יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> המשטרה חקרה את בלייר

המשטרה חקרה את בלייר

המשטרה חקרה את בלייר רה"מ הבריטי נחקר במשך שעתיים בפרשה של "מזומן תמורת תארי אצולה" ומסר את גרסתו לשוטרים לא רק בישראל: ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, נחקר על ידי המשטרה בפרשת "מזומן תמורת תואר אצולה". מדובר בפעם הראשונה מזה 70 שנה שמנהיג בריטי מכהן נחקר על פרשת שחיתות פוליטית. דובר דאונינג 10 אמר שראש הממשלה דיבר עם המשטרה היוםבמשך ...

המשטרה חקרה את בלייר

רה"מ הבריטי נחקר במשך שעתיים בפרשה של "מזומן תמורת תארי אצולה" ומסר את גרסתו לשוטרים

לא רק בישראל: ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, נחקר על ידי המשטרה בפרשת "מזומן תמורת תואר אצולה". מדובר בפעם הראשונה מזה 70 שנה שמנהיג בריטי מכהן נחקר על פרשת שחיתות פוליטית.

דובר דאונינג 10 אמר שראש הממשלה דיבר עם המשטרה היוםבמשך שעתיים, אך לא תחת אזהרה והוא לא לווה על ידי עורך דין. העובדה שהוא לא נחקר תחת אזהרה היא משמעותית למידת האשמה שמוטלת עליו. הדובר אמר כי בלייר הסביר לחוקרים מדוע הציע להעניק לאנשים מסוימים תארי אצולה.

החקירה מהווה מכה קשה ומביכה במיוחד עבור טוני בלייר, שעם כניסתו לתפקיד לפני כעשר שנים הכריז כי רצונו להנהיג פוליטיקה נקייה. כעת, לקראת פרישתו, הוא מגיע לאחד מרגעי השפל של כהונתו.

בסך הכל נחקרו עד כה כ-90 בני אדם, בהם גם בכירים במשרד ראש הממשלה ובכל שלוש המפלגות הגדולות בבריטניה. שלושה מהנחקרים נחקרו תחת אזהרה. בחודש הבא צפויים להתפרסם ממצאי החקירה.

מקורבו של בלייר נעצר לחקירה

חקירת הפרשה החלה בעקבות תלונות של חברי פרלמנט סקוטים וולשים, לאחר שנודע כי בלייר המליץ על תארי אצולה לארבעה אנשים שתרמו בסתר למפלגת הלייבור. במהלך חקירת המשטרה נעצר גם יועץ לשעבר של בלייר, שסיפר לעיתונאי סמוי כי משרדו של ראש הממשלה הציע להמליץ כי מי שיתרום לתוכנית  החינוך העצמאית שיזם בלייר, יוכל לקבל אחד מתארי האצולה.

עד כה העלתה החקירה כי 12 אנשי עסקים נתנו הלוואות בשווי של 14 מיליון ליש"ט למפלגת הלייבור, וחלק מהם אף זכו למושבים בבית הלורדים לאחר

מתן ההלוואות.

לפני כמה חודשים חלה התפתחות דרמטית בחקירת הפרשה עם מעצרו לחקירה של הלורד לוי, שנחשב למגייס הכספים הרשמי של בלייר. המעצר התבצע יומיים לאחר שהתגלה כי לוי אמר לאיש עסקים שהוא לא צריך לדווח לועדת הבדיקה של בית הלורדים שהוא הלווה רבע מיליון פאונד למפלגת הלייבור.

הלורד לוי נחקר ביחס לאפשרות שעבר על חוקי הבחירות ואי כיבוד החוק. הוא שוחרר בערבות עד להמשך החקירה מבלי שהוגש נגדו כתב אישום. לוי הכחיש שעבר על החוק והוא טוען שהמעצר היה מיותר.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


3 × = עשרים אחד

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com