יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> המשפחות ששולטות בלונדון

המשפחות ששולטות בלונדון

המשפחות ששולטות בלונדון ארבע משפחות אליטה ומשפחת המלוכה מחזיקות ברוב הנכסים המשמעותיים של בירת בריטניה. העיתון "סאנדיי טיימס" פרסם את רשימת הנכסים המלאה למרות שאנגליה נחשבת למדינה מתקדמת מאוד, עדיין ניתן למצוא בה לא מעט מאפיינים שמזכירים את תקופת ימי הביניים, כאשר האצילים שלטו ברחבי הממלכה. דוגמה לכך מופיעה היום כאשר העיתון "סאנדיי טיימס" מפרסם את רשימת המשפחות שמחזיקות בנכסים ...

המשפחות ששולטות בלונדון

ארבע משפחות אליטה ומשפחת המלוכה מחזיקות ברוב הנכסים המשמעותיים של בירת בריטניה. העיתון "סאנדיי טיימס" פרסם את רשימת הנכסים המלאה

למרות שאנגליה נחשבת למדינה מתקדמת מאוד, עדיין ניתן למצוא בה לא מעט מאפיינים שמזכירים את תקופת ימי הביניים, כאשר האצילים שלטו ברחבי הממלכה. דוגמה לכך מופיעה היום כאשר העיתון "סאנדיי טיימס" מפרסם את רשימת המשפחות שמחזיקות בנכסים של הבירה לונדון, ומדובר למעשה בארבע משפחות בלבד בנוסף למשפחת המלוכה.

"השיטה הזו היא יחידה במינה  בהחלט", אמר ליאם ביילי, העומד בראש מחקר דיור של חברת הנדל"ן הבינלאומית "נייט פרנק". "אין עוד ערים בעולם שנראות כמו לונדון במובן זה שהיא בבעלות משפחות יחידות".

אחד האנשים האלה הוא ג'רלד גרוסבנור, הדוכס השישי של ווסטמינסטר. הוא הבריטי מספר 3 ברשימת העשירים ביותר ולפי רשימת בעלי ההון של "הסאנדיי טיימס" הוא שווה 6.6 מיליארד פאונד והוא מפתח השטחים העשיר ביותר.

רוב הונו של הדוכס נובע מרשימת הנכסים שיש לו בלונדון – 100 אקרים (כ-405 דונם)  של מייפיר (אחת השכונות העשירות ביותר בלונדון) ו-200 אקרים (כ-810 דונם) בבלגרביה. כך הוא הופך לבעל הקרקעות הגדול ביותר בבירה הבריטית.

למרות הונו, גרוסבנור, בן 54, נחשב אדם צנוע. הוא שולח את ילדיו לבית ספר המקומי של העיירה, לא כל כך איכפת לו מארוחות בחוץ והוא גאה שעבד כל הדרך להשיג את דרגת הפיקוד הצבאי הבכירה שלו. יחד עם זאת, כשהיה צריך לטוס לעיראק ביולי האחרון לחמישה ימים כחלק מחובתו, הוא דחה את ההצעה לעשות זאת במטוס חיל האוויר שהוצע לו ובמקום זה שכר מטוס פרטי, ושילם 4,000 פאונד לטיסה הלוך ושוב.

רכישה חכמה ונישואין משתלמים

גרובנסור עומד בראש אחת מארבע משפחות האליטה שביחד שולטות על הכתובות החשובות ביותר של לונדון.  מיד אחריו מגיע הדוכס קדוגאן השמיני, שמחזיק ברשת של נכסים בשובי של 1.9 מיליארד פאונד שכוללים 90 אקרים (כ- 365 דונם) בצ'לסי.

במקום השלישי ברשימה נמצאות מארי קזרנין בת ה-70 (האישה העשירה בממלכה) ומשפחת הווארד דה-ואלדן שבין השטחים שבידיהן נמצאים מארילבון היי סטריט וחלק מרחוב הארלי, ואחריהן נמצאת משפחתו של הרוזן ה-10 מפורטמן, שבבעלותה 110 אקרים (כ-420 דונם) בדרום כיכר פורטמן, בדרום מארילבון ובאוקספורד סטריט, פינה שאהובה על סלבריטאים, בהם גם מדונה.

רק אחריהם ברשימה מגיעה המשפחה המלכותית, ששווה כשישה מיליארד פאונד וכוללת את רחוב ריג'נט , את ריג'נט פארק וגינות ארמון קנסינגסטון.

אולם המלכה לא עושה רווחים ישירים מנכסים אלה. הרווחים מועברים לאוצר והמלכה וחברים נוספים ממשפחת המלוכה מקבלים בתמורה תשלומים מהרשימה האזרחית של ההוצאות המלכותיות.

הנכסים בלונדון נמצאים בבעלות ארבע המשפחות כבר מאות שנים, בדרך כלל באמצעות רכישה חכמה של אדמות ושיתוף נכסים על ידי נישואין. המשפחות קיבלו מעמד בכורה במסורת הבריטית, שבה הבן הבכור יורש את רוב הנכסים והאדמות ולא צריך לחלוק אותם עם אחרים.

כיום זוכות כל ארבע המשפחות לפריחה בעקבות העלייה החדה במחיר הנדל"ן באזור לונדון.

"אלה האנשים שיהיו על רשימת העשירים עד אשר פצצה אטומית תפגע בלונדון או שתהיה הפיכה בולשביקית שתגזול מהם את נכסיהם", סיכם פיליפ ברספורד, שהרכיב את רשימת העשירים של "הסאנדיי טיימס".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שתיים + 4 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com