יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> חנינה אחרי 90 שנה

חנינה אחרי 90 שנה

חנינה אחרי 90 שנה משרד ההגנה הבריטי יעניק חנינה כללית לחיילים שהוצאו להורג על פחדנות במלחמת העולם הראשונה צדק היסטורי: שר ההגנה הבריטי, דס בראון, הודיע היום כי תוענק חנינה רשמית לכ-300 חיילים שהוצאו להורג במלחמת העולם הראשונה בשל פחדנות, עריקות ופשעים אחרים. ממצאים היסטוריים לימדו כי בעת המלחמה, בשנים 1914-1918, הוצאו להורג 306 חיילים בריטים. בין ההרוגים היה טוראי ...

חנינה אחרי 90 שנה

משרד ההגנה הבריטי יעניק חנינה כללית לחיילים שהוצאו להורג על פחדנות במלחמת העולם הראשונה

צדק היסטורי: שר ההגנה הבריטי, דס בראון, הודיע היום כי תוענק חנינה רשמית לכ-300 חיילים שהוצאו להורג במלחמת העולם הראשונה בשל פחדנות, עריקות ופשעים אחרים.

ממצאים היסטוריים לימדו כי בעת המלחמה, בשנים 1914-1918, הוצאו להורג 306 חיילים בריטים. בין ההרוגים היה טוראי הארי פאר, שהוצא להורג בשנת 1916 "בגין פחדנות" כי סרב לחזור לחזית. במשך שנים ניהלו בני משפחתו קמפיין לחנינה עבורו, בטענה שהוא סבל מהלם קרב וכלל לא היה צריך להחזירו לתעלות המלחמה.

בעקבות מאבק המשפחה החליט משרד ההגנה להעניק את החנינה לפאר ולחיילים האחרים. בתו של פאר, גרטרוד, בת 93, אמרה שהיא מרגישה הקלה עם סיום הפרשה הקשה "ושבעת רצון מכך שזכרו של אביה לא נפגם". "אם להיות כנה אני בהלם", אמרה. "התפללתי שנזכה לכך בימי חיי אבל אף פעם לא

האמנתי שזה יקרה, זה הגיע בהפתעה גמורה היום".

השר בראון הסביר היום כי הוחלט על חנינה כללית מכיוון שאין את העדויות האישיות שמאפשרות חנינה פרטנית. "אני לא רוצה להיות בעמדה המערערת על המפקדים שלקחו את ההחלטות בשטח, אבל חוסר צדק בהחלט התקיים", אמר בראון. "מבחינה מוסרית , אנחנו לא יכולים שלא לתקן את חוסר הצדק רק בגלל שאין עבודת ניירת ביחס לחלק מהמקרים הפרטיים".

לדברי בראון, החנינה מכירה בכך שהגברים לא היו צריכים להיות מוצאים להורג. "ברור שכל מי שהיה מעורב במקרים הנוראים האלה היו קורבנות מלחמת העולם הראשונה כמו אלה שמתו בשדה הקרב", אמר.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


ארבע − = 1

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com