יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הצרות של טוני בלייר

הצרות של טוני בלייר

הצרות של טוני בלייר ראש ממשלת בריטניה חזר מנופש אל לב הזירה הפוליטית, והוא נדרש לכבות שריפות במפלגתו ומחוץ לה ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, חזר אתמול מחופשה פסטורלית בת 3 שבועות באיי הברבאדוס, ונראה כי המציאות שחיכתה לו בנמל הית'רו תגרום לו להתגעגע מאוד לאיים הקריביים. עשרות חברי מפלגתו מאיימים לעבור למפלגה הליברלית היריבה, במחאה על מדיניות החוץ. בנוסף, ...

הצרות של טוני בלייר

ראש ממשלת בריטניה חזר מנופש אל לב הזירה הפוליטית, והוא נדרש לכבות שריפות במפלגתו ומחוץ לה

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, חזר אתמול מחופשה פסטורלית בת 3 שבועות באיי הברבאדוס, ונראה כי המציאות שחיכתה לו בנמל הית'רו תגרום לו להתגעגע מאוד לאיים הקריביים. עשרות חברי מפלגתו מאיימים לעבור למפלגה הליברלית היריבה, במחאה על מדיניות החוץ. בנוסף, בציבור ובפרלמנט זועמים על בלייר אחרי שלא הודיע על מועד סיום תפקידו, ובתקשורת כבר נשמעות הערכות כי ייתכן שיזומן לחקירת משטרה.

עם שובו מחופשה משפחתית, ייאלץ בלייר להתמודד בכמה חזיתות. בין 30 ל-40 חברי מפלגת הלייבור, המגיעים מהמחוז של שרת החוץ מרגרט בקט, מאיימים לערוק למפלגה הליברלית הדמוקרטית. זאת בתגובה לכך שהממשלה לא קראה להפסקת אש מיידית בעת המלחמה בלבנון.

מוחמד ראוויל, יו"ר מפלגת הלייבור במחוז דרבי, אמר כי "כשמרגרט בקט סירבה לתמוך בהפסקת אש ובמקום זאת עמדה לצד ג'ורג' בוש, זה היה רגע השבירה בשבילנו". דובר מפלגת הלייבור אמר בתגובה כי "תמיד מאכזב שחברים מחליטים לעזוב את מפלגת הלייבור", אך הדגיש כי "זה חשוב ששרת החוץ וראש הממשלה ימשיכו לעבוד לקראת השגת הפסקת אש ברת – קיימא".

בשבוע

הבא יחזור בלייר לעבודתו, ומחכה לו לוח זמנים עמוס, בנסיון להרגיע את הביקורת על מדיניות החוץ והעמידה לצד בוש. בין השאר צפוי בלייר להגיע בקרוב לסדרת ביקורים דיפלומטיים במזרח התיכון. בתוך כך גוברת הביקורת על בלייר בשל אי הכרזתו על מועד סיום תפקידו. שיטת הממשל הבריטית מאפשרת לבלייר להודיע על סיום תפקידו ב"דאונינג 10" בכל עת, ובלייר, שלא פירט על תכניותיו להמשך, נידון על כך ברותחין ברחוב הבריטי.

ואם לא די בכל אלה, באחרונה עולה בתקשורת הבריטית הערכה לפיה ייתכן שראש הממשלה יידרש להשיב לשאלות המשטרה בפרשיית "קניית תארי האבירות". לפני 5 חודשים חשף יועצו של בלייר דז סמית בפני עיתונאי סמוי כי משרדו של בלייר מציע להמליץ כי ניתן לקבל תואר האצולה, עבור הסכום הנכון. "עבור 10 מיליון ליש"ט תוכל להגיע לבית הלורדים", אמר סמית לכתב. המשטרה פתחה בחקירה, ואף עצרה ידי קרוב של בלייר, מייקל לוי. כעת ייתכן שלמעגל הנחקרים בפרשה המביכה יצטרף גם ראש הממשלה הבריטי.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× שמונה = 32

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com