יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> המלכה פותחת פה על בלייר

המלכה פותחת פה על בלייר

המלכה פותחת פה על בלייר לאחר שהודיע על פרישתו, מספרים מקורביה של המלכה אליזבת מה היא באמת חושבת על רה"מ שלה המלכה אליזבת מרשה לעצמה לפתוח את הפה לאחר שראש הממשלה טוני בליירהודיעעל פרישתו מהתפקיד: מקורבי המלכה מספרים לעיתון ה"טלגרף" שהיא "נרגזת ומתוסכלת" מהמורשת שמשאיר אחריו ראש הממשלה היוצא. "המלכה חושבת שבלייר השקיע יותר מדי זמן בניסיון לרצות את אמריקה ...

המלכה פותחת פה על בלייר

לאחר שהודיע על פרישתו, מספרים מקורביה של המלכה אליזבת מה היא באמת חושבת על רה"מ שלה

המלכה אליזבת מרשה לעצמה לפתוח את הפה לאחר שראש הממשלה טוני בליירהודיעעל פרישתו מהתפקיד: מקורבי המלכה מספרים לעיתון ה"טלגרף" שהיא "נרגזת ומתוסכלת" מהמורשת שמשאיר אחריו ראש הממשלה היוצא. "המלכה חושבת שבלייר השקיע יותר מדי זמן בניסיון לרצות את אמריקה על חשבון העניינים הפנימיים בבריטניה", אמרו המקורות. בארמון המלוכה עולה האפשרות כי בשל היחסים הטעונים בין השניים, עשוי בלייר לבטל­את הארוחה המסורתית שמקיימים ראשי ממשלה יוצאים עם המלכה.

גורמים בארמון סיפרו כי בינה לבין עצמה מאמינה המלכה שבלייר ומפלגתו התערבו שלא לצורך במורשת הבריטית, וביצעו רפורמות לא נחוצות בבית הלורדים הבריטי. עוד הטריד את המלכה שבלייר ומפלגתו מונעים יתר על המידה משיקולים של מחויבויות בינלאומיות, ובעיקר בכל הנוגע להתערבותה של בריטניה בפעילות בעיראק ובאפגניסטאן.

עם זאת, נשמעים בסביבת המלכה גם קולות אחרים: "אין כל איבה אישית בין ראש הממשלה והמלכה", טענו גורמים אחרים בארמון. "יש ביניהם יחסי עבודה טובים, והמלכה מעריכה, בין היתר, את עבודתו הקשה ואת המאמצים הרבים שהשקיע בנושא השלום בצפון אירלנד".

המדיניות שהנהיגו בלייר ומפלגתו, ובמיוחד חוקים הקשורים בענייניה הפנימיים של בריטניה ובאזורים הכפריים שלה, הטרידו במשך כהונתו של בלייר את מנוחתה של המלכה. בעבר למשל היא התנגדה לחוק האוסר ציד שועלים וארנבות, שנהוג ביותר בחוגי החברה הגבוהה בממלכה.

אין זו הפעם הראשונה שהמלכה, שמכהנת בתפקידה כבר 55 שנים, מסתייגת מתפקודו של ראש ממשלה. בשנותיה הרבות הספיקה אליזבת לעבוד עם עשרה ראשי ממשלות שונים, וב-1986 סיפרו עוזריה שהמלכה רואה בראש הממשלה דאז, מרגרט תאצ'ר, אישה אדישה ובעלת יחסי אנוש בעייתיים.

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


9 − = ארבע

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com