יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "ההדלפה מסכנת חיים"

"ההדלפה מסכנת חיים"

"ההדלפה מסכנת חיים" שני עובדי ממשל בריטים נאשמים שהדליפו מסמך סודי שכלל שיחות בין בוש ובלייר על מלחמת עיראק הדלפתו של מסמך סודי שבו תוכן שיחות בין ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, לבין נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, מעוררת סערה בממלכה ויועצו של בלייר אף הגדיר את ההדלפה בתור "סכנת חיים". דיוויד קו, עובד השירות הציבורי, וליאו אוקונור, תחקירן פוליטי של ...

"ההדלפה מסכנת חיים"

שני עובדי ממשל בריטים נאשמים שהדליפו מסמך סודי שכלל שיחות בין בוש ובלייר על מלחמת עיראק

הדלפתו של מסמך סודי שבו תוכן שיחות בין ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, לבין נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, מעוררת סערה בממלכה ויועצו של בלייר אף הגדיר את ההדלפה בתור "סכנת חיים".

דיוויד קו, עובד השירות הציבורי, וליאו אוקונור, תחקירן פוליטי של חבר פרלמנט, עומדים לדין באשמה שעברו על חוקי השמירה על הסודיות. התביעה טוענת כי קו העביר את המסמך בן ארבעת העמודים, שעוסק במלחמה בעיראק, לחברו אוקונר וזה נתן את התוכן לחבר הפרלמנט כדי להפוך את הדיון בסוגיה לציבורית.

מרבית הדיונים במשפט, שמתקיים בבית המשפט הפלילי בלונדון, נערכים בדלתיים סגורות ולא נמסר מה בדיוק נכתב במסמך בשל הרגישות הרבה שבו.

אתמול העיד במשפט סר נייג'ל שיינוולד, יועצו הבכיר של בלייר לענייני מדיניות חוץ ובקרוב השגריר בוושינגטון. לדבריו, הדלפה תצית כעס בזירה הבינלאומית ויכולה לגרום סכנה " ליעילות האפקטיבית של כוחות הביטחון של בריטניה או של כוחות בעלי הברית".

שיינוולד גם תיאר כיצד הדלפה של מסמך כל כך רגיש וסודי יכולה לגרום להרס האמון שנדרש כדי שממשלות יוכלו לדבר אחת עם השנייה בפתיחות. התובע, דיוויד פרי, שאל את שיינוולד אם לתוכן המסמך יש פוטנציאל "לגרום למתיחות בינלאומית" וזה ענה: "כן, מתקיים כזה פוטנציאל".

"המצב בעיראק היה קשה"

לדברי שיינוולד, התקופה שבה נערכו השיחות בין בלייר לבוש בוושינגטון ב-2004 היתה הקשה ביותר בעיראק מאז תחילת המלחמה וכי המצב רק המשיך והידרדר.

"רמת האלימות בעיראק עלתה באותה תקופה באופן משמעותי. התעוררה מחלוקת בינלאומית ביחס לאלימות וההתמודדות

של כוחות הקואליציה באותו זמן", אמר שיינוולד שהוסיף כי היה גם חשש מחטיפות של קבלנים מערביים וזה היה הזמן בו התקבלה החלטת הספרדים לצאת מעיראק.

עם זאת, בחקירה הנגדית הודה שיינוולד שרמת האלימות עלתה מאז פגישתם של בלייר ובוש.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


תשע × = 18

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com