יום שלישי , 23 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> גם הקצין הבריטי יודע לפתוח פה

גם הקצין הבריטי יודע לפתוח פה

גם הקצין הבריטי יודע לפתוח פה לא רק בצה"ל מותחים ביקורת על הדרג המדיני. רמטכ"ל בריטניה: הנוכחות בעיראק – ואקום מוסרי לא רק קצינים ישראלים מתקשים לשמור על דממת אלחוט בכל הנוגע לביקורת על החלטות הדרג המדיני. סביר להניח שהרמטכ"ל של צבא בריטניה, הגנרל ריצ'רד דאנט, ימצא בימים הקרובות אוזן קשבת אצל האלוף במיל' יפתח רון-טל. אמש,התפרסמו דבריו של דאנט, ...

גם הקצין הבריטי יודע לפתוח פה

לא רק בצה"ל מותחים ביקורת על הדרג המדיני. רמטכ"ל בריטניה: הנוכחות בעיראק – ואקום מוסרי

לא רק קצינים ישראלים מתקשים לשמור על דממת אלחוט בכל הנוגע לביקורת על החלטות הדרג המדיני. סביר להניח שהרמטכ"ל של צבא בריטניה, הגנרל ריצ'רד דאנט, ימצא בימים הקרובות אוזן קשבת אצל האלוף במיל' יפתח רון-טל. אמש,התפרסמו דבריו של דאנט, שאמר שנוכחות הכוחות הבריטים בעיראק תורמים להסלמת המצב במדינה השסועה, ודרש את הסגתם המהירה. שאיפתו של ראש הממשלה, טוני בלייר, ליצור דמוקרטיה ליברלית בעיראק, זכתה מפיו של דאנט לביטול מוחלט, כ"נאיבית".

בראיון לצהובון ה"דיילי מייל", הבהיר דאנט שלדעתו, נוכחות 7,000 החיילים הבריטים בעיראק "מגבירה את בעיות הביטחון". קביעתו זו, כמוה כקריאת תגר פומבית על מדיניותו של ממשל בלייר. "על בריטניה צריכה לצאת מעיראק בזמן הקרוב", הוא הוסיף, ואף אמר, בגילוי לב נדיר: "בואו נודה בעובדות, המאמץ המלחמתי שהובלנו ב-2003 פשוט התפוצץ לנו בפנים".

בבריטניה כמו בבריטניה, תגובת משרד הביטחון הבריטי, בראשות סיר הארולד בראון הייתה מדודה למדי. "לבריטניה הייתה אסטרטגיה ברורה, ושיושמה בשיתוף עם שותפיה בזירה הבינלאומית, בתמיכת הממשלה שנבחרה בעיראק, ותחת מנדט האו"ם", נמסר.

סרטון בו מדבר הרמטכ"ל הבריטי, גנרל דאנט, על המצב בעיראק. צילום: רויטרס

פרשנים סבורים: ההתבטאות היא איתות פוליטי

פרשנים בריטים, גורסים שייתכן שההתבטאות של דאנט, פירושן מעין "אזהרה פומבית" לראש הממשלה הבא אחרי בלייר, בכל הנוגע לניהול סוגיית עיראק. בראיון, אמר דאנט  שמה שהשמירה המקורית על הסובלנות, שהביאה למשלוח הכוחות מלכתחילה, הידרדרה לאי-סובלנות.

הרמטכ"ל הטרי, שנכנס לתפקידו באוגוסט השנה, הגדיר כ"עלוב" את התכנון לשלטון האזרחי בעיראק בתום הניצחון הצבאי. לדבריו, המתכננים התבססו יותר על אופטימיות ופחות על תכנון לעומק. "אני לא טוען

שהסיבה לקשיים שהם מנת חלקה של בריטניה בעולם, היא הנוכחות בעיראק, אבל ללא ספק מדובר בגורם מלבה", אמר דאנט.  "אנחנו שוהים במדינה מוסלמית, והדעות של מוסלמים על זרים במדינות שלהם די ברורות".

על אף ההבדלים הברורים, הביקורת שבפי מי שעומד בראש הצבא הבריטי נושאת דמיון ברור לטענותיהם של המתנגדים לנוכחות צה"ל בשטחים. "ואקום מוסרי ורוחני נפער בחברה הבריטית, שמאפשר לקיצונים מוסלמים לערער  על דרך חיינו המקובלת", הוא מזהיר.

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ שתיים = 11

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com