יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> יותר מוות תוצרת רוסיה

יותר מוות תוצרת רוסיה

יותר מוות תוצרת רוסיה הקונגרס קובע: מוסקבה הפכה לספקית הנשק העיקרית בעולם השלישי. צרפת במקום שני וצמוד קונגרס האמריקני מאשים את רוסיה בהיותה ספקית הנשק העיקרית של מדינות העולם השלישי – כך עולה מדוח חדש שפרסם בית המחוקקים האמריקני. לפי הדוח, רוסיה שלטה בנתח של כ-25 אחוז מהשוק במדינות העולם המתפתח במהלך שנת 2005, וזכתה בעסקאות בשווי של 12.4 מיליארד ...

יותר מוות תוצרת רוסיה

הקונגרס קובע: מוסקבה הפכה לספקית הנשק העיקרית בעולם השלישי. צרפת במקום שני וצמוד

קונגרס האמריקני מאשים את רוסיה בהיותה ספקית הנשק העיקרית של מדינות העולם השלישי – כך עולה מדוח חדש שפרסם בית המחוקקים האמריקני. לפי הדוח, רוסיה שלטה בנתח של כ-25 אחוז מהשוק במדינות העולם המתפתח במהלך שנת 2005, וזכתה בעסקאות בשווי של 12.4 מיליארד דולר.

בחינת הנתונים על רקע שנים עברו, מבהירה שהיקף הסחר הנשק הרוסי ידע לאחרונה זינוק מטאורי ממש: שווי עסקאות הנשק הרוסיות בשנת 2004 הסתכם ב-5.4 מיליארד דולר בלבד. זאת ועוד: הדוח סוקר עסקאות נשק לאומיות בלבד, ולא כולל עסקאות בין גופים פרטיים.

מהדוח, שדווח בעיתון "אינדפנדנט" הבריטי, עולה שרוסיה מכרה בין היתר, טילים ומערכות הגנה לצבא האיראני – המזוהה בדוח כאחד מלקוחותיה המשובחים. בנוסף, נמכרו מטוסים צבאיים לסין, טנקי מערכה להודו, וסוגים שונים של משגרים טקטיים ורובי סער מסוג קלצ'ניקוב לכל דורש.

הדוח, עליו הופקד מומחה הקונגרס האמריקני ריצ'רד גרימט, מצביע על כך שמדיניות תעשיית הנשק של רוסיה הגיעה להתאוששות מרשימה מאז התמוטטות הסובייטית, במידה רבה בזכות מרוץ ההתחמשות בין מדינות העולם השלישי.

הצרפתים במקום שני וצמוד

הדוח מייחס את הצלחת המכירות של רוסיה לעובדה שהיא זנחה את מדיניותה הפוסט-סובייטית של קבלת תשלום במטבע קשה. מנסחי הדוח טוענים שכעת רוסיה פתוחה וגמישה יותר לעסקאות חבילה שכוללות מחיקת חובות.

בשורה משמחת נוספת לעריצי העולם השלישי, הלהוטים תמיד אחרי כלי נשק: חל שיפור גדול בשירות התמיכה הרוסי לכלי נשק. ואם תמריצים אלה לא מספיקים, הרי שאסור לשכוח שהמחירים שרוסיה מציעה חותכים את מחירי השוק של המתחרים המערביים, ותקפים לטווח רחב של ציוד צבאי.

נראה שבמוסקבה גם לא פוחדים כל כך מהשוטר של העולם. כך, למשל, רוסיה הסתכנה אשתקד בחתימה על עסקת טילי נ"מ בשווי של 700 מיליון דולאר עם איראן – טילים שיכולים

להיות משוגרים לעבר כלי טיס אמריקניים או ישראלים, אם יוחלט לנקוט מהלכים צבאיים נגד תוכנית הגרעין האיראנית.

מכל מקום, ספק אם מחברי הדוח בעמדה שמרשה להם להזדעזע ממנו יתר על המידה. במשך שנים ארוכות מאוד החזיקה ארצות הברית בתואר המפוקפק של ספקית הנשק העיקרית לעולם השלישי – מאז נפילת ברית המועצות בשנת 1991. כעת, היא נותרה ספקית הנשק הגדולה ביותר לכלל מדינות העולם.

צרפת, אגב, ששליטיה מרבים לפקפק במוסריות פעולותיהם של צבאות זרים, מתקרבת ל"הישג" הרוסי, ומחזיקה במקום שני וצמוד בכל הנוגע לאספקת נשק לעריצי המדינות המתפתחות. ארצות הברית נמצאת כעת במקום שלישי, ובריטניה במקום רביעי.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


8 − = שתיים

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com