יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הילד שמן מדי? המדינה מחרימה לך אותו

הילד שמן מדי? המדינה מחרימה לך אותו

הילד שמן מדי? המדינה מחרימה לך אותו בבריטניה נאבקות הרשויות באמו של בן 8 השוקל כ-90 קילו, כדי להוציאו מחזקתה. האם לא מוותרת על הילד ששבר כבר 4 מיטות. "אני מרחמת עליו" אטימות או נמות: בבריטניה מתעקשות רשויות הבריאות להוציא ילד שמן מחיק משפחתו רק בגלל משקלו העודף, זאת על אף שניסה דיאטה שלא סייעה לו. העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" מביא ...

הילד שמן מדי? המדינה מחרימה לך אותו

בבריטניה נאבקות הרשויות באמו של בן 8 השוקל כ-90 קילו, כדי להוציאו מחזקתה. האם לא מוותרת על הילד ששבר כבר 4 מיטות. "אני מרחמת עליו"

אטימות או נמות: בבריטניה מתעקשות רשויות הבריאות להוציא ילד שמן מחיק משפחתו רק בגלל משקלו העודף, זאת על אף שניסה דיאטה שלא סייעה לו. העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" מביא את מחאתה של אמו של הילד בן 8, שככל הנראה יילקח ממנה מחר, לטיפול בסביבה אחרת, עקב משקלו המופרז.

האם  גינתה את רשויות הבריאות המקומיות, שנוקטות באמצעים דרסטיים אלו, מבלי שלטענתה הציעו לה  תמיכה מספקת לטיפול בבעיית המשקל של בנה. המומחים דואגים שהילד, קונור מקקראדי,  בן השמונה השוקל 89 קילוגרמים, יסבול מסכרת  או בעיות לב,  שיסכנו את חייו, ולכן מבקשים להוציאו מחיק ממשפחתו. סיווג התופעה של השמנת יתר כהתעללות בילדים, תסמן קו חדש במדיניות שרותי הרווחה, ותספק עילה והצדקה להתערבות המדינה.

אמו של הילד, ניקולה מק'קייאון, שאף סבלה מדיכאון, אמרה כי משפחתה תהרס עם יקחו את בנה קונור. היא האשימה את הרשויות בוולסנד, שליד ניוקאסל, מקום מגוריה, שם היא מתגוררת עם בנה ובתה, בכך שלא עזרו לה לטפל בבעיית ההשמנה של בנה.

בראיון שנתנה בטלוויזיה היום, אמרה "קבלתי דף עם דיאטה כשהוא היה בן 5, וניסיתי את הדיאטה במשך שנה שלמה. היו צריכות להיות לנו פגישות מעקב, אבל כלום. התמדתי בכך ככל יכולתי, אבל הכמויות שהוא אכל – פשוט ריחמתי עליו".

שבר 4 מיטות ו-5 זוגות אופניים

"הוא איבד רק 4 קילוגרמים ממשקלו באותה שנה", סיפרה האם, "על פי כמויות האוכל שהוא אכל, הוא היה צריך להוריד משקל באופן דרסטי, לא רק 4 קילו. הדבר הנורא מכל יהיה אם יקחו את קונור. הוא מטופל טוב, ומטפלים בו טוב במשפחה. זו רק העובדה שהוא דורש לאכול כל הזמן. זה כל כך קשה".

קונור שבר עד כה 4 מיטות ו-5 זוגות אופנים. הוא סובל מקשיים בהליכה, וקשה לו להתרחץ ולהתלבש בעצמו,  כך לעיתים תכופות הוא גם אינו מגיע לבית ספר בגלל בעיות בריאותיות שונות .

סבתו, ברברה בייק אמרה:

"הוא בקושי הולך, בגלל שכל הלחץ נופל על ברכיו. אני מודאגת לגמרי בגלל שהוא מעולם לא נלקח לטיפול, אני חושבת שזה יגמור אותי לגמרי. אני אוהבת את הילד הקטן הזה כל כך, באמת. אני אתן את חיי עבורו, ברצון".

המשפחה זומנה לדיון שתקיים וועדת ההגנה על הילד, שתדון בעתידו. הוועדה, בה יהיו נוכחים גם שני מומחים להשמנת יתר, תוכל להחליט כי הוא יועבר לטיפול המחלקה להגנת הילד, ויוצא מביתו, או לחילופין, במקרה הפחות חמור, תחליט לרשום אותו כילד הזקוק לפיקוח ולהיות מוצא מביתו.

 

"הורגים אותו באיטיות"

מומחים להשמנת יתר מאמינים כי ההתערבות מוצדקת. רופא הילדים, ד"ר מיכלא מרקוביץ, התייחס לפרשה. "אני חושב שאנו רואים ילד שעומד להיות לא מאושר באופן קיצוני, לא בריא באופן קיצוני וכפי הנראה ילד שיסבול ממוות בגיל צעיר. הם אוהבים אותו אבל בעצם אוהבים אותו למוות, באופן מילולי… בדרך שהם מטפלים בו ומאכילים אותו, הם הורגים אותו באיטיות", אמר מרקוביץ. "אני רואה בכך צורה של התעללות בילד. שלא נעשית באופן מכוון, אבל תוצאותיה הם התעללות בילד".

דוקטור קולין ווין, נשיא הפורום להשמנת יתר, שפועל להעלת מודעות על השלכות השמנת היתר על שרותי הבריאות הלאומיים, אמר כי במקרים קיצוניים,  מוצדק להעביר את הילד מטיפול הוריו ומשפחתו. "ההשלכות ארוכות הטווח של ילדים עם השמנת יתר הם מפחידות", הסביר ווין. "הילד בסיכון גבוה מאוד לחלות בסכרת ובמחלות עורקים. תוחלת החיים שלו נפגעת קשות. כך שפעולה נדרשת כדי להגן על בריאותו".

אך למרות הכל, אמו של הילד, ממשיכה  לטעון כי היתה צריכה לקבל עזרה בשלב מוקדם יותר. "אני לא רואה איך הם יכולים לומר שאנחנו לא עושים מספיק", אמרה בעצב. "לכולנו יש את הכוונות הטובות ביותר עבור קונור. אלה אנשים שלא עזרו לנו קודם. אני ביקשתי שעובדת סוציאלית תעזור לי – וזה הוביל אותנו לכך".

דובר מועצת הטיפול בילד דחה הטענות ואמר: "אנחנו עבדנו עם המשפחה, במשך פרק זמן ארוך, ונמשיך לעשות זאת. טובת הילד היא מעל לכל דבר".

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ חמש = 7

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com