שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "המפלגה הסתירה שהמנהיג אלכוהוליסט"

"המפלגה הסתירה שהמנהיג אלכוהוליסט"

"המפלגה הסתירה שהמנהיג אלכוהוליסט" ספר חדש בבריטניה מגלה כי בכירי המפלגה הליברל-דמוקרטית שמרו בסוד על בעיית האלכוהוליזם של מנהיגם לשעבר, צ'רלס קנדי. בסופו של דבר התוודה קנדי ופרש בתחילת השנה צ'ארלס קנדי פרש בתחילת השנה מהנהגת המפלגה הליברל-דמוקרטית בבריטניה לאחר שהתגלה כי הוא סובל מבעיית אלכוהוליזם, אולם ספר חדש חושף כי כמעט כל הנהגת המפלגה – השלישית בגודלה בממלכה – ...

"המפלגה הסתירה שהמנהיג אלכוהוליסט"

ספר חדש בבריטניה מגלה כי בכירי המפלגה הליברל-דמוקרטית שמרו בסוד על בעיית האלכוהוליזם של מנהיגם לשעבר, צ'רלס קנדי. בסופו של דבר התוודה קנדי ופרש בתחילת השנה

צ'ארלס קנדי פרש בתחילת השנה מהנהגת המפלגה הליברל-דמוקרטית בבריטניה לאחר שהתגלה כי הוא סובל מבעיית אלכוהוליזם, אולם ספר חדש חושף כי כמעט כל הנהגת המפלגה – השלישית בגודלה בממלכה – היו מעורבים בקשר שתיקה סביב בעייתו של קנדי.

העיתון הבריטי "טיימס" פרסם הבוקר קטעים נרחבים מהספר "פגם טרגי", פרי עטו של הכתב הפוליטי של העיתון, גרג הרסט. הספר הביוגרפי מגלה כי בעיית האלכוהוליזם של קנדי החלה זמן רב לפני בחירתו למנהיג המפלגה ב-1999.

מהספר עולה כי בעיית השתייה גרמה לקנדי להזעות רבות ולידיו לרעוד. "בתקופות קשות שלו, השתייה גרמה לו לא להתאים להופיע בציבור ", נכתב בספר. חבריו של קנדי סיפרו כי "הוא שתה בפרטיות בדרך כלל, ושתה יותר ממה שהוא היה צריך לשתות". קנדי נהג לומר כי ריח האלכוהול שנדף מפיו היה מי שטיפת פה.

בכירי המפלגה, בהם גם המנהיג הנוכחי סר מנזיס קמפבל, היו מודעים למצבו של קנדי ובשלב מסוים אף הפעילו לחץ על המנהיג לעבור טיפול גמילה מחוץ למדינה. עם זאת, הם הסכימו לשמור על שתיקה בנושא ובאופן מכוון להסתיר את הבעיה מהציבור. הספר מעלה את השאלה אם  מנזיס ובכירים אחרים במפלגה, שהשתיקו את דבר המחלה מעיני הבוחר פעלו בשיקול דעת נכון.

קנדי ביטל ההודעה ברגע האחרון

לפני כשלוש שנים התפרסמה סדרת כתבות בעיתונים השונים, בהן הופיעו רמזים לבעיית השתייה של קנדי, ויועציו, שפחדו שעיתון נוסף עמד לפרסם תמונות לא מחמיאות, המליצו לקנדי לערוך מסיבת עיתונאים במטרה להפסיק את חרושת השמועות ולהוציא את הסיפור.

בסופו של דבר החליט קנדי שלא לצאת בהכרזה. מזכירתו של קנדי נאלצה לבטל את מסיבת העיתונאים באופן מפתיע והסבירה כי " 'אחרי שישן על זה' הוא החליט שהוא לא מעוניין לצאת בהצהרה לציבור אלא לטפל במצבו בדרכו". הנאום הושמד באופן מיידי.

בינואר השנה הודיעה רשת טלוויזיה בריטית כי בכוונתה לפרסם על טיפול הגמילה שעבר קנדי. מנהיג המפלגה, החליט להקדים את הפרסום והודיע באופן רשמי כי הוא אכן סובל מבעיית אלכוהוליזם. קנדי

פרש מההנהגה ומנזיס קמפבל החליף אותו בתפקיד.

דובר המפלגה הליברל-דמוקרטית אמר בתגובה לפרסום כי "המפלגה נהגה 'בסדר גמור'  ובנאמנות כשביקשה להגן על זכותו לפרטיות של מר קנדי". הדובר הוסיף כי בנקודה מסוימת בתחילת השנה מספר רב של חברי פרלמנט מהמפלגה הגיעו למסקנה שאם ימשיך קנדי בתפקידו "זה לא יהיה לטובתו או לטובת המפלגה" וכי כיום המפלגה מאוחדת סביב מנהיגותו של קמפבל, שבחודש הבא יוביל את ועידת המפלגה השנתית.

מנזיס כבר אמר כי התפטרותו של קנדי היתה צודקת ולטובת עצמו, משפחתו והמפלגה שלו. יחד עם זאת הוא הוסיף כי הוא מזמין אותו לחזור למפלגה. "אשמח לקבל אותו בחזרה בברכה, כי יש לו איכויות נדירות שלא מצויות אצל פוליטיקאים ב-2006", אמר.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


ארבע − 1 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com