יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> כישלון ההידברות הקהילתית

כישלון ההידברות הקהילתית

כישלון ההידברות הקהילתית 2 דוחות בבריטניה מעלים כי בין הקהילות השונות שוררים מתחים וכי הממשלה נכשלה בטיפול בהם שני דוחות שהתפרסמו היום בבריטניה מעידים על מתח השורר בין הקהילות השונות, מתחת לשקט המדומה בממלכה. הדוחות מעלים שאלות בנוגע להצלחת הממשלה בטיפול במתחים הבין-קהילתיים, שלאחרונה מצאו ביטוי בסערות ציבוריות הנוגעות ללבישת הרעלה ולניסיונות הממשלה לחזק את המתונים בקהילה המוסלמית. דוח שחובר ...

כישלון ההידברות הקהילתית

2 דוחות בבריטניה מעלים כי בין הקהילות השונות שוררים מתחים וכי הממשלה נכשלה בטיפול בהם

שני דוחות שהתפרסמו היום בבריטניה מעידים על מתח השורר בין הקהילות השונות, מתחת לשקט המדומה בממלכה. הדוחות מעלים שאלות בנוגע להצלחת הממשלה בטיפול במתחים הבין-קהילתיים, שלאחרונה מצאו ביטוי בסערות ציבוריות הנוגעות ללבישת הרעלה ולניסיונות הממשלה לחזק את המתונים בקהילה המוסלמית.

דוח שחובר על ידי קבוצת חשיבה ובחן את היחס בין פעולות הרשויות לשינויים בקהילה המוסלמית בבריטניה מעלה כי מוסלמים בריטים נדחפים לזרועותיהם של קיצונים אלימים בגלל ניסיונות הרשויות להתחבר אליהם לאחר פיגועי יולי 2005. מחברי הדוח טוענים כי מדיניות החוץ בעיראק הכשילה את העבודה המשותפת של הממשלה עם המוסלמים.

דוח נוסף, של התביעה הכללית בבריטניה, מלמד כי בשנה האחרונה עלה ב-28 אחוז מספר האנשים שהוגשו נגדם כתבי אישום על פשעים על רקע גזעני בנסיבות מחמירות. מתוך 7,430 מקרים, 6,123 נאשמים הובאו לבית המשפט בין אפריל 2005 לאפריל 2006.

עוד מציין הדוח כי מספר הנאשמים שהודו באשמה בפשעים על רקע גזעני עלה מ-2 אחוזים ל-71 אחוז וכי 78 אחוז מכל המקרים הסתיימו בהרשעות. מספר המקרים בהם בוצעו פשעים על רקע דתי עלה ב-27 אחוז.

"הפשעים משפיעים על כל הקהילות"

למרות הנתונים העולים מהדוח, ראש התביעה הציבורית, קן מקדונלד, טוען שהפחד מהתגובות לפיגועים בלונדון ביולי אשתקד לא היה מבוסס. "לאחר פיגועי יולי היה פחד שתהיה תגובה קשה נגד הקהילות המוסלמיות, ושנראה עלייה גבוהה בפשעים חמורים על רקע דתי. הפחד מעלייה תלולה בפשעים נראה לא מבוסס". מקדונלד

הוסיף כי למרות שהיתה עלייה במספר המקרים ביולי 2005, היא לא נמשכה בחודש לאחר מכן.

"פשעים חמורים על בסיס גזעי או דתי הם גרועים במיוחד, כיון שהקורבנות נבחרים רק בגלל האמונה שלהם או זהותם", אמר מקדונלד. "הפשעים האלה  לא משפיעים רק על היחיד ומשפחתו אלא על כל הקהילות".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


8 + = שלוש עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com