יום רביעי , 17 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "להטיל על ישראל סנקציות"

"להטיל על ישראל סנקציות"

"להטיל על ישראל סנקציות" איגוד העיתונאים הבריטי גינה את "הרפתקנותה הצבאית" של ישראל בעזה ולבנון וקרא להחרים מוצרים שוב קריאה לחרם על ישראל שמגיעה מבריטניה: איגוד העיתונאים הבריטי, שעורך בימים אלה כנס שנתי, קיבל הצעת החלטה המגנה את "הרפתקנותה הצבאית" של ישראל בעזה ובלבנון, וקוראת לממשלת בריטניה להטיל על ישראל סנקציות ולהכריז על חרם של מוצרים ישראלים, בדומה לזה שהוטל ...

"להטיל על ישראל סנקציות"

איגוד העיתונאים הבריטי גינה את "הרפתקנותה הצבאית" של ישראל בעזה ולבנון וקרא להחרים מוצרים

שוב קריאה לחרם על ישראל שמגיעה מבריטניה: איגוד העיתונאים הבריטי, שעורך בימים אלה כנס שנתי, קיבל הצעת החלטה המגנה את "הרפתקנותה הצבאית" של ישראל בעזה ובלבנון, וקוראת לממשלת בריטניה להטיל על ישראל סנקציות ולהכריז על חרם של מוצרים ישראלים, בדומה לזה שהוטל על דרום אפריקה במטרה להפסיק שם את האפרטהייד.

במסגרת הסימפוזיון השנתי שמקיים איגוד העיתונאים הבריטי, קיימו ביום שישי האחרון נציגי האיגוד הצבעה על הצעת החלטת הגינוי של ישראל, שאושרה ברוב של 12 קולות- 66 לעומת 54. חלק מ-40 אלף חברי האיגוד הבריטי כינו את ההחלטה "אג'נדה אופנתית של השמאל".

היום צפוי להסתיים הכינוס וצפויות להיערך בו הצבעות נוספות ובהן, גינוי של המשך הפעלת מחנה העצורים של ארה"ב בגוואנטנמו ביי- קובה, והבעת תמיכה בנשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס.

ה"ג'רוזלם פוסט" מפרסם הבוקר כי ההצבעה על גינויה של ישראל, היא חלק מיוזמה רחבה יותר של סניף האיגוד ביורקשייר, שקרא לגנות את "ההתקפה האכזרית הישראלית, שתוכננה מראש במתקפה על לבנון בקיץ האחרון ואת הטבח של אזרחים בעזה בשנים האחרונות".

לגנות האכזריות של ישראל לפלשתינים

היוזמה קוראת גם לתמוך בארגונים בלתי ממשלתיים ובהם: הארגון היהודי "יהודים למען צדק", ארגון "סולידריטי קמפיין עם הפלשתינים", ו"הארגון הבלתי ממשלתי, לקידום הבנה ערבית- בריטית".

לאחר דיון שנמשך כשעה, אימצו נציגי העיתונאים הבריטים את סעיף 3 ביוזמה, הקורא להטלת חרם על ישראל ומגנה את אכזריותה כלפי הפלשתינים בעזה, "לאחר התבוסה שספג הצבא (הישראלי) מחיזבאללה".

לויד שפרד, כתב ה"גארדיאן" לשעבר ומנהל חדשות אירופה

באתר האינטרנט Yahoo, אמר בציניות כי הוא מצפה שלאחר ההחלטה, "יוטל חרם דומה על הנפט הסעודי, בשל ההתעללות בנשים ובזכויות אדם, או על טורקיה בשל הגבלתה את חופש הדיבור, וכמובן, נפעל להחלפת כל המוצרים המשרדיים המיוצרים בסין".

קריג מקגינטי, עיתונאי עצמאי וחבר באיגוד שאל בבלוג  שפרסם "כיצד חרם על מוצריה של מדינה כלשהי, אם זו ישראל, סין או יומפה לומפה יעזור לשפר את תנאי העיתונאים הקבועים והפרילנסרים".

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− אחד = 4

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com