יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> 'הסכסוך במזה"ת מגביר טרור'

'הסכסוך במזה"ת מגביר טרור'

'הסכסוך במזה"ת מגביר טרור' ועדה פרלמנטרית בריטית קוראת לפעול לפתור הסכסוכים במזה"ת, שמעורר אי צדק בקרב המוסלמים איום הטרור על בריטניה הוא רציני וברוטאלי מאי פעם – כך עולה ממסקנות דוח הוועדה הפרלמנטרית לענייני חוץ בבריטניה. הוועדה גם קוראת לראש הממשלה, טוני בלייר, לפעול לסיום הסכסוכים במזרח התיכון שגורמים למוסלמים להחריף את פעילותם הקיצונית. על פי הדוח שפרסמה הוועדה הפרלמנטרית, ...

'הסכסוך במזה"ת מגביר טרור'

ועדה פרלמנטרית בריטית קוראת לפעול לפתור הסכסוכים במזה"ת, שמעורר אי צדק בקרב המוסלמים

איום הטרור על בריטניה הוא רציני וברוטאלי מאי פעם – כך עולה ממסקנות דוח הוועדה הפרלמנטרית לענייני חוץ בבריטניה. הוועדה גם קוראת לראש הממשלה, טוני בלייר, לפעול לסיום הסכסוכים במזרח התיכון שגורמים למוסלמים להחריף את פעילותם הקיצונית.

על פי הדוח שפרסמה הוועדה הפרלמנטרית, הסכסוכים בעיראק, ברשות הפלשתינית ובאיראן מעודד תחושת אי צדק אצל המוסלמים, שגורמת לתעמולה גוברת מצד הקיצונים ועלייה במספר המחנות ואימוני ההכשרה לטרוריסטים.

בלייר כבר דחה את הטענה הזו בעבר כשאמר שהמצב בעיראק הוא רק תירוץ לזוועות שהקבוצות האלה מבצעות. אך חברי הוועדה לא מקבלים את הטיעון וקובעים כי סכסוכים לא פתורים מעודדים ומטפחים טרוריסטים.

עוד מציין הדוח, שלמרות ההצלחות במלחמה בטרור ונגד אל-קאעידה, האיום של הארגון על בריטניה גבוה מאי פעם. חבר הוועדה, מייק גאפס, אמר שאל-קאעידה פיצלה את הארגון והוא פועל עכשיו בתאים קטנים, צעד שהופך את משימת המעקב אחריהם והמלחמה בהם לקשה ביותר, ועל כן האיום שהם מהווים גבוה מאי פעם.

הדוח גם מבקר את חוסר התקשורת של ממשלת בריטניה עם ארגונים איסלאמיים במטרה להילחם בתעמולה שמפיצים הטרוריסטים. חברי הוועדה גם יוצאים נגד קיומו של מתקן המעצר במפרץ גוונטנאמו, שלדבריהם מחריף את תחושת המרירות של המוסלמים ומוריד מכוחה המוסרי של ארה"ב.

מתנגדים לפעולה צבאית נגד איראן

נושא מרכזי נוסף בדוח היה הסוגיה האיראנית. חברי הוועדה מביעים דאגה ממעורבות איראן בפעילות הטרור בעיראק, ומצביעים על כך שנשק וטכנולוגיה הגיעו מאיראן לביצוע מספר פעולות טרור בעיראק.

הוועדה גם ממליצה על שיתוף פעולה בין בריטניה, צרפת וגרמניה בניהול מו"מ עם איראן על התוכנית הגרעינית. הדוח מתריע שפעולה צבאית נגד מתקני הגרעין קרוב לוודאי תגרום לתגובות

חריפות ולפעולות קיצוניות חמורות במזרח התיכון ובמקומות אחרים.

"פעולה צבאית לא תמנע מאיראן לפתח נשק גרעיני בטווח הארוך, לכן הממשלה לא צריכה לצאת לפעולה צבאית או לתמוך בפעולות צבאיות כנגד איראן עד אשר כל האופציות ימוצו או עד שתהיה לכך הסכמה נרחבת בין כל בעלות הברית בעולם", כותבים חברי הוועדה, שקוראים להבהיר זאת גם למקבלי ההחלטות בוושינגטון.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


6 − שתיים =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com