יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הסרט הביתי של קצין האס.אס

הסרט הביתי של קצין האס.אס

הסרט הביתי של קצין האס.אס הפתעה נמצאה בכנסיה בבריטניה: סרט ביתי שצילם קצין נאצי, המציג את אורח החיים במחנה עבודה מזכרת מצמררת ממחנה העבודה: סרט ביתי באורך עשר דקות אשר צולם, ככל הנראה, על ידי קצין נאצי במלחמת העולם השניה, נמצא לאחרונה בכנסיה בכפר דבון, בדרום האי הבריטי. קטעים מהסרט, המציג את שגרת החיים במחנה, שודרו אמש ברשת הטלוויזיה בי.בי.סי. ...

הסרט הביתי של קצין האס.אס

הפתעה נמצאה בכנסיה בבריטניה: סרט ביתי שצילם קצין נאצי, המציג את אורח החיים במחנה עבודה

מזכרת מצמררת ממחנה העבודה: סרט ביתי באורך עשר דקות אשר צולם, ככל הנראה, על ידי קצין נאצי במלחמת העולם השניה, נמצא לאחרונה בכנסיה בכפר דבון, בדרום האי הבריטי. קטעים מהסרט, המציג את שגרת החיים במחנה, שודרו אמש ברשת הטלוויזיה בי.בי.סי. בין הקטעים ששודרו ניתן לראות את קציני האס.אס מאיימים בנשק על אסירים יהודים, ולאחר מכן פונים לשתות קפה בניחותא.

בסרט נראים קציני האס.אס, כשהם מנהלים מחנה עבודה בדרום רוסיה. בתמונות הקשות שנחשפו, ניתן לראות כיצד הקצינים מאלצים את האסירים לעבוד, תחת איומי נשק. קטע אחר בסרט מציג את האסירים כשהם פורקים קורות ממשאית, וכל העת מופנים אליהם אקדחיהם של השומרים. בסצינה נוספת נראים קציני האס.אס כשהם צוחקים ומתבדחים על המרפסת, ונהנים מקפה ועוגה עם מזכירותיהם.

וליאן הוסקין, העובדת בארכיון הטלוויזיה והסרטים, התייחסה בזעזוע לתמונות שנחשפו. "אתה לא יכול שלא לחשוב לעצמך מה הרגישו אותן מזכירות, כשגברים עם רובים עמדו והתבוננו בהן, וגבר עם מצלמה נופף בידיו וחייך", אמרה.

הוסיקן הוסיפה לאחר שצפתה בסרט, כי הוא "נראה כאילו משהו מצלם את זה בשביל להראות איפה הוא עובד, כדי לקחת את הצילום הביתה ולהראות לאישה ולילדים".

היסטוריונים בריטיים, שצפו גם הם בתמונות, אישרו כי הן ככל הנראה מקוריות, וכי הסרט "יחיד במינו". ואולם, עדיין לא נודע כיצד הגיע הסרט לכנסיה. אחת התיאוריות גורסת כי הסרט ניתן במתנה לפנסיונר שמנהל את מועדון הסרטים בכנסיה, על ידי חבר מזרח-אירופי.

ואולם לתושבי הכפר דבון יש תיאוריה אחרת. זקני הכפר זוכרים כי הכנסיה שימשה בעבר גם כבסיס צבאי לכוחות הבריטיים בזמן המלחמה ולאחריה, ויש הסבורים כי החיילים הביאו את הסרט איתם, והשאירו אותו בין כתלי הכנסיה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


ארבע − 1 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com