יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "יש פה פרנויה לא נורמלית"

"יש פה פרנויה לא נורמלית"

"יש פה פרנויה לא נורמלית" זעם בקהילה המוסלמית על הדיווח כי באוניברסיטאות בבריטניה התבקשו לעקוב אחרי סטודנטים מוסלמים. אך יש מי שמצדיק את הצעד כחלק ממאבק בקיצונים הקהילה המוסלמית בבריטניה ממשיכה לסעור, והפעם בעקבות הפרסום כי באוניברסיטאות ברחבי המדינה התבקשו אנשי הצוות לעקוב אחרי סטודנטים מוסלמים מכיוון שהם מהווים סכנה. "יש פה פרנויה לא נורמלית עכשיו", אומר אחד הפעילים המוסלמים ...

"יש פה פרנויה לא נורמלית"

זעם בקהילה המוסלמית על הדיווח כי באוניברסיטאות בבריטניה התבקשו לעקוב אחרי סטודנטים מוסלמים. אך יש מי שמצדיק את הצעד כחלק ממאבק בקיצונים

הקהילה המוסלמית בבריטניה ממשיכה לסעור, והפעם בעקבות הפרסום כי באוניברסיטאות ברחבי המדינה התבקשו אנשי הצוות לעקוב אחרי סטודנטים מוסלמים מכיוון שהם מהווים סכנה. "יש פה פרנויה לא נורמלית עכשיו", אומר אחד הפעילים המוסלמים באוניברסיטה בלונדון.

סערת הרעלות המוסלמיות עדיין לא שככה והבוקר התווספה אש חדשה למדורה, כאשר העיתון "גרדיאן" פרסם כי מרצים ואנשי צוות באוניברסיטאות ברחבי בריטניה התבקשו לעקוב אחרי סטודנטים מוסלמים ואחרי "בעלי חזות אסיאתית" ולדווח עליהם לכוח משטרתי מיוחד. הסיבה לבקשה – הם מהווים סכנה והאוניברסיטאות הן "כר גידול פורה לגיוס קיצונים".

מוסלמים באוניברסיטאות קיבלו בהלם את הדיווח. "יש פה פרנויה לא נורמלית עכשיו", אומר מ., פעיל מוסלמי באחת האוניברסיטאות הבולטות בלונדון, שלא הסכים להזדהות בשמו. "כאן באוניברסיטה, אני לא יכול להציג אותך כישראלית בפני אף אחד היום. את לא מבינה את גודל הפרנויה שמשתוללת במסדרונות האקדמיה".

"האוניברסיטה צריכה להישאר מוסד סבלני"

עם זאת, יש גם דעות מנוגדות בחברה המוסלמית. חבר הפרלמנט מטעם השמרנים, עלי מיראז', סבור שיש לפעול נגד הקיצונים באוניברסיטאות, אם כי הרעיון של מעקב צמוד אינו לטעמו. "אני לא כל כך בטוח בקשר לריגול. אני לא חושב שזו שיטה מעשית, וגם אי אפשר להכליל את כל המוסלמים כמסוכנים ולעקוב אחרי כל סטודנט מוסלמי", הוא אומר ל-nrg מעריב. "זה הרי יוביל גם סטודנטים שלא היו על השביל הזה לקיצוניות להתקרב אליו, רק משום ההרגשה של העוול שנגרם בהכללה כזו".

מיראז' נזכר כי גם הוא, כסטודנט באוניברסיטת לונדון סקול אוף אקונומיק שבמזרח לונדון , ניסה לפעול נגד הקיצונים. "כבר לפני 10 שנים אנחנו החרמנו את התנועה חיזב אל-טהאר, שהרטוריקה שלה היתה רווית שנאה ומלאה בהצהרות נגד היהודים בעיקר, אבל גם

נגד כל העולם המערבי".

לדברי מיראז', באוניברסיטאות צריך להתקיים דיון חופשי ופתוח על כל נושא. "אין צורך להסכים על כל הנושאים, אבל יש למנוע רטוריקה של שנאה וקנאות קיצונית", הוא אומר. "היו לא מעט סטודנטים שהפכו בעבר לקיצונים בין כותלי האוניברסיטאות השונות. האקדמיה צריכה להישאר מוסד סובלני להרבה דעות, אך הוא צריך להיות נטול שפה שמעצימה שנאה ומלחמה".

 

"על הממשלה מופקד הביטחון הלאומי"

מונאף מדינה הוא יו"ר של מרכז מוסלמי בלונדון, שבעבר רץ לבחירות למועצה המקומית מטעם הלייבור. מדינה, בעצמו סטודנט בחוג לפוליטיקה בינלאומית באוניברסיטת איסט לונדון, אומר שהוא יכול להבין למה הממשלה הבריטית נקטה בצעד הקיצוני של "ריגול" באוניברסיטאות.

"הממשלה הבריטית רוצה להשגיח ולמנוע מקיצוניות ומטרוריסטים פוטנציאליים לשלוט", הוא אומר ל-nrg מעריב. "היו דוחות שהראו שהאוניברסיטאות אכן משמשות מוקדי גיוס לקיצונים, ועל הממשלה מופקד הביטחון הלאומי של המדינה שלנו".

מדינה לא מתרכז בנקודת הראות המוסלמית ורואה את הקיצונים כמאיימים על המוסלמים כמו על שאר הקהילות כולם באותה מידה. "אני לא רואה שום דבר רע בזה שמבקשים מאנשים אחראים לפקוח עין על מה ומי שיכול להוות סכנה", הוא אומר. "אם הדוח היה מלמד שהסכנה היא בבתי חולים, גם שם היו צריכים לבקש לפקוח עין, אבל זה קורה באוניברסיטאות ויש צורך לשמור על הביטחון. זהו משחק הוגן".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


7 − = חמש

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com