יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "לא היה סיוע לטרור ישראלי"

"לא היה סיוע לטרור ישראלי"

"לא היה סיוע לטרור ישראלי" בימ"ש בריטי דחה עתירה להעמיד הממשלה לדין על אישור העברת נשק מארה"ב לישראל במלחמה בית המשפט העליון בלונדון דחה אמש עתירה של ארגון מוסלמי להעמיד את ממשלת בריטניה לדין על הסיוע שניתן לישראל במהלך המלחמה בלבנון, אחרי שנשק אמריקני הועבר דרך שדה תעופה בריטי. העותרים טענו כי הממשלה סייעה ל"טרור הישראלי". במהלך המלחמה התפרסם כי מטוסים אמריקניים ...

"לא היה סיוע לטרור ישראלי"

בימ"ש בריטי דחה עתירה להעמיד הממשלה לדין על אישור העברת נשק מארה"ב לישראל במלחמה

בית המשפט העליון בלונדון דחה אמש עתירה של ארגון מוסלמי להעמיד את ממשלת בריטניה לדין על הסיוע שניתן לישראל במהלך המלחמה בלבנון, אחרי שנשק אמריקני הועבר דרך שדה תעופה בריטי. העותרים טענו כי הממשלה סייעה ל"טרור הישראלי".

במהלך המלחמה התפרסם כי מטוסים אמריקניים עצרו בשדה התעופה פרסטוויק בסקוטלנד בדרכם להעביר נשק מונחה לישראל. לאחר מחאה של שרת החוץ הבריטית התנצלה ארה"ב על המעשה והנשיא ג'ורג' בוש הבטיח לראש הממשלה טוני בלייר כי הטיסות ייפסקו. הטיסות גרמו למחאות של ארגוני זכויות אדם.

ארגון זכויות האדם המוסלמי פנה לבית המשפט העליון לאחר שקיבל תלונות רבות מאזרחים בריטיים שמשפחותיהם נמצאות בלבנון וטען כי הממשלה היתה שותפה לדבר עבירה ולהפרת חוקים בינלאומיים, בכך שאפשרה למטוסים לעצור בשדות תעופה בריטיים. העותרים ביקשו אישור לנקוט בהליכים שיפוטיים נגד הרשות לתעופה האזרחית, משרד החוץ, ושר ההגנה דס בראון.

הארגון ביסס

את בקשתו בטיעון "שהממשלה עזרה ביודעין לפעולת טרור של ישראל" וביקש מבית המשפט לקבוע שבריטניה "אשמה" בעזרה ובסיוע לדבר עבירה. פטר קרטר, שייצג את הארגון המוסלמי, טען שבריטניה עזרה בביצוע "התקפה צבאית בלתי-מידתית".

אולם השופט החליט לדחות את העתירה בטענה שהארגון לא הצליח לבסס את טיעוניו. כמו כן קבע השופט כי "הממשלה לא עזרה ביודעין ל'אקט של טרור'".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


7 − = אפס

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com