שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בריטניה: סוף לפרשת ההדלפה

בריטניה: סוף לפרשת ההדלפה

בריטניה: סוף לפרשת ההדלפה הורשעו שני עובדי הממשל הבריטי שהדליפו מסמך המתעד שיחות בין בלייר ובוש על המדיניות בעיראק הדלפתו של מסמך סודי שכלל תמליל שיחות בין ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, לבין נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, עוררה סערה בממלכה. היום הגיעה הפרשה לקיצה, כשבית המשפט הרשיע את עובד הממשלה והעוזר הפרלמנטרי שהדליפו את המסמך. עובד הממשל דיוויד קו הואשם ...

בריטניה: סוף לפרשת ההדלפה

הורשעו שני עובדי הממשל הבריטי שהדליפו מסמך המתעד שיחות בין בלייר ובוש על המדיניות בעיראק

הדלפתו של מסמך סודי שכלל תמליל שיחות בין ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, לבין נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, עוררה סערה בממלכה. היום הגיעה הפרשה לקיצה, כשבית המשפט הרשיע את עובד הממשלה והעוזר הפרלמנטרי שהדליפו את המסמך.

עובד הממשל דיוויד קו הואשם בהעברת תוכנו של המסמך שעסק במלחמה בעיראק לחברו ליאו אוקונור, ששימש כעוזר של חבר פרלמנט. המסמך בן ארבעת העמודים נחשב לרגיש ביותר ולסודי, ותיעד שיחות שהתקיימו בעל פה בין מנהיגי בריטניה וארה"ב בשנת 2004, וכללו התייחסות לאסטרטגיות צבאיות.

תוכנו של המסמך לא פורסם עד כה ומרבית הדיונים במשפט נערכו בדלתיים סגורות. בבית המשפט נטען כי פרסום המסמך יכול היה לעלות בחיי אדם בריטיים.

במהלך המשפט שמע חבר המושבעים את תיאור האירועים שבמהלכם הועבר המסמך מיד ליד. קו העביר אותו לחברו, העוזר הפוליטי, שנתן אותו לחבר הפרלמנט אנתוני קלארק, במהלך ארוחת ערב במועדון בנורת'המפטון. כשקלארק קיבל את המסמך, הוא דיווח למשטרה.

"הצהרות מביכות"

במהלך המשפט טען פרקליטו של קו, רקס טד, כי מרשו ביקש להגיע לחקר האמת על המתרחש בעיראק, בזמן שאחרים ניסו להסתיר אותה. סניגורו של אוקונר, ג'ון פרומר, אמר כי המלחמה בעיראק היתה "הדבר שעורר הכי הרבה מחלוקות ביחס למדיניות החוץ, ולמעורבות המדינה מאז מבצע סואץ, לפני 50 שנה".

אוקונר העיד בפני בית המשפט שמעולם לא

היה מודאג ומפוחד כפי שהיה בזמן שהעביר את המסמך. הוא סיפר שקו סיפר לו שהמסמך מכיל "הצהרות די מביכות, והתבטאויות משונות", אך טען כי הקשיב לדברים עם "קורט מלח", והדגיש שמעולם לא התכוון לשלוח את תוכן הדברים לעיתונות או לחברי פרלמנט.

כעת נותר לחבר המושבעים להחליט על גזר הדין שיוענק לשני המורשעים בפרשה.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


3 + = אחת עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com