יום שלישי , 23 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> התובע הכללי נגד העיתונות

התובע הכללי נגד העיתונות

התובע הכללי נגד העיתונות העיתונות הבריטית נדרשה לרסן הדיווחים בפרשת "המרטש" כדי שלא לפגוע בסיכוי למשפט הוגן משטרת בריטניה ממשיכה במרץ את חקירת רצח חמש הפרוצות באיפסוויץ' כאשר על החוקרים להחליט עד מחר בבוקר אם לשחרר את החשוד הראשון שנעצר או להגיש נגדו כתב אישום. במקביל נדרשה התקשורת לרסן את דיווחיה בפרשה. החוק קובע כי למשטרה יש 96 שעות כדי ...

התובע הכללי נגד העיתונות

העיתונות הבריטית נדרשה לרסן הדיווחים בפרשת "המרטש" כדי שלא לפגוע בסיכוי למשפט הוגן

משטרת בריטניה ממשיכה במרץ את חקירת רצח חמש הפרוצות באיפסוויץ' כאשר על החוקרים להחליט עד מחר בבוקר אם לשחרר את החשוד הראשון שנעצר או להגיש נגדו כתב אישום. במקביל נדרשה התקשורת לרסן את דיווחיה בפרשה.

החוק קובע כי למשטרה יש 96 שעות כדי לקבוע אם יוגש כתב אישום נגד חשוד. טום סטיפנס בן ה-37 נעצר ביום שני בבוקר בחשד למעורבות בפרשת "המרטש" ולכן החוקרים ייאלצו לקבוע עד מחר בבוקר אם להאשימו או לשחררו.

במקביל נמשכת חקירתו של החשוד השני, סטיב רייט, בן 48, שנעצר ביום שלישי. כאן ייאלצו השוטרים להחליט עד יום שבת בבוקר האם לשחררו או להגיש נגדו כתב אישום על מעורבות בפרשה.

באורח מפתיע פנה היום התובע הכללי בבריטניה, לורד גולדסמית',  לכל מערכות אמצעי התקשורת בבקשה לרסן את הדיווחים בנוגע לרצח הפרוצות. "זה יהיה עניין לדאגה אם חומר שמהווה דעה קדומה עבור כל משפט עתידי אם יהיה כזה, אכן יפורסם", כתב התובע.

אנשים בעולם המשפט הבריטי תהו בימים האחרונים על פרסום שמות החשודים ופרטים אישיים רבים עליהם. מספר רב של כתבות בכל אמצעי התקשורת פורסמו ביחס למעצרים או על אופיו של סטיפנס. אנשים שהכירו אותו, כולל פרוצות מהאזור, סיפרו לאמצעי התקשורת את כל מה שידעו עליו.

סטיפנס הוא גם זה שפנה אל אמצעי התקשורת במטרה לספר להם את סיפורו, עוד לפני שנעצר. בראיונות שנתן סיפר שהמשטרה כבר פנתה אליו, חקרה אותו ואפילו תחת אזהרה. אולם המשטרה סתרה זאת והחוקר הראשי, רב-פקד סטיוארט גאל, אמר כי לא נערכו חקירות תחת אזהרה.

"הפרת החוק כבר גרמה לביטול משפטים"

אחת השאלות שעולה היא אם סטיבנס, בפנייתו לאמצעי התקשורת, ניסה באורח מתוכנן לשבש הליכים משפטיים ובמקרה שיימצא אשם, יוכל לטעון שלא התקיים משפט צדק ובכך לחמוק מעונש אם הוא אכן הרוצח.

עורך דין לפלילים, יאיר כהן, הסביר ל-nrg מעריב כי "החוק בארץ וכאן אינו שונה אלא שבארץ הוא נרמס מזמן ואלו בבריטניה מתייחסים אליו ברצינות ובכבוד".

החוק עליו מדבר כהן הוא הבטחה למשפט צדק, ולפיו אסור לפרסם שמות נאשמים לפני שהורשעו, אסור לפרסם במהלך חקירה נתונים שיש בהם הבעת דעה עליה ואסור לצלם או להקליט בבית המשפט, אם כי מותר לדווח על השאלות ותשובות המתוארות בו. "דברים שמפורסמים בעיתונות לא יוכלו להיחשב כעדות בחלק מן המקרים", אמר עו"ד כהן.

המקרה של סטיפנס מעלה תהיות וספקולציות רבות. במיוחד לנוכח העובדה שהוא שוטר מיוחד לשעבר ומן הסתם גם מודע לרגישות החוק.

"הפרתו על ידי אמצעי התקשורת גרמה בעבר, לביטול משפטים בבריטניה בטענה שלא יכול היה להתקיים משפט צדק", הבהיר עו"ד כהן. "העיתונאים במקרים ההם נדרשו לשלם פיצויים על בזיון בית המשפט, מכיוון שפורסמו פרטים שיכלו להטות את דעת המושבעים ובית המשפט".

כהן סבור שפנייתו של התובע הכללי לורד גולדמסית' הינה אזהרה לאמצעי התקשורת שלא ימשיכו בסיקור המאסיבי ויראיינו אנשים הקשורים לחשודים. "כבר עכשיו נמסרו פרטים על הרגלי החשוד ודעותיהם של אנשים עליו שיכולים לא להתקבל כהוכחות או עדויות בבית המשפט, אם יוגש נגדו כתב אישום".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


7 − = חמש

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com