יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> לא רובים ולא יער

לא רובים ולא יער

לא רובים ולא יער שוחררו שני האחים שנעצרו בלונדון בחשד לייצור נשק למטרות טרור, מבלי שיוגש נגדם כתב אישום טעות בכתובת? משטרת לונדון שיחררה אתמול את "האחים הכימיים" –שנחשדו­בהכנת נשק כימי במעבדה ביתית בעיר, וזאת מבלי שיוגש נגדם כל כתב אישום. האירוע, המסתיים בקול ענות חלושה, נרשם למרות שהמשטרה הבטיחה לציבור שהפריצה לביתם של אלקחאר עבדול ושל אחיו, אלקוייר, הייתה ...

לא רובים ולא יער

שוחררו שני האחים שנעצרו בלונדון בחשד לייצור נשק למטרות טרור, מבלי שיוגש נגדם כתב אישום

טעות בכתובת? משטרת לונדון שיחררה אתמול את "האחים הכימיים" –שנחשדו­בהכנת נשק כימי במעבדה ביתית בעיר, וזאת מבלי שיוגש נגדם כל כתב אישום. האירוע, המסתיים בקול ענות חלושה, נרשם למרות שהמשטרה הבטיחה לציבור שהפריצה לביתם של אלקחאר עבדול ושל אחיו, אלקוייר, הייתה פרי מחקר מודיעיני מעמיק. כעת מעודדים בני משפחתו את התושבים להפגין "נגד העוול", כהגדרתם.

"זו הייתה פשיטה ברברית ומחרידה", האשימה הואמייה קלאמה, אחותם של השניים, לאחר ההודעה על שחרורם. קלאמה אף קראה לתושבי פורסית' גיית' לצאת להפגנת תמיכה שקטה בהם, המתוכננת ליום ראשון הקרוב.

בן משפחה נוסף קרא למפגינים שלא לצאת להפגנה ביום שישי, לאחר התפילה במסגד, כדי לא לספק למתנגדי הקהילה המוסלמית עוד סיבות לראות את חבריה באור שלילי. אחרת, הסביר, המאורע עלול לחזור על עצמו במועד מאוחר יותר, "למשפחה אחרת, לאחים ולאחיות אחרים".

בכל זאת, היו מפגינים מוסלמים שיצאו להפגין ברחובות נגד הפרשה, אשר הם מחשיבים שערורייתית, ונגד מדיניות המשטרה ביחסה אל מוסלמים באופן כללי. בניגוד לטון השקט שביקשו קרוביהם של האחים, בהפגנות הונפו שלטים בוטים בנוסח "טוני בלייר לגיהנום".

בלייר גיבה, המשטרה אכזבה

האחים שוחררו באופן מפתיע בעיצומן של ספקולציות רבות בתקשורת ובציבור, שתהו אם בכוונת הרשויות להאריך את מעצרם. נגד האחים לא הוגשו כל אישומים, והמשטרה אך הגדילה לעשות כשהודיעה שתפנה אל בעלי הבית ותשלם על כל נזק שנגרם בפריצה.

שחרורם מפתיע במיוחד לאור העובדה שבלייר גיבה בהודעה פומבית את פעולת המשטרה, מיד כשהחלו להישמע קולות מרמור בקהילה המוסלמית על התנהגות השוטרים. זאת, על אף שכבר למחרת מעצרם, העידושכניהם של "האחים הכימיים", כפי שכונו בתקשורת, שהם טיפוסים שקטים, שאחד מהם אף עובד בשירות הדואר של הוד מעלתה. "זהו בית משפחתי נעים ונורמאלי, ובוודאי לא מעבדה להכנת נשק מכל סוג שהוא", אמרו השכנים.

מבוכת המשטרה כפולה ומכופלת כעת, לאחר שדובריה הרגיעו את המתנגדים לפשיטה בכך שהבטיחו  שהיא בוצעה על סמך מידע מודיעיני מוצק. פטר פאואר, קצין משטרה לשעבר ומומחה לטיפול במשברים, אמר היום שמובן שבמשטרה מאוכזבים משחרורם של האחים, אבל השוטרים

יודעים שהם עושים עבודה קשה וחשובה.

פאואר הוסיף שהמלחמה בטרור, בניגוד למלחמה במחתרת האירית, מצריכה פעולה מיידית ומהירה. כיום, לדבריו, כל אחד יכול להוות סיכון טרוריסטי מיידי. לכן, הוא מסביר, אין למשטרה זמן ועליה לפעול מהר על סמך המידע שבידיה – ומהר.

אלמהר מג'הוד מהמרכז האסלאמי בלונדון אמר בתגובה לשחרור האחים שצריך לבדוק את מהימנות המידע שהגיע אל המשטרה, ומזכיר שמכל מקום  – כל אדם צריך להיחשב חף מפשע עד אשר הוכחה אשמתו.

 

הפלישה לעיראק – דגם ממוזער

הפרשה משכה עניין עצום בבריטניה מראשיתה, אך כעת, מששוחררו האחים מבלי שנמצאו נגדם הוכחות, היא מעוררת עניין רב בכל העולם לא רק בזכות עצמה, אלא גם בזכות מה שהיא מסמלת עבור רבים. יש הטוענים שה"פלישה" לביתם של האחים הייתה בעצם דגם ממוזער של הפלישה הבריטית והאמריקנית לעיראק ב-2003.

מבקריו של ראש הממשלה בלייר טוענים כי התייצבותו מאחורי משטרת לונדון בפלישה, מבלי לוודא שביכולתה להוכיח את אשמת האחים, היא כשל חוזר. בכך, מצביעים מתנגדיו על ה"שיקול המוטעה", לדבריהם, שהוביל את בלייר להצטרף לנשיא ארה"ב, בוש, בפלישתו ב-2003 לעיראק.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שש + 3 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com