יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "לא מכרנו ציוד צבאי לאיראן"

"לא מכרנו ציוד צבאי לאיראן"

"לא מכרנו ציוד צבאי לאיראן" דובר משרד החוץ הבריטי הבהיר כי האו"ם העביר לאיראן ציוד בריטי שמצא את דרכו לחיזבאללה עיתון ה"טיימס" הלונדוני פרסם הבוקר כי ערכות לראיית לילה שהעבירה בריטניה לאיראן לצורך מלחמה בסמים הגיעו לידי ארגון חיזבאללה ונעשה בהן שימוש במהלך המלחמה בלבנון. אולם דובר משרד החוץ הבריטי אמר בשיחה עם­nrg מעריב כי האו"ם הוא שעביר את הערכות לאיראן ...

"לא מכרנו ציוד צבאי לאיראן"

דובר משרד החוץ הבריטי הבהיר כי האו"ם העביר לאיראן ציוד בריטי שמצא את דרכו לחיזבאללה

עיתון ה"טיימס" הלונדוני פרסם הבוקר כי ערכות לראיית לילה שהעבירה בריטניה לאיראן לצורך מלחמה בסמים הגיעו לידי ארגון חיזבאללה ונעשה בהן שימוש במהלך המלחמה בלבנון. אולם דובר משרד החוץ הבריטי אמר בשיחה עם­nrg מעריב כי האו"ם הוא שעביר את הערכות לאיראן וכי לארצו אין כל שיתוף פעולה עם איראן.

לפי הדיווח ב"טיימס", כוחות צה"ל מצאו בבונקרים של חיזבאללה 250 ערכות לראיית לילה מתוצרת בריטית ובתגובה הועברה מחאה ישראלית לבריטניה. העיתון כותב כי אותן ערכות נמכרו לאיראן ב-2003 כחלק מתוכנית האו"ם למלחמה בסמים נרקוטיים שמוברחים מאפגניסטן, וזאת למרות האמברגו הצבאי על איראן.

כעת נערכת בבריטניה בדיקה של המספרים הסידוריים במטרה לראות כיצד הגיעו האמצעים לידי החיזבאללה

שמוגדר כארגון טרור.

לדברי דובר משרד החוץ הבריטי, רוב טינליין, ארצו מחכה לראות מה בדיוק העלתה הבדיקה הישראלית של האמצעים ובמקביל נעשה בירור כיצד הגיעו הערכות לידי חיזבאללה.

טינליין הסביר כי ככל הידוע, האו"ם הוא שהעביר את הערכות לאיראן. "העסקה התבצעה כחלק מתוכנית מיוחדת של האו"ם למלחמה בהברחות סמים נרקוטיים שבריטניה חשבה שחשוב לתמוך בה", אמר טינליין ל-nrg מעריב.

כשנשאל אם הבריטים ישקלו להמשיך ולמכור ציוד לאיראן, גם למטרות אזרחיות, ענה טילדן כי בין בריטניה ובין איראן לא מתקיים מסחר בציוד צבאי וכי זו אינה אפשרות שעומדת על הפרק. "המדיניות הבריטית היא לא למכור ציוד לאיראן", אמר טינליין שחזר והבהיר כי  "קניית הערכות התבצעה על ידי האו"ם ואנו נבדוק בשיתוף עם החקירה הישראלית איך הגיעו הערכות לחיזבאללה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


2 × אחד =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com