יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> דמיין את הדם משפריץ מהגרון

דמיין את הדם משפריץ מהגרון

דמיין את הדם משפריץ מהגרון איטלקי ששרד את שבי הטליבאן מסר עדות נדירה על שראו עיניו כשהמורדים ערפו את ראש נהגו עיתון "טיימס" הבריטי מביא הבוקר את סיפור שחרורו שלשום של העיתונאי האיטלקי דניאל מסרטג'קומו שבילה כשבועיים בשבי הטאליבן. מסרטגיאקומו, שככל הנראה שוחרר בתמורה לשחרורם של חמישה מורדים בכירים בארגון שהוחזקו בכלא האפגני, סיפר לעיתון כיצד החוטפים ערפו את ראשו ...

דמיין את הדם משפריץ מהגרון

איטלקי ששרד את שבי הטליבאן מסר עדות נדירה על שראו עיניו כשהמורדים ערפו את ראש נהגו

עיתון "טיימס" הבריטי מביא הבוקר את סיפור שחרורו שלשום של העיתונאי האיטלקי דניאל מסרטג'קומו שבילה כשבועיים בשבי הטאליבן. מסרטגיאקומו, שככל הנראה שוחרר בתמורה לשחרורם של חמישה מורדים בכירים בארגון שהוחזקו בכלא האפגני, סיפר לעיתון כיצד החוטפים ערפו את ראשו של נהגו מול עיניו.

"הם קשרו לנו את הידיים מאחורי הגב וכיסו לנו את העיניים ודרשו מאתנו לכרוע על הברכיים", הוא שחזר. "אבל יכולתי לראות מה קורה. לא יכולתי שלא להסתכל. הנהג שלנו, שנעלם במשך יומיים ונכלא בתא נפרד, נלקח לאמצע. המפקד הכריז על גזר דינו – בשם האיסלאם. הוא אמר שכולנו מרגלים, ושעלינו למות. ראיתי את עג'מל הנהג בוכה. שאלתי אותו מה הם אמרו. הוא אמר שהם עומדים להרוג אותנו".

מסטרוג'קומו סיפר לכתבי העיתון שהוא ראה את הנהג מוחזק בידי ארבעה גברים. לדבריו, הם דחפו את פניו לקרקע וחתכו לו את צוואר עד שביתקו את ראשו. "הוא הצליח להוציא רק יבבה ארוכה. הם נגבו את הסכין בטוניקה וקשרו את הראש הערוף בחזרה אל הגוף ואז לקחו אותו לגדת הנהר ועזבו אותו", הוא סיפר.

"חיכיתי בפיק ברכיים. גמגמתי משהו בפני המפקד, שאלתי אותו מה קורה. דמיינתי את עצמי עם גרון משוסף, את הדם פורץ מהעורקים, נקרש בחול, את הגוף שלי מוטל לנהר הזורם", הוא הוסיף.

האיטלקים ידועים בנכונותם להיכנע לדרישות טרור

הוא סיפר ששוביו שמחו כשהוסכם על שחרורו. "הם ירו במכונות ירייה לאוויר בחגיגיות. "המפקד חיבק אותי, במזיגה של שמחה כנה ורגש מזוייף. אמרתי לו שהוא ניצח. לפני שהוא נתן לי ללכת, הוא לחש באוזני באנגלית מושלמת, שאם זה רצון האל, אינשאללה, ניפגש שוב בגן עדן".

הסכם חילופי השבויים שהוביל לשחרורו של מסטרוג'קומו ספג גינויים קשים, על כך שממשלת איטליה נכנעה לתכתיבי טרוריסטים ביחד עם ממשלת אפגינסטן, לאחר שאלו פתחו עמם במשא ומתן.

מואהם מאד קארים ראהיי, דוברו

של נשיא אפגינסטן כראזי, אמר ממקום מושב הממשלה בקאבול הבירה שהחילופין היו "מהלך יוצא דופן שנעשה כמחווה לחברות שבין אפגניסטן לאיטליה". דוברו של נשיא הוסיף ש"היו דרישות, וחלק מהן התקבלו. התוצאות הן שהעיתונאי שוחרר. מדובר במקרה יוצא דופן , שלא יקרה שוב".

בני משפחתו וחבריו של הנהג שנרצח הפגינו מחוץ לבית החולים האיטלקי במדינה, לשם נלקח העיתונאי לאחר ששוחרר. הם האשימו את מקבלי ההחלטות בממשלתם במתן העדפה לחיי שבויים איטלקים על פני חיי נתיניהם שלהם.

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


7 + אחד =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com