שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הית'רו פונה מחשש לפיגוע

הית'רו פונה מחשש לפיגוע

הית'רו פונה מחשש לפיגוע תיק נטוש הקפיץ גורמי ביטחון, שפינו נוסעים מטרמינל 2. כעבור שעות מורטות עצבים נפתח השדה מחדש איום הטרור ממשיך­להלך אימים על בריטניה: טרמינל 2 בנמל התעופה הית'רו פונה היום מנוסעים, לאחר שהמשטרה זיהתה "תיק חשוד". עדי ראייה דיווחו כי כל הנוסעים פונו והורחקו כ-300 מטר מהמסוף, ממנו המשיכו הטיסות להמריא לאירופה כסדרן. לאחר שעות מורטות עצבים, נפתח ...

הית'רו פונה מחשש לפיגוע

תיק נטוש הקפיץ גורמי ביטחון, שפינו נוסעים מטרמינל 2. כעבור שעות מורטות עצבים נפתח השדה מחדש

איום הטרור ממשיך­להלך אימים על בריטניה: טרמינל 2 בנמל התעופה הית'רו פונה היום מנוסעים, לאחר שהמשטרה זיהתה "תיק חשוד". עדי ראייה דיווחו כי כל הנוסעים פונו והורחקו כ-300 מטר מהמסוף, ממנו המשיכו הטיסות להמריא לאירופה כסדרן.

לאחר שעות מורטות עצבים, נפתח טרמינל 2 בשדה התעופה הית'רו מחדש. המשטרה הבריטית לא מסרה פרטים נוספים, אך עובדי שדה התעופה סיפרו כי האירוע החל כשאדם חשוד "הקפיץ" את הטרמינל לאחר שהבחינו בו רץ ומפיל את תיקו האישי באזור ה"צק-אין" ההומה אדם. כאמצעי זהירות, פינו השוטרים בניין נוסף, הנמצא סמוך לשדה התעופה.

מוקדם יותר, טיפלה יחידה משטרתית מיוחדת בחפץ החשוד, ומרשות התעופה הבריטית, האחראית על הניהול בפועל של נמל התעופה, נמסר כי המקרה נמצא בשלבי חקירה, וכן ייתכן שמספר טיסות יידחו.

מנהל "אל-על" בלונדון, דני סעדון, הסביר ל-nrg מעריב כי כיוון שהמסוף מיועד לטסים ליעדים ברחבי אירופה, ימריאו כל הטיסות של "אל-על" כסדרן. נהגי מונית ישראלים, הנוהגים לאסוף לקוחות ישראלים משדה התעופה, אמרו שלא נרשמה תכונה מיוחדת בעקבות האירוע. הנהגים סיפרו שטיסות "אל-על" מגיעות דרך טרמינל 1, והטיסות של חברת "בריטיש-אירוויז" ממריאות ונוחתות דרך טרמינל 4.

צורי, נהג מונית ישראלי, סיפר על התחושות בקרב העם הבריטי, נוכח הפיכת הטרור לחלק משגרת יומו. "הטרור הגיע אליהם הביתה. הישראלים סבלו מכך בארץ, והאנגלים לא הבינו. היום הם מתחילים להבין איפה ישראל עמדה ועומדת כל השנים האלה". צורי הוסיף כי "זה משבש את כל צורת החיים האנגלית, ואנשים הופכים יותר חשדנים כלפי מוסלמים".

אלאן, בריטי ממוצא אסיאתי, בן 22, הגיע לשדה התעופה לראיון עבודה. כשהגיע, החל הפינוי ההמוני. הוא סיפר שהרבה אמבולנסים ואנשי משטרה נכחו במקום. אלאן לא הורשה להיכנס לטרמינל למעלה שעתיים להיכנס לטרמינל.

לפני חודשיים סוכלה מזימת טרור ענקית

איום הטרור לא מרפה מתושבי בריטניה. לפני כחודשיים סיכלו כוחות הביטחון הבריטיים ניסיון ביצוע מגה פיגוע. בתום מבצע שנמשך חודשים, פשטו שוטרי הסקוטלנד יארד, משטרת לונדון ויחידות ללוחמה בטרור על דירות בבירה הבריטית ובבירמינגהם, ועצרו 21 חשודים בתכנון לפוצץ לפחות שישה מטוסי נוסעים של חברות אמריקניות בדרך מבריטניה לארה"ב, בעזרת מטענים בתיקי יד. חלק מהמטוסים היו אמורים לטוס לניו-יורק, לוושינגטון ולקליפורניה.

ראש המטה ללוחמה בטרור, פטר קלארק, אמר אז כי כל אחד מחברי

החוליה היה אמור להעלות חלק אחד מהמטען בלא לעורר חשד ובמטוס היו מרכיבים את המטען המלא. מהמשטרה נמסר כי "בין העצורים נמצאו חפצים מעניינים" וסירבו לפרט, אך נמסר שחומרי נפץ נוזליים היו בין החומרים שניסו להעלות לטיסות.

סגן מפקד הסקוטלנד יארד, פול סטיבנסון, מסר כי "סוכלה תוכנית לבצע רצח המוני". ברשת "סקאי" הבריטית דווח כי העצורים הם בריטים-מוסלמים, וכי עדיין מתנהלים חיפושים אחרי שני חשודים נוספים.

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− 1 = שבע

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com