יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הממלכה נרגשת ומתכננת מסיבה עבור הבנים

הממלכה נרגשת ומתכננת מסיבה עבור הבנים

הממלכה נרגשת ומתכננת מסיבה עבור הבנים משפחות 15 השבויים לא יודעות נפשם אושר בעקבות הכרזת נשיא איראן "למחול" לבריטניה ולשחרר את יקיריהם, וכבר מתכננות לערוך לכבודם מסיבה גדולה "ברגע שיחזור הביתה – נערוך חגיגה ענקית לכבודו" – כך אומרים היום בהתרגשות ל-nrg מעריב קרוביו של נייתן סאמר, אחד מ-15 החיילים הבריטים שנחטפו על-ידי האיראנים, לפני כמעט שבועיים. הברכות נאמרו זמן קצר ...

הממלכה נרגשת ומתכננת מסיבה עבור הבנים

משפחות 15 השבויים לא יודעות נפשם אושר בעקבות הכרזת נשיא איראן "למחול" לבריטניה ולשחרר את יקיריהם, וכבר מתכננות לערוך לכבודם מסיבה גדולה

"ברגע שיחזור הביתה – נערוך חגיגה ענקית לכבודו" – כך אומרים היום בהתרגשות ל-nrg מעריב קרוביו של נייתן סאמר, אחד מ-15 החיילים הבריטים שנחטפו על-ידי האיראנים, לפני כמעט שבועיים. הברכות נאמרו זמן קצר לאחר שנשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, יצא בהצהרה לפיה מדינתו מוחלת לחיילים הבריטים, שישוחררו בקרוב בחזרה לביתם.

דבריו של אחמדינג'אד המצביעים על כך שהפרשה אכן קרובה לסיומה, וזאת בהמשך להצהרות הפייסניות שהשמיעו שתי המדינות בסוף השבוע, התקבלו בשמחה בקרב תושבי בריטניה ומשפחות החיילים השבויים.

התרגשות גדולה במיוחד הורגשה במלון "קורונוביה", בעיירה קורנוול שבדרום אנגליה, שם עבד אחד המלחים השבוים נייתן סאמר. קהל רב, עיתונאים וחברים רבים מסתובבים שם, ומתכננים בקול רם את שיבת החייל. את הסרט הצהוב שתלו סביב העץ בפתח המלון, כדי לסמל את הציפייה לשובו של סאמר, הם מקווים שיוכלו להסיר בקרוב ולהתחיל בחגיגות.

בעיירה הקטנה בה כולם מכירים, מחכים לו בכיליון עיניים גם מי שאינו קרוב משפחה: "כולנו פה שמחים עד מעל הירח, מחכים לבואו", סיפרה ל-nrg מעריב הילרי טמפולד, בעלת המלון, המוצפת בפניות של התקשורת מכל העולם. "נייתן הוא החבר הכי טוב של הבן שלי , ושימש כברמן במלון".

טמפולד מדברת עליו באהבה, וטוענת: "קל להגיד דברים יפים על אנשים בסיטואציות כאלה, אבל נייתן באמת בחור מקסים ונהדר". לדבריה, מתוך כבוד הם הניחו להורים לנפשם, כי "ככה זה בבריטניה. הבענו את כל התמיכה שאפשר, וברגע שנייתן יהיה מוכן לזה נערוך חגיגה ענקית לכבודו".

גם בני משפחתו של החייל סיימון מסרי, סיפרו לכתבים: "אנחנו מאוד גאים בבננו, ומצפים מאוד לראותו בבית בקרוב". בו דודו של כריס, חייל אחר שנחטף לטהרן, הביע שמחה וציפייה רבה לבואו ושחרורו. הוא הודה מקרב לב ליחס הקרוב ולטיפול המסור של משרד ההגנה הבריטי בפרשה.

נייתן סאמר. הקרובים והמכרים כבר לא יכולים לחכות. צילום: אי-פי

נייתן סאמר. הקרובים והמכרים כבר לא יכולים לחכות. צילום: אי-פי אי-פי
בוחנים את ההצהרה

ממשרד ראש הממשלה הבריטי וכן ממשרד החוץ לא מיהרו להתייחס בפירוט להצהרת איראן, ומסרו כי הם עדיין בוחנים את הנאום ואת ההצהרות שניתנו בו.

לעומת זאת, מפקדם של החיילים השבויים, מפקד הצי בריטי אלן ווסט, הביע שמחה על הודעתו של אחמדינג'אד. "אני מאוד שמח בשביל משפחותיהם ובשבילם", אמר. "אם זה נכון, אלה חדשות טובות מאוד. ככל שנראה אותם מוקדם יותר – כך טוב יותר".

בהמשך דבריו הודה: "לא ציפינו שהם ייחטפו, ועל

כן לא היתה לחיילים הכשרה להתמודד עם מצבים כאלה", והוסיף כי "כשיגיעו חזרה, האנשים שלנו ידברו אתם, כולל אנשי הבריאות ופסיכולוגים, כדי לראות מה עבר עליהם ולעזור להם להתאקלם".

גם סר מנזיס קמפבל, העומד בראש המפלגה הליברל-דמוקרטית בבריטניה, בירך על שחרור החיילים. "איראן הבינה שתשיג יותר בשחרור החיילים, מאשר בהחזקתם בשבי", אמר. "כולנו רוצים לדעת מה בדיוק קרה באירוע, כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד".

 

"מה עושה כאן אישה?"

בשעות הצהריים הודיע נשיא איראן כי סלח ל-15 החיילים הבריטים, על שפלשו לטענתו למים הטריטוריאליים של ארצו, וכי הוא מתכוון לשחרר אותם כ"מתנה" לבריטניה בתום מסיבת העיתונאים שהוא מקיים בטהרן. לפני כן הוא העניק עיטורי כבוד לחיילי משמר החופים האיראניים, שלקחו בשבי את חיילי הצי הבריטי.

אחמדינג'אד קרא לבריטניה שלא להעניש את החיילים הבריטים, שהודו בראיונות לטלוויזיה כי נכנסו לטריטוריה איראנית, ואמר כי שחרורם הוא "מתנה לבני העם הבריטי".

"החיילים ישוחררו לאחר כינוס זה, ויוכלו לשוב למשפחותיהם", אמר. "אני קורא לבלייר שלא להעניש אותם על שקיבלו וסיפרו את האמת". בריטניה, שגינתה את הצילומים בהם נראו חייליה מודים שעברו לתחומי איראן, התעקשה כי אנשיה היו בשטח עיראקי כשנשבו ב-23 במרס.

"ארצנו נעצבה למראה חילול גבולותינו על ידי המלחים הבריטיים", אמר אחמדינג'אד. "בשם העם האיראני, ברצוני להודות לחיילי משמר החופים שהגנו באומץ לב על גבולותינו. חבל שהבריטים לא אמיצים מספיק להודות בטעותם על חציית הגבול". בנאומו הביע אחמדינג'אד פליאה להימצאותה של אישה בין אנשי הצוות הבריטים. "מדוע נשים עושות תפקידים מסוכנים כמו סיורים ימיים?", תהה.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שלוש × 7 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com