יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> המלכה רוצה שלום במזה"ת

המלכה רוצה שלום במזה"ת

המלכה רוצה שלום במזה"ת מלכת בריטניה פתחה את מושב הפרלמנט והציגה את המדיניות של הממשלה לשנה הקרובה "הממשלה תישאר מחויבת לשלום במזרח התיכון ותמשיך לעבוד למצוא הסכם בר קיימא בין ישראל והפלשתינים" – כך הכריזה בצהריים מלכת בריטניה, אליזבת השנייה, בנאום פתיחת מושב הפרלמנט הבריטי. המלכה אליזבת פותחת את הפרלמנט המלכה, לבושה בגלימה ועם כתר לראשה, פרשה בפני חברי הפרלמנט ...

המלכה רוצה שלום במזה"ת

מלכת בריטניה פתחה את מושב הפרלמנט והציגה את המדיניות של הממשלה לשנה הקרובה

"הממשלה תישאר מחויבת לשלום במזרח התיכון ותמשיך לעבוד למצוא הסכם בר קיימא בין ישראל והפלשתינים" – כך הכריזה בצהריים מלכת בריטניה, אליזבת השנייה, בנאום פתיחת מושב הפרלמנט הבריטי.

המלכה אליזבת פותחת את הפרלמנט

המלכה, לבושה בגלימה ועם כתר לראשה, פרשה בפני חברי הפרלמנט את המדיניות הרצויה של הקבינט לשנה הקרובה. "הממשלה שלי מתכוונת לשים את הביטחון בלב התוכניות שלה", הדגישה המלכה בנאום ה-55 שלה.

המלכה ציינה 62 הצעות חוק שיועלו בפרלמנט, בהן הצעות הנוגעות למלחמה בטרור, התחממות גלובלית, פנסיה, פשע מאורגן, מערכת הצדק, מאבק בהונאה, תחבורה ציבורית ורפורמת רווחה. כמו כן ציינה כי הממשלה תכונן מוסדות חדשים שיתאימו לדמוקרטיה מודרנית, תפעל לשמירה על הגבולות מהגירה ותקל על גירוש העוברים על חוקי ההגירה מהמדינה.

המלכה גם הבטיחה כי הממשלה תמשיך לפעול למען השגת הסכם שלום בין ישראל לבין הפלשתינים וכי היא תתמוך בממשלת עיראק החדשה ותעזור לממשלה באפגניסטן. "ממשלתי תעבוד ביחד עם האו"ם והאיחוד האירופי למנוע את הפצתו של נשק לרצח המוני, וזה יכלול את הטיפול בדאגות הקהילה הבינלאומית בסוגיית קוריאה הצפונית ואיראן", אמרה.

עוד הודיעה המלכה כי היא תבקר בארה"ב במאי 2007 כדי לציין את שנת ה-400 להתיישבות בג'יימסטאון. לדבריה, היא גם מצפה לביקור באפריקה.

צילום וידאו: רויטרס

שיירת כרכרות עם פרשים

האירוע של פתיחת מושב הפרלמנט הבריטי, שנחשב לאחר החשובים בממלכה, מלווה בטקסים ובלבוש מסורתי עתיק. כאשר צלצל שעון הביג-בן את השעה 11 בבוקר, התייצבו כרכרות המלכה התייצבו ברחבת ארמון בקינגהם ולאחר שתי דקות עזבה המלכה עם בעלה, הנסיך פיליפ, את הארמון כשהם מלווים בארבע כרכרות. לפני השיירה רכבו פרשים על סוסים שחורים כשהם נושאים דגלים ובצדי הדרך ניצבו שומרי הארמון עם כובעיהם המפורסמים.

אחת המסורות המוזרות למדי קובעת כי אחד מחברי הפרלמנט נשאר בארמון בתור "בן ערובה" כדי להבטיח את

חזרתה הבטוחה של המלכה בתום הנאום, השנה נבחר חבר הפרלמנט, ג'ון הייקל.

כאשר הגיעו המלכה ובעלה לפרלמנט קיבל את פניהם הלורד צ'מברליין שאחראי על הטקס. הם צעדו יחד אל הבמה בבית הלורדים כאשר ילדים נושאים את גלימת המלכה ואחריהם יתר בני משפחת המלוכה. חברי הפרלמנט ובית הלורדים האזינו לנאום לבושים בחליפות ובבגדים מסורתיים.

ראש הממשלה, טוני בלייר, ויו"ר האופוזיציה, דיוויד קמרון, התכוננו אף הם היטב לאירוע ונשאו נאומים מלאי אמרות שנונות ובדיחות והצליחו לכבוש את אהדת הנוכחים.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


3 + שמונה =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com