יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בריטניה: זעם לצד הידברות

בריטניה: זעם לצד הידברות

בריטניה: זעם לצד הידברות המוסלמים מאשימים את הממשלה שמדיניותה גורמת לטרור, בעוד הממשלה מנסה לחזק ההידברות הקהילה המוסלמית בבריטניה עדיין מלאה זעם על יחס כוחות הביטחון בעקבות שורת המעצרים בשבוע שעבר, שעל פי החשד מנעה שורה של פיגועים במטוסים בדרך מלונדון לארה"ב. מנהיגי הקהילה תוקפים את מדיניות הממשלה, בעוד הממשלה מנסה להרגיע את הרוחות. מנהיגי הקהילה המוסלמית, בהם גם חברי פרלמנט, פנו ...

בריטניה: זעם לצד הידברות

המוסלמים מאשימים את הממשלה שמדיניותה גורמת לטרור, בעוד הממשלה מנסה לחזק ההידברות

הקהילה המוסלמית בבריטניה עדיין מלאה זעם על יחס כוחות הביטחון בעקבות שורת המעצרים בשבוע שעבר, שעל פי החשד מנעה שורה של פיגועים במטוסים בדרך מלונדון לארה"ב. מנהיגי הקהילה תוקפים את מדיניות הממשלה, בעוד הממשלה מנסה להרגיע את הרוחות.

מנהיגי הקהילה המוסלמית, בהם גם חברי פרלמנט, פנו השבוע במכתב גלוי לראש הממשלה, טוני בלייר, ובו האשימו כי מדיניות החוץ של הממשלה היא שמגבירה את איום הטרור. "לדעתנו זו המדיניות של הממשלה הבריטית שמסכנת אזרחים גם בבריטניה וגם מחוצה לה", כתבו.

שר הפנים, ג'ון ריד, אמר בתגובה שבריטניה תקבל את ההחלטות על מדיניותה באורח דמוקרטי ולא תקבל תכתיבים של איומי טרור. הממשלה גם יצאה בקריאה למנהיגי המסגדים לסייע במאבק בטרור. "הם מוכרחים לעשות יותר במסגדים למיגור הקיצוניים", אמר גורם בממשלה.

במקביל נעשים מאמצים להרגיע את הרוחות ובימים האחרונים נערכים מפגשים בין הממשלה לקהילה המוסלמית במטרה למצוא דרכים לשיתוף פעולה ולמגר את הקיצונים.

ראשיד מליק, חבר פרלמנט מוסלמי, אמר כי הקהילה המוסלמית חיה בהכחשה ביחס לקיצונים והפציר במוסלמים לקחת אחריות. "מוסלמים כועסים ומתוסכלים ממדיניות החוץ של הממשלה אבל  זה לא תירוץ לטרור" אמר.

"נביס את הטרור רק אם נישאר מאוחדים"

גם באופוזיציה נשמעת ביקורת על טיפול הממשלה באיום הטרור. מנהיג השמרנים, דיוויד קמרון, גרם לתסיסה פוליטית כשביקר את אוזלת ידה של הממשלה וטען כי אינה עושה מספיק כדי להילחם במוסלמים הקיצונים בבריטניה. בין השאר קרא קמרון גם להחרפת הפעולות לגירוש "מטיפי שנאה".

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס אמר קמרון כי מה שנראה כניסיון של "לכאורה טרוריסטים,

מוסלמים ילידי בריטניה" לפוצץ נוסעים במטוסים הוא "מהמם באופן עמוק, אבל לא מפתיע".

סגן ראש הממשלה, ג'ון פרסקוט, אמר בתגובה שההערות של ראש האופוזיציה הן "כמעט בלתי יאמנו" ו"מערערות אחדות" בזמן "שעלינו להישאר מאוחדים". "כל קהילות בריטניה הן קורבנות פוטנציאלים לתוכניות הטרוריסטים ואנחנו נביס אותם רק אם נשאר מאוחדים כמדינה".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


5 − ארבע =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com