שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הורי החטופה מבקשים פרטיות

הורי החטופה מבקשים פרטיות

הורי החטופה מבקשים פרטיות משפחתה של אחת מ-15 החיילים הבריטיים שנחטפו לאיראן הגיבה לראשונה לאירוע והודתה על הסיוע חטיפת החיילים הבריטים נמצאת אמנם בראש סדר היום הלאומי בממלכה האנגלית, והמגעים הדיפלומטים לשחרורם מתנהלים ללא הרף, אולם הסיקור סביב משפחותיהם נותר מאופק. על מסכי הטלוויזיה לא נראים הורים מתראיינים, לא בני משפחה ולא חברים, כיאה לאיפוק הבריטי: קונפורמיזם ברגעי משבר. על פי פרסומים ...

הורי החטופה מבקשים פרטיות

משפחתה של אחת מ-15 החיילים הבריטיים שנחטפו לאיראן הגיבה לראשונה לאירוע והודתה על הסיוע

חטיפת החיילים הבריטים נמצאת אמנם בראש סדר היום הלאומי בממלכה האנגלית, והמגעים הדיפלומטים לשחרורם מתנהלים ללא הרף, אולם הסיקור סביב משפחותיהם נותר מאופק. על מסכי הטלוויזיה לא נראים הורים מתראיינים, לא בני משפחה ולא חברים, כיאה לאיפוק הבריטי: קונפורמיזם ברגעי משבר.

על פי פרסומים שונים, 15 החיילים מוחזקים על ידי משמרות המהפכה בטהרן ונחקרים בחשד לריגול, דבר שכמובן מדאיג מאוד את משפחותיהם. אולם רק היום, ארבעה ימים אחרי, יצאה הודעה ראשונה מטעם אחת המשפחות. אך גם הודעה זו הועברה לתקשורת דרך צינורות משרד הביטחון הבריטי.

את ההצהרה נתנו בני משפחתה של פיה טורני בת ה-26. טורני הינה האישה היחידה בין 15 אנשי הצי הבריטי שנחטפו בצפון המפרץ הפרסי ביום שישי האחרון, ובהודעת המשפחה הודו קרוביה על התמיכה שהם מקבלים מכל המעורבים בטיפול בפרשה.

"אנחנו מבינים את העניין שיש לתקשורת באירוע בו מעורבת פיה, זהו זמן מאוד מדאיג עבורנו ועבור משפחתנו", הם אמרו. "אנחנו אסירי תודה על התמיכה שקיבלנו מכל האנשים שמעורבים ומעריכים זאת, אבל מבקשים לכבד את הפרטיות שלנו".

בקט בטורקיה לסייע מקרוב

משרד הביטחון הבריטי עדיין לא נקב בשמותיהם של שמונת המלחים ושבעת חיילי המארינס שנחטפו כשערכו את הסיור השגרתי במימיה הטריטוריאליים של עיראק. כל ה-15 שהו על ספינת הקרב מסוג 22 "קורנוול", ונחטפו לאחר שסיימו לבדוק ספינה שנשאה מטען חשוד בחופי עיראק.

הדיווחים תארו חטיפה ממרחק אפס, כשקני אקדחים הופנו ללועם בעת שהיו בנתיב המים "שאטל אל-ערב'" שמפריד בין עיראק לאיראן. איראן טוענת כי החיילים

חצו את המים לשטח הטריטוריאלי שלה, ומאשימים את הבריטים בפעולה "אגרסיבית". כמובן שבבריטניה ממשיכים להכחיש את הדברים בכל תוקף.

כמובן שבריטניה לא בוחלת באמצעים דיפלומטיים כדי להשיב את הבנים הביתה והשלטון בלונדון ממשיך להפנות לאיראן דרישה נחרצת לשחרורם המיידי בערוצים שונים. כמו-כן, שרת החוץ הבריטית, מרגרט בקט, ממשיכה להפעיל לחץ על טהרן, ואף נחתה אמש בטורקיה בניסיון להחיש את שחרורם.

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


9 + = שלוש עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com