יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> היום: פינוי אלפי זרים מביירות

היום: פינוי אלפי זרים מביירות

היום: פינוי אלפי זרים מביירות אוניות קרב בריטיות מחכות לאישור פעולה מצה"ל. עובדי השגרירות האמריקנית הוברחו אמש במסוק הבריחה הגדולה: עשרות אלפי אזרחים זרים – אירופים ואמריקנים – מצאו את עצמם בתוך מלחמה לא להם. ברחבי העולם מתגבשות תוכניות חילוץ מבצעיות, דרך הים, האוויר והיבשה. יוון מפעילה טיסות מיוחדות לדמשק, צרפת שכרה מעבורת, וספינות קרב בריטיות ממתינות לאישור כניסה מצה"ל ...

היום: פינוי אלפי זרים מביירות

אוניות קרב בריטיות מחכות לאישור פעולה מצה"ל. עובדי השגרירות האמריקנית הוברחו אמש במסוק

הבריחה הגדולה: עשרות אלפי אזרחים זרים – אירופים ואמריקנים – מצאו את עצמם בתוך מלחמה לא להם. ברחבי העולם מתגבשות תוכניות חילוץ מבצעיות, דרך הים, האוויר והיבשה. יוון מפעילה טיסות מיוחדות לדמשק, צרפת שכרה מעבורת, וספינות קרב בריטיות ממתינות לאישור כניסה מצה"ל לנמלים הלבנונים. קפריסין הפכה לתחנת הביניים במבצע המילוט, אליה מתנקזים כל אזרחי המערב בדרך הביתה.

– מלחמה בצפון – סיקור מיוחד ב-nrg מעריב

מאז פרוץ המלחמה בלבנון בשבוע שעבר, חששו משפחות הדיפלומטים האמריקנים לגורלם של אנשי השגרירות במדינה שהפכה לשדה קרב. במבצע צבאי הצליחו אתמול שני מסוקי חיל הנחתים לפנות את 21 האזרחים האמריקנים מבניין השגרירות המבוצר, שנמצא בפרברי ביירות.

שני המסוקים נחתו בשלום בקפריסין, ומיד התכוננו לפינוי נוסף. מפקד יחידה מיוחדת של חיל הנחתים האמריקני, המשתתפת בפינוי, אמר כי "הקרקע הוכשרה לחילוצים נוספים". מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, הנחתה כבר בסוף השבוע האחרון את מחלקת המדינה להיערך לפינוי. "לקחנו בחשבון אפשרות של פינוי, ואנחנו בטוחים שהשגריר בביירות יעשה את כל הדרוש להגנה על אזרחי ארצות הברית", אמרה אז רייס.

בינתיים נמלטים מאות אזרחים איטלקים, ספרדים, אוסטרים, צ'כים ואירים מבלנון דרך סוריה, וממנה הם מוטסים לקפריסין. אלו מספרים שהנסיעה מביירות לדמשק ארכה 15 שעות מייגעות. יוון מפעילה בימים האחרונים טיסות מיוחדות לסוריה, כדי לעמוד בביקוש.

ספינה איטלקית, שעל סיפונה 400 אזרחים מערביים, אמורה להגיע היום לקפריסין. גם צרפת, ש-20 אלף מאזרחיה נמצאים בשטח בת החסות הים תיכונית, שכרה מעבורת יוונית וחילצה בדרך הים 1,200 אזרחים אירופים.

ממתינים לאישור מישראל

גם בבריטניה לא יושבים בחיבוק ידיים. 10,000 אזרחים בריטים שנמצאים כעת בלבנון עודכנו על ידי הרשויות שלא לעזוב את מקום הימצאם, ולהיות מוכנים לפינוי בהתראה מיידית. משרד החוץ הבריטי הודיע לאזרחיו בלבנון כי עליהם להיות בקשר עם השגרירות בביירות ולהאזין לתחנות טלוויזיה ורדיו בריטיות.

משרד ההגנה ומשרד החוץ בשירות המלכה החליטו לקרב ספינות מלחמה לאזור, כדי לאסוף אזרחים בריטים. הפינוי

היה מתוכנן ליום רביעי, אך לאחר דיונים הוא הוקדם להיום, והוא יחל כשיינתן אישור מצה"ל. דובר משרד החוץ הבריטי אמר אמש כי לא מתקיימים מגעים עם חיזבאללה לקראת הפינוי, והוסיף שהתאום להעברה בטוחה יתקיים מול ישראל בלבד.

בבריטניה כבר נשמעת ביקורת על ההתנהלות האיטית בפינוי. עידכון האזהרה האחרון שפורסם נוגע גם לבריטים השוהים בישראל, ואלו מתבקשים שלא להגיע עד 25 קילומטר מגבול הצפון.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


אחד × = 9

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com