יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "לא נרוויח ממכירת סיפור החטיפה"

"לא נרוויח ממכירת סיפור החטיפה"

"לא נרוויח ממכירת סיפור החטיפה" למרות הסערה שעוררה ההחלטה לאשר לחיילי הצי שנחטפו ע"י איראן למכור את סיפורם, מרגיעים שניים מהחיילים את הרוחות ומתחייבים: לא נרוויח מזה כסף זעם וחוסר נוחות הורגשו היום בבריטניה נוכח החלטת משרד הביטחון לאשר לחיילי הצי למכור את סיפוריהם על השבי לתקשורת: חברי פרלמנט מהאופוזיציה כינו את ההחלטה "צעד לא מכובד", וגם בני משפחות חיילים ...

"לא נרוויח ממכירת סיפור החטיפה"

למרות הסערה שעוררה ההחלטה לאשר לחיילי הצי שנחטפו ע"י איראן למכור את סיפורם, מרגיעים שניים מהחיילים את הרוחות ומתחייבים: לא נרוויח מזה כסף

זעם וחוסר נוחות הורגשו היום בבריטניה נוכח החלטת משרד הביטחון לאשר לחיילי הצי למכור את סיפוריהם על השבי לתקשורת: חברי פרלמנט מהאופוזיציה כינו את ההחלטה "צעד לא מכובד", וגם בני משפחות חיילים שנהרגו בעיראק הביעו התנגדות למהלך. בתוך כל הקולות האלו שנשמעים בציבור הבריטי, מבהירים היום שניים מן החיילים: אין לנו כל כוונה להרוויח כסף מהסיפור.

שני מפקדי הצוות, קריס אייר ופליקס כארמן שהיו בין השבויים, סיפרו שאינם מתכוונים להרוויח כסף ממכירת הסיפור שלהם. קצין הצי, כארמן אמר שהוא ישמח לספר את סיפורו אך יעשה זאת ללא תמורה. הוא אף ציין שאם יתקבל כסף, הוא יועבר לתרומה. "אני לא מעוניין לעשות מזה כסף, המטרה שלי היא לספר את הסיפור", אמר. "יש אנשים שאולי יעשו מזה כסף, אבל זו החלטה אישית, ופרטית שלהם".

לדבריו, החטופים ששוחררו קיבלו הצעות רבות לפרסום סיפורם. "אני חושב שכל אחד מאתנו קיבל הצעות, ואני חושב שמשרד ההגנה פעל בצורה נכונה", אמר. "מישהו, מתישהו, יעשה כסף מהסיפור הזה, והם אמרו לנו שהם שמחים בשבילנו שאלה יהיו אנחנו, כיוון שאנחנו מעורבים בסיפור" סיפר הקצין.

"זכות מלאה לפרסם"

קריס אייר שהיה אחראי על הצוות בסירה שנבדקה בזמן שנחטפו החיילים, הבהיר כי הוא כלל אינו מתכוון לדבר עם העיתונים. "אני חושב שחלק מהחיילים דווקא כן מתכוונים, ויש להם את הזכות המלאה לעשות זאת" אמר. "לדעתי, בשבילם חלק מהתהליך שהם צריכים לעבור כדי להוציא את זה מהראש".

ממשרד ההגנה הבריטי נמסר כי ההחלטה תבטיח שלגורמים רשמיים "תהיה נגיעה" למה

שעשוי להיאמר ולהבטיח "תמיכה תקשורתית הולמת" לבני משפחותיהם של החטופים.

מפלגות האופוזיציה  מתנגדות להחלטה לאפשר להם לפרסם את הסיפורים. ראש המפלגה הליברל-דמוקרטית, מנזנזיס קמפבל, אמר שהוא חושש כי מהלך זה ישפיע על גורמים מאחורי הקלעים שהיו מעורבים בשחרור החיילים, וכי עשויות להיות דליפות בלתי נמנעות של אינפורמציה רגישה בראיונות.

 

חששו מספקולציות

מייק אסטון, שבנו היה אחד מששת החיילים שנהרגו בעיראק ב-2003, אמר שהוא היה "המום לגמרי" מההחלטה. "ביום שהם שוחררו, ארבעה חיילים וחיילות נהרגו בעיראק. אלה ארבע משפחות שמתאבלות, שצריכות לצפות בטלוויזיה ולראות משפחות אחרות חוגגות. אני מאוד מרוצה מהשחרור שלהם, אבל אני חושב שבמצב העניינים צריך לפעול בפרופיל נמוך ולא גבוה". לדבריו, "ללכת עכשיו ולמכור את הסיפור זה נבזי".

מסתמן שההחלטה במשרד ההגנה הבריטי הגיעה לאחר שהם השכילו להבין שהסיפור הולך להגיע לידי התקשורת – אם לא דרך החיילים עצמם, אז דרך מקורות אחרים. מאחר והבינו במשרד ההגנה כי אין להם שליטה על המעשה, החליטו לאשרו. במשרד ההגנה גם מאמינים כי אם לתקשורת יהיה אישור לקיים דיאלוג ישיר עם הנחטפים, הסיפור יתפרסם מהר יותר, ועם פחות ספקולציות.

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


2 × חמש =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com