יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> דיווח עיתונאי אובייקטיבי? לא בבריטניה

דיווח עיתונאי אובייקטיבי? לא בבריטניה

דיווח עיתונאי אובייקטיבי? לא בבריטניה אחרי שארגון העיתונאים הבריטי פעל להטלת חרם על מוצרים ישראלים, הוא קורא לאנשי הבי-בי-סי לתרום כסף למען ילדים פלשתינים "שסובלים מעוני ומכיבוש" שבוע לאחר שאיגוד העיתונאים הבריטי קרא לממשלה הבריטית לפתוח בחרם על מוצרים ישראלים, הפיץ האיגוד חוברת ובה "קריאה מיוחדת" של הארגון לתמיכה בפלשתינים. הארגון קורא לעיתונאי הבי-בי-סי "לתרום" לעם הפלשתיני הסובל מעוני ומרעב בשל הכיבוש הישראלי, ...

דיווח עיתונאי אובייקטיבי? לא בבריטניה

אחרי שארגון העיתונאים הבריטי פעל להטלת חרם על מוצרים ישראלים, הוא קורא לאנשי הבי-בי-סי לתרום כסף למען ילדים פלשתינים "שסובלים מעוני ומכיבוש"

שבוע לאחר שאיגוד העיתונאים הבריטי קרא לממשלה הבריטית לפתוח בחרם על מוצרים ישראלים, הפיץ האיגוד חוברת ובה "קריאה מיוחדת" של הארגון לתמיכה בפלשתינים. הארגון קורא לעיתונאי הבי-בי-סי "לתרום" לעם הפלשתיני הסובל מעוני ומרעב בשל הכיבוש הישראלי, כך נודע­ל-nrg מעריב.

החוברת שהופצה לעיתונאים חברי האיגוד ברשת התקשורת הבי-בי-סי, שחלקם מסקרים את הסכסוך הישראלי פלשתיני. בין היתר נכתב בחוברת ש"שנים של קונפליקט וכיבוש השאירו את העם הפלשתיני, שביר, עני וללא גישה לשרותי בריאות. ההתכחשות לזכויות האדם הבסיסיות והמינמליות, כולל הזכות לבריאות, חופש תנועה והגדרה עצמית, גרמו לעוני, רחב ממדים והרס בריאות העם", נכתב בחוברת.

העיתונאים מתבקשים לתרום כסף על בסיס קבוע או באופן חד-פעמי כדי לסייע לילדים הפלשתינים. "דור של ילדים גדל בתנאי מצור במיוחד בעזה", נכתב. "חצי מהילדים סובלים מאנמיה בגלל מזון דל".

הקריאה באה על רקע ההחלטה מעוררת המחלוקת של איגוד העיתונאים הלאומי בבריטניה בשבוע  שעבר "להחרים מוצרים ישראלים". הקריאה לחרם עוררה סערת רוחות בממלכה הבריטית ועורך ה"גארדיאן" טען במאמר מערכת כי מדובר בהחלטה "לא הוגנת" ולא "מאוזנת". מייקל גוב, חבר פרלמנט מטעם המפלגה השמרנית ובעל טור ידוע בטיימס, כינה את ההחלטה "פרברטית" והחליט בתגובה לפרוש מהאיגוד.

"מתנגדים לקריאה לחרם"

אמש כתב בכיר בבי-בי-סי, סיפר ל-nrg מעריב כי מתגבשת הצעה לביטול החרם. לדבריו, מתארגנת קבוצה של חברים באיגוד מטעם הבי-בי-סי המתנגדים להחלטה. "מתגבשת הצעה נגדית לביטול החרם, שתוגש לאיגוד", אמר.

לפני ימים אחדים , פרש עורך בכיר אחר ברשת, לורי מרגוליס, מאיגוד העיתונאים הלאומי בעקבות החלטת האיגוד. "יצאתי מדעתי כאשר שמעתי על ההחלטה ופרשתי מהאיגוד לאחר חבורת בת 32 שנים", כתב במכתב פרטי.

"אינני יכול להיות חלק מזה. ההחלטה מצביעה על בורות, גזענות ואנטישמיות ומגלה רמה כזאת של שנאה

אנטי-יהודית, שגרמה לי להבין שהארגון הזה אינו בשבילי. הישראלים, ובצדק, יראו בנו עוינים, והצד הערבי יצא מנקודת הנחה שיש להם את תמיכת חברי האיגוד. זה אינו מקובל מבחינה מקצועית".

ג'רמי דיר, מזכ"ל האיגוד טען כי הקריאה לחרם הינה מחווה של תמיכה לעם הפלשתיני התומך בשחרור כתב הבי-בי-סי החטוף בעזה. "העיתונאים הפלשתינים תמכו במערכה הציבורית לשחרורו ודרשו מהרשות לנקוט צעדים כדי להביא לשחרורו", אמר. "החרם הוא מחווה של תמיכה בפלשתינים".

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ שמונה = 16

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com