יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "כשאעזוב, הפופולריות תחזור"

"כשאעזוב, הפופולריות תחזור"

"כשאעזוב, הפופולריות תחזור" רה"מ הבריטי לא מתרגש מסקרים שמראים כי הלייבור בשפל ומאמין כי המורשת תישאר אחרי פרישתו ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, קיים בצהריים את מסיבת העיתונאים החודשית שלו ופתח אותה בהבעת צער על הטבח באוניברסיטה בארה"ב. בלייר, שאמר כי הוא "מזועזע עמוקות" מהירי, הביע "צער עמוק מאובדן חייהם של חפים מפשע". באחת ממסיבות העיתונאים האחרונות שלו, שבועות לפני ...

"כשאעזוב, הפופולריות תחזור"

רה"מ הבריטי לא מתרגש מסקרים שמראים כי הלייבור בשפל ומאמין כי המורשת תישאר אחרי פרישתו

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, קיים בצהריים את מסיבת העיתונאים החודשית שלו ופתח אותה בהבעת צער על הטבח באוניברסיטה בארה"ב. בלייר, שאמר כי הוא "מזועזע עמוקות" מהירי, הביע "צער עמוק מאובדן חייהם של חפים מפשע".

באחת ממסיבות העיתונאים האחרונות שלו, שבועות לפני שהוא אמור לפרוש מתפקידו, נאלץ ראש הממשלה להתייחס לשאלות נוקבות של העיתונאים, אך בכל מה שנגע לפוליטיקה הפנימית הוא הדף באלגנטיות.

הבוקר פורסמו סקרים שהראו שמפלגת הלייבור נמצאת בשפל העמוק ביותר מאז שבלייר מכהן בראשונה ב-13 השנים האחרונות. לפי הסקרים, שנערכו חודש לפני הבחירות המקומיות, מקבל הלייבור רק 29 אחוזי תמיכה לעומת 37 אחוזים למפלגת השמרנים שבאופוזיציה.

בלייר נמנע מלהתייחס לסקרים ולשאלות על יורשים אפשריים, ובמיוחד לשאלות ספציפיות על מועמדים אפשריים במקומו.  "אני חושב שכשאעזוב, חוסר הפופולריות שיש כלפיי וכלפי כל ראש ממשלה שעוזב אחרי 10 שנים, גם תלך", אמר בלייר שהבהיר כי הוא מאמין ש"עמדות הלייבור החדשה יישארו".

בעד דיאלוג מתוחכם עם התקשורת

ראש ממשלת בריטניה דיבר גם על היחסים בין עיתונות לפוליטיקאים ולממשלה בעולם שבו הטכנולוגיה משתנה. "אני חושב שחשוב מאוד הממשק בין עיתונאים לממשלה. הפוליטיקאים רוצים לקבל הד לדבריהם והתקשורת צמאה לחדשות", אמר בלייר והסביר שלפעמים תשובות לשאלות שנשאלות לא מתפרסמות ולא מגיעות לידיעת הציבור.

בלייר הוסיף כי הוא רואה אתגר חשוב ביכולת לקיים דיאלוג מתוחכם עם  העיתונאים כדי שהדברים יגיעו לידיעת הציבור בדרכים שונות "כך שאנשים,

גם אם הם לא מסכימים עם הממשלה, לפחות ידעו למה היא פועלת כפי שהיא פועלת".

במהלך דבריו התייחס בלייר גם לסוגיות בינלאומיות, כולל איראן. לדבריו, בריטניה רוצה שאיראן תציית להחלטות הקהילה הבינלאומית, אך באותו זמן מוכנה לנהל אתם מו"מ.

בלייר הפריד בין הממשל האיראני לבין העם האיראני ודיבר על  הדור החדש במדינה. "זהו  דור צעיר ודינאמי. הצעירים באיראן מאוד טכנולוגים וזה יהיה חבל שלא יהיה לנו דיאלוג אתם", אמר.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שתיים + = 5

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com