יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "לאיראן רשת מרגלים במפרץ שמחכה לאות"

"לאיראן רשת מרגלים במפרץ שמחכה לאות"

"לאיראן רשת מרגלים במפרץ שמחכה לאות" דיפלומט איראני לשעבר חושף כי טהרן מפעילה רשת סוכנים חשאיים ברחבי המפרץ, שתפעל אם יעלה חשש מפני תקיפת מתקניה הגרעיניים. הוא גם סיפר על העברת כספים לחיזבאללה אם לא דיי בתוכנית הגרעין עליה עומלת איראן ובהתבטאויות האנטי-ישראליות המשלחות בטהרן תחת כל עץ רענן, איום חדש מוצג ממזרח: דיפלומט איראני לשעבר טוען בראיון לעיתון "דיילי ...

"לאיראן רשת מרגלים במפרץ שמחכה לאות"

דיפלומט איראני לשעבר חושף כי טהרן מפעילה רשת סוכנים חשאיים ברחבי המפרץ, שתפעל אם יעלה חשש מפני תקיפת מתקניה הגרעיניים. הוא גם סיפר על העברת כספים לחיזבאללה

אם לא דיי בתוכנית הגרעין עליה עומלת איראן ובהתבטאויות האנטי-ישראליות המשלחות בטהרן תחת כל עץ רענן, איום חדש מוצג ממזרח: דיפלומט איראני לשעבר טוען בראיון לעיתון "דיילי טלגרף" הבריטי כי מרגלים איראנים שנמצאים בארצות המפרץ, מחכים רק לפקודה כדי לבצע תקיפות נגד מטרות אירופאיות, אמריקניות וישראליות. זאת, לדבריו, אם תתבצע כל תקיפה שהיא על מתקניה הגרעיניים של איראן.

עדל אסאדיניה, דיפלומט לשעבר שהיה הקונסול הכללי של איראן בדובאי והיועץ של שר החוץ האיראני, טוען כי אם ארצות הברית או ישראל תראינה סימנים מאיימים בתקיפה על איראן, יפעיל הממשל בטהרן תאים רדומים בארצות המפרץ, שם ייגרם כאוס ותקיפות נגד מטרות אירופאיות ואמריקאיות שיצית את אחד האזורים הבודדים במזרח התיכון שנותר משגשג ובאופן כללי השלטון בו הינו פרו-מערבי. לדבריו, המרגלים האיראנים מאומנים לפעולה מיידית.

בראיון חושף הדיפלומט האיראני לשעבר כי ארצו אימנה סוכנים חשאיים ברחבי ארצות המפרץ, לשם תקיפת מטרות ואינטרסים מערביים. הוא מספר כי המרגלים, שעובדים כמורים, רופאים ואחיות בבתי ספר ובתי חולים שבבעלות איראנית, יצרו "תאים מוגנים" שישוחררו לפעולה אם יהיה חשש לאיום על טהרן. עוד הוא הסביר כי המרגלים הללו אומנו על ידי כוחות הביטחון החשאיים האיראניים, וכי הם מגייסים פעילים שיעים באזורים בו הם נמצאים.

הסכנה הגדולה ביותר שעולה מדבריו בראיון, היא טענתו כי איראן ביססה רשת סוכנים חשאית, שלטענתו מונה למעלה מחצי מיליון איש, פועלת עם השיעים ברחבי המפרץ, בעיקר בבחריין, אבו-דובאי, שריעה וערב הסעודית.

אסאדיניה, שברח מאיראן לאחר התפוצצות פרשת השחיתות בכל חלקי השלטון, אמר כי "הממשלה האיראנית מאמינה שכדי להתקיים, היא צריכה שיהיו לה בסיסים קבועים פזורים במזרח התיכון. כל אחד שיאיים לפלוש לאיראן יקבל את התאים האלה בפרצוף".

11 מיליון פאונד לחיזבאללה, פעמיים בחודש

הדיפלומט לשעבר כיהן שנתיים כקונסול בדובאי, ואמר שתפקד גם כצינור לא חוקי להעברת כספים לחיזבאללה. הוא סיפר כי משרד החוץ האיראני העביר באופן קבוע כסף במזוודות, כ-11 מיליון פאונד בכל פעם, כשהוא משתמש בחבילות דיפלומטית כדי לעקוף את בדיקות המכס. "הסכום השתנה, אבל הוא הועבר בממוצע פעמיים בחודש", אמר. "הייתי רואה את זה לפעמים. למיטב ידיעתי, הכסף הזה הועבר תמיד לחיזבאללה".

בראיון הוא חושף כי הקונסוליה שלו היתה מוקד

הפעילות של המודיעין האיראני באזור המפרץ, בגלל המספר הרב של האיראנים שעובדים בדובאי, שסוחרת בעיקר בנמלי המזרח התיכון. גורדי השחקים ומבני התעשייה במדינה העשירה הם בית לכ-4,000 בתי עסקים איראניים, שמספקים סיפורי כיסוי למרגלים.

"אנשים אמרו לאירופאים שאיראן רוצה יחסים טובים איתם, כשלמעשה איראן היתה מעורבת בטרור", אמר אססאדינה. כשנשאל אם היה ניסיון להסית את תשומת הלב מתוכנית נשק גרעיני סמויה, ענה: "בדיוק".

 

איראן: שטויות במיץ

אסאדיניה עזב את דובאי בשנת 2002 ושנה לאחר מכן הפך לפליט באירופה. בהמשך החודש צפוי אסאדיניה לתת פרטים נוספים לטענותיו בפגישה שיקיים עם הממשלה הבריטית.

דובר השגרירות האיראנית בלונדון אמר כי טענותיו של אסאדיניה הן " נטולות יסוד ומפוברקות", והוסיף כי הנוכחות הדיפלומטית האיראנית בארצות המפרץ היא לגיטימית לחלוטין. הוא הוסיף כי החברה שאחראית לקשר בין אסיאדיניה לממשלה הבריטית ולמדינות האיחוד האירופאי אינה ארגון "חוקי" וכי הוא מסור להחרפת היחסים בין איראן לשכנותיה.

הטענות מגיעות בעת שנשיא איראן, מחמוד אחמידינאג'אד, עורך ביקור רשמי בערב הסעודית, מה שנתפס כניסיון להפיג את המתח הגואה בין הסונים לשיעים במזרח התיכון. בעבר כבר האשימה ערב הסעודית את איראן כי היא תומכת בחוליות המתאבדים של השיעים שטובחים בסונים בעיראק ובתמיכה בחיזבאללה בלבנון להפלת הממשלה בביירות.

אסאדיניה אמר כי על הממשלה האיראנית "רואה את עצמה חזקה, אבל למעשה היא כמו סדאם חוסיין לפני שהוא נזרק –  מאוד רגישה ושבירה מבפנים".

בינתיים הצי האמריקני מוצב במי המפרץ דרומית לאיראן, בצעד שנועד להפגין לטהרן כי וושינגטון מוכנה וערוכה לתקיפה נגד הכורים הגרעיניים שממשיכים להורות תיגר על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להפסקת העשרת האורניום.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


3 + ארבע =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com