יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> המלכה תעיד בפרשת דיאנה?

המלכה תעיד בפרשת דיאנה?

המלכה תעיד בפרשת דיאנה? אביו של הגבר שנהרג עם דיאנה דורש שמלכת בריטניה תעיד בנוגע לשיחה שקיימה עם משרת הנסיכה פרשת מותה של הנסיכה דיאנה מסרבת לגווע בבריטניה: מוחמד אל-פאייד ממשיך במסע האשמות נגד הממסד הבריטי, ועכשיו הוא מבקש להביא לא פחות מאשר את המלכה אל ספסל העדים. זאת לאחר שאת בעלה הוא מאשים בקנוניה לביצוע רצח, כבר עשר שנים. ...

המלכה תעיד בפרשת דיאנה?

אביו של הגבר שנהרג עם דיאנה דורש שמלכת בריטניה תעיד בנוגע לשיחה שקיימה עם משרת הנסיכה

פרשת מותה של הנסיכה דיאנה מסרבת לגווע בבריטניה: מוחמד אל-פאייד ממשיך במסע האשמות נגד הממסד הבריטי, ועכשיו הוא מבקש להביא לא פחות מאשר את המלכה אל ספסל העדים. זאת לאחר שאת בעלה הוא מאשים בקנוניה לביצוע רצח, כבר עשר שנים.

עשור לפרשת מות הנסיכה דיאנה והחקירה עוד לא הסתיימה. לאור תפנית חדשה, המלכה עשויה להידרש לתת עדות בחקירת מותה של הנסיכה. כך לפי דרישתו של עורך הדין של מוחמד אל-פאייד, הדורש שהוד מלכותה תיקרא להעיד, ותסביר דברים שאמרה דיאנה ב-1979 לפול בורל, שהיה אז משרתה האישי.

עורך דינו של אל-פאייד מבקש לחקור את המלכה, בעקבות שיחה שהתקיימה לכאורה בין המלכה ומשרתה לשעבר של דיאנה שטען כי באותה שיחה המלכה הזהירה אותו כי "ישנם כוחות שעובדים ואין לנו ידע עליהם". האם יהיה כוח שיביא את המלכה להעיד – זו כבר שאלה לגמרי אחרת.

הבקשה יוצאת הדופן לערב את המלכה באופן ישיר בפרשה, הגיעה לאחר התפרצות חסרת תקדים של חוקרת מקרי המוות הבכירה, בוטלר סלולס, שהאשימה אותו כי הוא שם אותה "על הסיפון". זאת לאחר שציין כי בתיקי החקירה במשטרה מתועדות שיחות שנערכו עם המלכה, ויש בהן "הצהרות מסויימות" שעשויות לקדם את החקירה, לדבריו.

פרשה שלא נגמרת. הנסיכה דיאנה. צילום ארכיון

פרשה שלא נגמרת. הנסיכה דיאנה. צילום ארכיון רויטרס
גם הנסיך פיליפ על הכוונת

לדברי החוקרת סלולס, השיחות עם המלכה נערכו לבקשתה, אולם עורך הדין מדגיש כי "החקירה שאנחנו מציעים תאפשר לפנות להוד מעלתה באופן ישיר, ולוודא האם יש עדות לשיחות שהתקיימו עם המשרת, כפי שהוא טוען באופן אישי.

החוקרת השיבה שהעדות הזו לא נשמעה קודם לכן, "ויש להתייחס לכך באופן זהיר". עוד הבהירה שאינה מתכוונת להכריע בנושא היום.

עורך דינו של אל-פאייד מבקש גם פרטים על רישום, שנראה על ידי החוקרת ושנחשף בעיתון ה"דיילי מירור", בו כתבה דיאנה על הפחדים לפיהם היא עומדת להירצח. סלולס מסרה שצוותה פנה במכתבים שנשלחו למשרת לשעבר למספר כתובות, אך הוא

טרם ענה. בורל, אגב, זוכה מאשמת גניבת חפציה של הנסיכה דיאנה, לאחר שהמלכה נזכרה שהוא אמר לה שהוא לקח כמה מהניירות של הנסיכה דיאנה להשגחה.

במשך תקופה ארוכה דורש אל-פאייד דרש שגם הנסיך פיליפ ימסור עדות בחקירה. זהו עוד פרק במאמציו של האב, המבקש להוכיח שבנו דודי אל-פאייד והנסיכה דיאנה  נרצחו על ידי שרותי הביטחון לפי הוראתו של הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה. עד היום התקיימו חקירות משטרה בצרפת ובבריטניה, אך האב לא קיבל את מסקנותיהן ודרש שחבר מושבעים ישמע את כל העדויות, משום שלדעתו, "אם יישמעו העובדות", הבריטים ישתכנעו ש"התקיים כאן רצח".

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× 5 = עשרים חמש

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com