יום חמישי , 18 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הפעילה הבריטית ארבה לתמיר

הפעילה הבריטית ארבה לתמיר

הפעילה הבריטית ארבה לתמיר בנאומה בבית כנסת בלונדון, שרת החינוך הואשמה שהיא משתייכת לממשלת אפרטהייד דורסנית שרת החינוך, יולי תמיר, המבקרת בימים אלה בביקור אישי בבריטניה, הקדישה יום משהותה בממלכה לשיחות עם נציגי הקהילה היהודית, ועם התקשורת הבריטית. בעת ביקור הערב בבית הכנסת המרכזי במדינה, קמה פעילה יהודיה למען זכויות הפלשתינים, והאשימה את תמיר בהשתייכות לממשלת אפרטהייד דורסנית. הפעילה, שהזדהתה ...

הפעילה הבריטית ארבה לתמיר

בנאומה בבית כנסת בלונדון, שרת החינוך הואשמה שהיא משתייכת לממשלת אפרטהייד דורסנית

שרת החינוך, יולי תמיר, המבקרת בימים אלה בביקור אישי בבריטניה, הקדישה יום משהותה בממלכה לשיחות עם נציגי הקהילה היהודית, ועם התקשורת הבריטית. בעת ביקור הערב בבית הכנסת המרכזי במדינה, קמה פעילה יהודיה למען זכויות הפלשתינים, והאשימה את תמיר בהשתייכות לממשלת אפרטהייד דורסנית.

הפעילה, שהזדהתה כחברה בארגון "יהודים למען צדק פלשתיני", השמיעה את ההאשמות בתום נאומה של תמיר בבית הכנסת "יונייטד", עת תמיר ענתה על שאלות הנוכחים, שמנו כ-120 בני-אדם. לקראת סוף שלב השאלות, קמה הפעילה ואמרה  שעל ישראל לצאת מ"השטחים הכבושים, כיוון שהיא לא מצויה באיום קיומי, אלא מהווה איום כזה על מדינות אחרות".

תמיר ענתה לדברים, באומרה שהברית בין איראן לחיזבאללה הוכיחה בשבועות החרונים שישראל דווקא כן נמצאת באיום קיומי, והיא נאלצת לקיים איזון בין זכויות האזרח לבין צרכי הביטחון שלה. תמיר הדגישה שהאיזון בישראל עדין וסבוך בהרבה מזה שעמו מתמודדות בריטניה ואומות המערב האחרות.

"הקואליציה בין איראן לחיזבאללה מעמידה את ישראל בסכנה חמורה – כפי שראינו במערכה בצפון", ענתה תמיר. "זאת ועוד, המזרח התיכון נמצא בתהליך הקצה ופנאטיזציה, כפי שניתן לראות בעליית החמאס לשלטון ברשות הפלשתינית". תמיר הסכימה עם הפעילה ביחס לצורך להוציא את צה"ל מהשטחים, אך הבהירה: "חמאס הם לא פרטנר, ועל ישראל לצאת מהשטחים רק עם השגת הסכם ארוך טווח, משום שהפסקת אש לא יכולה לשמש במקומו".

תמיר גם התייחסה לאופי המאבק שבפניו ניצבת ישראל, ולגלישתו לאירופה. "המאבק בטרור ובקיצוניות אינו קל, כפי שגם אומות אירופה לומדות על בשרן בעת האחרונה", סיכמה.

"חופש אקדמי עדיף על חרם אקדמי"

בדבריה, התייחסה תמיר לקריאות להטלת חרם אקדמי עד מוסדות השכלה ישראלים, שנשמעו בבריטניה בעת האחרונה. "אני מעדיפה יותר קולות למען חופש אקדמי, במקום למען חרם אקדמי", אמרה תמיר, והוסיפה שעל המחקר האקדמי להיות חף מאינטרסים פוליטיים. בנוסף, הבהירה השרה שישראל נמצאת בסכנה קיומית – כפי שהוכיחה, לדבריה, המערכה בלבנון.

"כלוחמת למען שלום, אני מוכנה לספוג ביקורת על מדיניות ישראל, אבל חשוב

לי שגם הצד הישראלי יישמע", אמרה תמיר. "אני חושבת שעל ישראל להיות מעורבת בדיון פתוח. למבקרי ישראל יש זכות להביא את הביקורת, אבל אנו מעוניינים גם להשמיע את הצד שלנו".

ביקורה של תמיר בבריטניה נעשה שלא בתוקף תפקידה הרשמי, והיא הקדישה את כל היום להשמעת צדה של ישראל בתקשורת הבריטית, וקיום מגע עם הקהילה היהודית המקומית. מוקדם יותר היום, היא התראיינה לכלי התקשורת העיקריים במדינה.

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ 5 = שלוש עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com