יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> החשד: נשק כימי בלב לונדון

החשד: נשק כימי בלב לונדון

החשד: נשק כימי בלב לונדון מאות שוטרים פשטו על דירה שנחשדה כמעבדה לייצור נשק כימי. באירוע נורה חשוד, ואחיו נעצר.   האחים הכימיים: צעיר בן 23 נורה ונעצר היום לפנות בוקר עם אחיו בידי סוכני השטח של היחידה הבריטית ללוחמה בטרור. האירוע התרחש בעת שסוכנים ומאות שוטרים פשטו על דירה במזרח לונדון שככל הנראה נחשדה כמפעל טרור עירוני לייצור נשק ...

החשד: נשק כימי בלב לונדון

מאות שוטרים פשטו על דירה שנחשדה כמעבדה לייצור נשק כימי. באירוע נורה חשוד, ואחיו נעצר.

 

האחים הכימיים: צעיר בן 23 נורה ונעצר היום לפנות בוקר עם אחיו בידי סוכני השטח של היחידה הבריטית ללוחמה בטרור. האירוע התרחש בעת שסוכנים ומאות שוטרים פשטו על דירה במזרח לונדון שככל הנראה נחשדה כמפעל טרור עירוני לייצור נשק כימי.

בסביבות ארבע לפנות בוקר הגיעו כ-250 שוטרים בלוייות סוכני השטח של ה-MI5 לאזור פורסט גיית’, כשהם לובשים חליפות מגן נגד זיהום מחומרים כימיים. לאחר שפרצו לבית, ירו השוטרים בעבדול אלקוייר בן ה-23 ששהה במקום, ועצרו אותו עם אחיו, עבדול אלקאחר בן ה-20 – שניהם ממוצא בנגלדשי. האח הפצוע מאושפז תחת מעצר בבית חולים, ונמסר כי מצבו יציב וכי לא נשקפת סכנה לחייו.

אחת הסיבות שהובילו רבים לחשוב כי הכוחות פעלו תחת החשש מחומרים כימיים או ביולוגיים, הייתה הקמתם של שני אוהלים ברחוב, בהם מומחים בדקו בזמן אמת אם נמצאים שרידים של חומרים כימיים מסוכנים בדירה. היות שתושבי הרחוב לא פונו עד עתה מבתיהם, פרשנים מעריכים כי לא נמצאו חומרים המהווים סכנה מיידית לציבור.

מהמשטרה נמסר כי לפריצה ולמעצרים קדם מחקר מודיעיני בן חודשיים, ויש מי שהיקף הפעולה הביא אותם לומר שמדובר בביטוי לסטנדרט חדש בלוחמה נגד הטרור הבינלאומי. לדברי המומחים, רשת ארגוני אל-קאעידה החליפה – במיוחד אחרי פיגועי יולי אשתקד בלונדון – את מקומה של המחתרת האירית כאיום הטרור העיקרי על בריטניה, והחשש מתאי טרור בלתי-קונבציונליים משקף את התמורה היטב. עם-זאת, לא ניתן לקשר את אל-קאעידה בשלב הזה לאירוע.

רויטרס

מעצר הטרוריטס היום בלונדון רויטרס
סטנדרטים חדשים של לוחמה בטרור

עוד נאמר בהודעה כי הפעולה חשובה ומשמעותית אך אינה קשורה לפיגועי הטרור שהתרחשו בלונדון ביולי שנה שעברה. במסגרת המעקב אחרי שני האחים, הונפקו נגדם צווי מעצר וחיפוש עוד קודם לפשיטה המתוכננת היטב.

זהו המבצע השני  החודש שעורכים ביחידה ללוחמה בטרור. המבצע הקודם כלל פשיטות על 15 בתים, ובסופו נעצרו שמונה חשודים בפעילות טרור. בהודעתה של קצינה מהיחידה לחקירות שוטרים, נמסר שבמהלך המבצע היום לפנות בוקר נורתה ירייה

בודדת, שפצעה את העצור בן ה-23 – ככל הנראה בחזהו. חוקרים מהיחידה הגיעו לשטח בתוך זמן קצר לבדוק את נסיבות הירי.

החקירה הבהולה בנושא הירי עשויה להיות פועל יוצא של מותו של ג'ון צ'רלס דומנזס, עובר אורח ששוטרים ברכבת התחתית ירו בו למוות ביולי 2005 בשל חשד שווא שהוא התכוון לבצע פיגוע. מדיניות ה"לירות-כדי-להרוג" של אותם הימים העלתה את סף הרגישות למקרי ירי בציבור הבריטי. כתוצאה מכך, כל מקרה שכזה נבדק בקפדנות.

 

הממסד הביא על עצמו טרור?

ממצאי היחידות השונות יגלו עד מהרה אם הפשיטה – ומקרה הירי – היו הסתבכות מיותרת של המשטרה, או מהלומה לרשת הטרור המאיימת על תושביה של בירת הממלכה המאוחדת. לפי ההנחיות החדשות של הלוחמה בטרור בבריטניה, ניתן לעצור חשודים בטרור למשך 28 יום בטרם ישוחררו או יעמדו לדין.

פטר קלארק – סוכן ביחידה ללוחמה בטרור, אמר היום שהתחקיר עשוי לארוך מספר ימים, ורק בתומו ניתן יהיה להפיק מסקנות. הוא הסביר שתהליך האימות של מידע מודיעיני עלול לעכב את התחקיר.

בלונדון מקווים שלפעולה אכן היה ערך סיכולי, ושהיא תחשב להצלחה גדולה של המודיעין ושל ממסד הלוחמה בטרור,  אך כבר יש מי שמפנים ביקורת נגד התקשורת, שהפכה את האירוע ל"טלנובלה של בוקר". יש אפילו מי שמרחיק לטעון שבפשיטה, הביאו הבריטים את טרור על עצמם  שהרי לא הייתה כל התקפה למעט זו של השוטרים, שהכניסו את הציבור לאווירת פחד ואימה, שהיא הרי מטרתו האולטמטיבית של כל ארגון טרור תחת השמש.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שתיים × 9 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com