יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הניצחון של קן ליווינגסטון

הניצחון של קן ליווינגסטון

הניצחון של קן ליווינגסטון בית משפט ביטל את השעייתו של ראש עירית לונדון לאחר שאמר הערה אנטישמית לעיתונאי יהודי ניצחון לראש עיריית לונדון, קן ליווינגסטון, לאחר שבית המשפט הגבוה החליט לבטל את השעייתו מהתפקיד לאחר שהשווה עיתונאי לשומר מחנות ריכוז. להחלטה קדם דיון בו נמתחה ביקורת קשה על התנהגותו של ראש העיר. בפברואר האחרון החליטה ועדת משמעת להשעות את ליווינגסטון לחודש לאחר ...

הניצחון של קן ליווינגסטון

בית משפט ביטל את השעייתו של ראש עירית לונדון לאחר שאמר הערה אנטישמית לעיתונאי יהודי

ניצחון לראש עיריית לונדון, קן ליווינגסטון, לאחר שבית המשפט הגבוה החליט לבטל את השעייתו מהתפקיד לאחר שהשווה עיתונאי לשומר מחנות ריכוז. להחלטה קדם דיון בו נמתחה ביקורת קשה על התנהגותו של ראש העיר.

בפברואר האחרון החליטה ועדת משמעת להשעות את ליווינגסטון לחודש לאחר ששאל את אוליבר פיינגולד, כתב העיתון הלונדוני "איבנינג סטאנדרד" אם היה בעברו "פושע מלחמה גרמני". כששמע כי פיינגולד הוא יהודי, ליווינגסטון אף השווה אותו לשומר נאצי במחנה ריכוז. חברי הוועדה קבעו פה אחד כי הוא שבר את הקודים המקומיים כשהעיר הערות שנתפסו "אנטישמיות" וכי ראש העיר נהג באופן "לא רגיש ופוגעני, ללא הצדקה".

ליווינגסטון ערער לבית המשפט הגבוה על ההחלטה שהושעתה בינתיים ואתמול נפתח הדיון בערעור, באופן חיובי מבחינתו של ראש העיר, כאשר השופט הראשי אמר כי לדעתו ליווינגסטון לא אנטישמי. "אני לא רוצה להציע שיכנו את ליוינגסטון אנטישמי" אמר השופט קולינס. "מעולם לא היתה שום אינדיקציה לכך, זה ברור לחלוטין. אף אחד לא יכול לחשוב שהערותיו נאמרו כי הוא אנטישמי".

"על ראש העיר לנהוג בסטנדרטים גבוהים"

עורך הדין ג'יימס אוריצי הופיע בבית המשפט הגבוה מטעמו של ליוינגסטון  וערער על החלטת ההשעיה. לדבריו, ההחלטה שנתקבלה  פגומה ולקויה מבחינה חוקית. ראש העיר כינה את העונש "כבלתי מידתי".

אולם טים מורשד, שמייצג את מפקח האתיקה טען היום שההחלטה היתה מידתית להערות של ראש העיר שהביא שם רע למשרדו וכי ההסברים שנתן ראש העיר מאוחר יותר לא מכפרים על מה שארע וההחלטה צריכה להיות מיושמת. "ההערות של קן לוינגסטון לעיתונאי מסכנות את ביטחון הציבור בדמוקרטיה

המקומית, בעיר רבת פנים, בזמן שיש בה מתח דתי וגזעי", אמר.

מורשאד הוסיף כי "האינסטינקט של בית המשפט, ואולי גם של נוכחים אחרים בחדר, הוא להתייחס אל המקרה, רק כאל דוגמה לפוליטיקאי צבעוני אשר מבטא את עצמו בישירות אופיינית, אבל יש לכך גם צד שני שאומר שללונדונים יש זכות לצפות שראש העיר שלהם ינהג בסטנדרטים גבוהים, הראויים למשרה הבכירה לה הוא נבחר".

בתום יומיים של דיון קבע השופט כי הערעור התקבל וכי ההשעיה לארבעה שבועות אינה תקפה.

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


2 × שבע =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com