יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> דיווח: העד הראשי נמצא בקומה

דיווח: העד הראשי נמצא בקומה

דיווח: העד הראשי נמצא בקומה חקירת פרשת הירצחו של הסוכן ליטוויננקו שהורעל מסתבכת: כעת חוששים: גם העד המרכזי הורעל חקירת הירצחו של סוכן הק-ג-ב לשעבר, אלכסנד ליטוויננקו מסתעפת: לאחר שרוסיה הודיעה­כי תחקור את הפרשייה באופן עצמאי, ואחרי שאמש נקבר ליטויננקו, הלילה מגיעים דיווחים על כך שגם דימיטרי קובטוב, מי שהיה אמור להיות העד המרכזי במשפטו של ליטוויננקו, נמצא בקומה. מקורביו מכחישים ...

דיווח: העד הראשי נמצא בקומה

חקירת פרשת הירצחו של הסוכן ליטוויננקו שהורעל מסתבכת: כעת חוששים: גם העד המרכזי הורעל

חקירת הירצחו של סוכן הק-ג-ב לשעבר, אלכסנד ליטוויננקו מסתעפת: לאחר שרוסיה הודיעה­כי תחקור את הפרשייה באופן עצמאי, ואחרי שאמש נקבר ליטויננקו, הלילה מגיעים דיווחים על כך שגם דימיטרי קובטוב, מי שהיה אמור להיות העד המרכזי במשפטו של ליטוויננקו, נמצא בקומה. מקורביו מכחישים את הדיווחים.

פרשת מותו של ליטוויננקו לא מפסיקה להפתיע והמתח בין שתי המדינות, רוסיה ובריטניה, ברור אך מאופק. הלילה הגיעו דיווחים על כך שוקטוב שרוי בקומה ונמצא במצב קריטי, אלו מעלים את החשש כי גם הוא הורעל. עורך דין הקשור אליו, הכחיש את הדיווח כי הוא במצב בריאותי גרוע.

9 חוקרים בריטים עוסקים בימים אלו בחקירת האירוע במוסקבה. במקביל החלה היום חקירה גם מצד רוסיה. השרה הבריטית לקהילות, רות קלי, אמרה היום כי בריטניה מצפה "לשיתוף פעולה מלא" מרוסיה לחקירה הבריטית.

הסוכן לשעבר ליטוויננקו, מתח ביקורת נוקבת על הקרמלין והנשיא פוטין. הוא נולד ברוסיה, אך נקבר היום בקבורה מעוררת מחלוקת בבית הקברות הגדול בלונדון. בטקס השתתפו כ-50 ממקורביו, בהם אשתו, בנו והוריו.

הסוכן ליטוויננקו שהורעל למוות. צילום: רויטרס

הסוכן ליטוויננקו שהורעל למוות. צילום: רויטרס רויטרס
חומר רעיל בגופם של עובדי המלון

במהלך הטקס האימאם הצצ'ני, אחמד זאיקב, נשא תפילה "בלתי מתוכננת" על הקבר. חברו הקרוב של הנפטר, אלכס גולדפרב, אמר כי התפילה הייתה "זלזול אומלל", והוסיף כי "הלוויה הייתה צריכה להתקיים בטקס לא דתי, ושאינו משוייך, לפי בקשת האלמנה". מוקדם יותר היום השתתף אביו של ליטוויננקו בתפילה, במסגד ריג'נט פארק, שם נישאו דברי הספד לזכרו.

בתוך כך, היום התגלה

בגופם של 7 מעובדי הבר של מלון המילניום, בו נפגשו ליטוונקו וקובטוב, חומר מסוג פלוניום 210 , החומר הרדיואקטיבי שזוהה כזה שגרם למותו של הסוכן לשעבר.

סוכנות הידיעות הרוסית איטאר-טאסס, הודיעה כי החקירה הרוסית מתקיימת במסגרת מתן עזרה לחוקרים הבריטים. הודעה זו אינה מפתיעה שכן לפני יומיים הודיעה התביעה כי אין בכוונתה לבצע הסגרה לבריטניה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− שתיים = 2

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com