יום שלישי , 23 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "להילחם באיסלאם עם ערכים"

"להילחם באיסלאם עם ערכים"

"להילחם באיסלאם עם ערכים" רה"מ הבריטי בלייר קרא להילחם באיסלאם הקיצוני בעזרת רעיונות וגילה הבנה לפעולותיה של ישראל יש לבצע חשיבה מחודשת במדיניות כלפי המזרח התיכון ולהילחם "באיסלאם הריאקציוני" בעזרת "קשת של מתינות". רק כך אפשר יהיה לנצח את הקיצונים – כך אמר הלילה ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, בנאום בפני המועצה לעניינים בינלאומיים בלוס אנג'לס. לדברי בלייר, במזרח התיכון ...

"להילחם באיסלאם עם ערכים"

רה"מ הבריטי בלייר קרא להילחם באיסלאם הקיצוני בעזרת רעיונות וגילה הבנה לפעולותיה של ישראל

יש לבצע חשיבה מחודשת במדיניות כלפי המזרח התיכון ולהילחם "באיסלאם הריאקציוני" בעזרת "קשת של מתינות". רק כך אפשר יהיה לנצח את הקיצונים – כך אמר הלילה ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, בנאום בפני המועצה לעניינים בינלאומיים בלוס אנג'לס.

לדברי בלייר, במזרח התיכון מתקיים כיום תהליך של התחדשות, גם לא תמיד קל לזהות אותו. "זה לא נראה, אך מתקיים באיחוד האמירות הערביות, בבחריין, בכווית ובקטאר. במצרים מתקיים דיון על המהירות של השינוי אבל לא על הכיוון שלו. בלוב ובאלג'יריה מתקיימת יציבות ופתיחות הדרגתית אך משמעותית".

עם זאת, ציין בלייר בכל המזרח התיכון ישנם קיצונים שפוגעים גם במטרות רחוקות מאזור זה. כדי לנצח אותם, הסביר בלייר, יש לשנות את המדיניות, כך שתתמקד במאבק רעיוני. "בחרנו להילחם בערכים. אנחנו לא רוצים עוד טאליבן או גרסה אחרת של סדאם", אמר. "הבנו שאנחנו לא יכולים לנצח אידיאולוגיה פנאטית רק על ידי מאסר או הרג מנהיגיה. אתה חייב להביס את רעיונותיה".

בלייר הוסיף כי "כדי להביס את הקיצוניות עלינו לעבוד עם בני ברית מתונים שמציירים עתיד שונה שבו מוסלמים, יהודים, ערבים ומערביים יכולים להתקדם בשלום והרמוניה ביחד.
אנחנו לא ננצח את הקרב על הקיצוניות הגלובלית, אלא אם ננצח ברמה של ערכים ולא רק ברמה כוחנית".

"לעולם לא אשים את ביטחון ישראל בסכנה"

אחת הדרכים לדעתו של בלייר כדי להילחם בקיצוניות היא חידוש תהליך השלום בין ישראל לבין הרשות הפלשתינית. ההוכחה של שתי מדינות אלה מתקיימות זו לצד זו תערער באופן  קטלני האיסלאם הריאקציוני", אמר. "עלינו לעשות ככל שביכולתנו על מנת להביא שלום בין ישראל לפלשתין, אחרת  לא ננצח וזה קרב שאנחנו חייבים לנצח".

בדבריו התייחס בלייר גם למלחמה המתנהלת בלבנון והציג עמדות שההסברה הישראלית בהחלט יכולה לנצל לטובתה. "כל מי שיש לו רגשות חש צער על מה שקורה בלבנון  ורוצה שהמלחמה תיפסק עכשיו, אבל שים את עצמך רק לרגע במקומה של ישראל", אמר בלייר שהזכיר כי המשבר החל בחטיפת חייל על ידי החמאס ובהמשך חיזבאללה

חצה את הגבול, חטף שני חיילים הרג שמונה והחל לירות ללא אבחנה על אזרחים.

"חיזבאללה מקבל את הנשק מאיראן. איראן גם מכלכלת אלמנטים מיליטנטים בחמאס. נשיא איראן קרא 'שישראל תמחק מהמפה' והוא מנסה להשיג נשק אטומי", אמר בלייר. "השכנה הראשית של ישראל במזרח, סוריה, תומכת בחיזבאללה ונותנת בית למנהיגי החמאס. זה לא בדיוק מצב שמספק בטחון, האם זה?".

ועוד אמר בלייר: "כאילו  שעל כתפיה של ישראל תמיד מכביד עול הצרות של האזור. אני גם מודע לחשש שלהם שמתוך הרצון העז שלנו להגיע להבטיח הסכם, אנחנו מקריבים את האינטרסים החיוניים לישראל. תנו להבהיר- אני לעולם לא אשים את ביטחון ישראל בסכנה".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


אחד × = 4

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com