יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בלייר: "תוך 12 חודשים אפרוש"

בלייר: "תוך 12 חודשים אפרוש"

בלייר: "תוך 12 חודשים אפרוש" רה"מ הבריטי ניסה להרגיע את הרוחות בממלכה. הוא הבטיח לפרוש אך לא ציין מועד מדויק הולך הביתה: ראש הממשלה הבריטי טוני בלייר הודיע הערב רשמית כי יעזוב בשנה הקרובה את תפקידו. בלייר התייחס לסערה הפוליטית המתחוללת בארצו וציין כי זה הזמן להתמקד בנעשה בעולם, במצב המדינה ובכל מה שלא קשור למועד פרישתו. "המועד המדוייק יישאר ...

בלייר: "תוך 12 חודשים אפרוש"

רה"מ הבריטי ניסה להרגיע את הרוחות בממלכה. הוא הבטיח לפרוש אך לא ציין מועד מדויק

הולך הביתה: ראש הממשלה הבריטי טוני בלייר הודיע הערב רשמית כי יעזוב בשנה הקרובה את תפקידו. בלייר התייחס לסערה הפוליטית המתחוללת בארצו וציין כי זה הזמן להתמקד בנעשה בעולם, במצב המדינה ובכל מה שלא קשור למועד פרישתו. "המועד המדוייק יישאר לשיקולי", אמר בלייר.

ראש הממשלה הבריטי הגיע אחר הצהריים לבית ספר בצפון לונדון. הוא התקבל בתשואות על ידי אזרחים שעודדו אותו ובכירי העיתונאים שחיכו למוצא פיו. בלייר, שהגיע מלווה בשר החינוך, אלאן גונסון, בחר להתעלם מכל אלה, והשניים נכנסו לבית הספר.

"אעזוב את התפקיד תוך 12 חודשים", אמר בלייר והפיג את המתח בקרב שומעיו. "באשר לעזיבתי ותאריך יצאתי, אני מעדיף לעשות את זה בדרכי, אבל היה די ברור ממה שרבים מהקולגות שלי אמרו, מוקדם יותר השבוע, שוועידת המפלגה הקרובה שתתקיים בשבועות הקרובים תהיה הוועידה האחרונה בה אכהן כראש המפלגה", אמר.

"זו תהיה הקלה לשני הצדדים, אבל אני לא עומד להגיד תאריך מדוייק עכשיו. אני לא חושב שזה יהיה נכון. אני אעשה זאת בתאריך מאוחר יותר", הוא הוסיף.

בלייר בחר להתנצל בפני העם הבריטי. "הדבר הראשון שעלי לעשות הוא להתנצל בפני הציבור הבריטי על התנהגות המפלגה בשבוע האחרון. עם כל מה שקורה כאן ובעולם, זה לא היתה שעתנו הטובה, אם להיות כנה", אמר בגילוי לב.

צילום: אי - פי

בלייר במהלך הביקור בבית הספר צילום: אי – פי
"טובת המדינה קודמת"

"מה שחשוב עכשיו זה שנבין שטובת המדינה באה קודם, ומשם נמשיך", אמר בלייר. "עליי לומר דבר נוסף לאחר השבוע האחרון – אני חושב שזה חשוב למפלגת הלייבור להבין, ואני חושב שרוב החברים במפלגה אכן מבינים, שהציבור במקום ראשון ושהמדינה זה מה שחשוב. אנחנו לא יכולים להתייחס לציבור כאילו הוא  בצד ולא רלוונטי בנושא חשוב כמו מי הוא ראש הממשלה שלהם".

בלייר התייחס גם למצב בלבנון

בעקבות המלחמה וציין כי זהו הדבר החשוב כרגע. "שחררנו את הסגר מעל לבנון", הוא אמר. "דברים חשובים קורים בעולם, ואני חושב שאני מדבר בשם כל חברי הקבינט שלי, כשאני אומר שאנחנו מעדיפים להתעסק עם הדברים האלה, כי אלה הדברים שבאמת חשובים, גם למדינה".

ראש הממשלה הבריטי סיים את דבריו בכך שהוא יודע שישנן שאלות רבות, אך הוא סבור כי כדאי שלא יענה עליהן בשלב זה.

 

"שגעון פוליטי קולקטיבי"

דבריו של בלייר עוררו עניין רב הן בבריטניה והן מחוצה לה, וזאת בעקבות מספר אירועים סוערים ביומיים האחרונים. בלייר נתקל ביומיים הללו בדרישה מצד חברי הפרלמנט שקראו לו להתפטר מיד. חברים מתונים יותר ביקשו כי ימסור תאריך לפרישתו.

ואם לא די בכך, אתמול התפטרו שבעה חברי פרלמנט, בהם גם השר ממשרד הביטחון, טום ווטסון, במחאה על התנהלותו של בלייר. היה מי שהגדיר את המצב בממלכה "שיגעון פוליטי קולקטיבי". שעות לאחר ההתפטרות הגיעו דיווחים שונים על קרב צעקות חריף שהתקיים אמש בין ראש הממשלה ובין יורשו הלא מוצהר – גורדון בראון.

גורדון התייחס לאפשרות פרישתו של בלייר ומועמדותו שלו עצמו. "אני רוצה להבהיר שכשפגשתי את ראש הממשלה אתמול אמרתי לו, כפי שאמרתי גם פעמים רבות בעבר, ואחזור על זה היום: זו החלטה של ראש הממשלה, והוא זה שצריך לקבל את ההחלטה. אמרתי לו שאני אתמוך בו ובהחלטה שיקח".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


8 − שבע =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com