יום חמישי , 18 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "בן-לאדן ניסה להתנקש בבלייר"

"בן-לאדן ניסה להתנקש בבלייר"

"בן-לאדן ניסה להתנקש בבלייר" סרט דוקומנטרי בריטי חושף: אל- קאעידה איים להתנקש בחייו של בלייר, במהלך טקס לכבוד המלכה האם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, ניצל מניסיון התנקשות? סרט דוקומנטרי של רשת ה"בי.בי.סי" חושף כי ארגון אל-קאעידה תכנן לבצע התנקשות בראש הממשלה הבריטי בשנת 2002, בעת חגיגות היובל למלכת בריטניה, שהתקיימו בלונדון. האיום על חייו של בלייר נחשף על ידי ...

"בן-לאדן ניסה להתנקש בבלייר"

סרט דוקומנטרי בריטי חושף: אל- קאעידה איים להתנקש בחייו של בלייר, במהלך טקס לכבוד המלכה

האם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, ניצל מניסיון התנקשות? סרט דוקומנטרי של רשת ה"בי.בי.סי" חושף כי ארגון אל-קאעידה תכנן לבצע התנקשות בראש הממשלה הבריטי בשנת 2002, בעת חגיגות היובל למלכת בריטניה, שהתקיימו בלונדון.

האיום על חייו של בלייר נחשף על ידי הלורד סטיבנס, שכיהן כמפקד המשטרה הבריטית לפני כחמש שנים. "היה איום רציני לחייו של ראש הממשלה בחגיגות היובל למלכה", סיפר סטיבנס ליוצרי הסרט. "סכנת התנקשות ריחפה מעליו, והיו סיבות טובות להאמין שהאיום הזה היה רציני".

חגיגות היובל למלכה הבריטית התקיימו בחודשי הקיץ בשנת 2002, כאשר שיאן היה בטקס רב-רושם, בו השתתפו המלכה וחברים בכירים במשפחת המלוכה.

הלורד סטיבנס סיפר כי לנוכח ההתרעות, הציב במהלך הטקס החגיגי צלפים רבים סביב ארמון בקינגהאם, שעמדו בכוננות בניסיון למנוע התקפות מצד מפגעים פוטנציאליים.

"לא היה בו צל של פחד"

"הגעתי לבית ראש הממשלה, ודנתי איתו בדבר הופעותיו הפומביות", סיפר לורד סטיבנס. "הוא היה נחוש למדי והודיע כי הוא מתכוון להמשיך עם ההופעות בציבור. הוא אף אמר לי: 'ג'ון, אני בטוח שתעשה כל מה שנחוץ, כפי שעשית בעבר'".

סטיבנס אף חלק עם יוצרי הסרט את הרגעים הקשים במהלך הטקס, כאשר ידע כי ראש ממשלתו נמצא 'על הכוונת'. "אני זוכר שישבתי בשורה

בה הוא ישב, שלושה או ארבעה כסאות ממנו, וידעתי שאנחנו פגיעים ביותר", אמר. "הסתכלתי עליו מזווית העין. לא היה בו צל של פחד או חשש".

על פי יוצרי הסרט, הפך ראש ממשלת בריטניה ליעד להתנקשות לאחר שתמך בפעולות הצבאיות נגד משטר הטליבאן באפגניסטן על ידי פרישת הכוחות הבריטיים במדינה, וכן תמיכתו בנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בעת הפלישה לעיראק.

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− אחד = 8

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com