יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בלייר מאיים על איראן: בסוף נבודד אתכם

בלייר מאיים על איראן: בסוף נבודד אתכם

בלייר מאיים על איראן: בסוף נבודד אתכם ר"מ בריטניה מזהיר את טהראן מבידוד בשל תוכניתה הגרעינית. "סוריה, לעומת זו, רוצה שלום" בנאום שנתי על מדיניות החוץ הבריטית, אמר אתמול בלילה ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, שבכל הנוגע למזרח התיכון, ראשית יש לטפל בסכסוך בין ישראל לפלשתינים, ולא בסוריה או באיראן. ביחס למאמצים המתמשכים ברפובליקה האיסלאמית להפיץ טרור קיצוני ולהעשיר אוראניום, ...

בלייר מאיים על איראן: בסוף נבודד אתכם

ר"מ בריטניה מזהיר את טהראן מבידוד בשל תוכניתה הגרעינית. "סוריה, לעומת זו, רוצה שלום"

בנאום שנתי על מדיניות החוץ הבריטית, אמר אתמול בלילה ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, שבכל הנוגע למזרח התיכון, ראשית יש לטפל בסכסוך בין ישראל לפלשתינים, ולא בסוריה או באיראן. ביחס למאמצים המתמשכים ברפובליקה האיסלאמית להפיץ טרור קיצוני ולהעשיר אוראניום, הזהיר בלייר את הקברניטים שהדברים עלולים בסופו של דבר להוביל לבידודם משאר העולם. ביחס לסוריה הפגין המנהיג הבריטי יחס שונה, בהזכירו שדמשק חיזרה אחרי ישראל לחדש את המשא ומתן.

"איראן תומכת בגורמים קיצוניים ביותר, כמו בחמאס ברשות, בחיזבאללה בלבנון, ובמיליציות שיעיות בעיראק, ומעמידה בכך מכשולים  בדרך לשלום", האשים בלייר.

"הדרך היחידה לטפל במכשולים, היא לטפל בנקודות הלחץ האלה זו אחר זו, ולדרוש מאיראן להפסיק את תמיכתה בגורמים קיצוניים, כמו גם להשעות את תוכנית ההעשרה", הוסיף. "התוצאה למעשים אלה, תהיה בידוד".

ביחס לסדר העדיפויות של בריטניה, עדכן בלייר ש"האסטרטגיה בכל מזרח התיכון צריכה להתחיל בעימות הישראלי-פלשתיני, ולעבור לאחר מכן ללבנון, עיראק ואיראן". זאת למרות – ואולי בגלל –  שלדעתו של בלייר, איראן עושה שימוש במזרח התיכון כאמצעי לחץ על בריטניה ועל ארה"ב.

מדבריו של בלייר משתקף ניסיון להפריד בין סוריה לאיראן. "סוריה רוצה בצורה כזו או אחרת, להיות חלק מהפתרון ולא מהבעיה. אנחנו מוכנים להיות מעורבים, ויכולים לעזור". כראייה לרצונה של סוריה בשלום, הזכיר בלייר שבדמשק "הזמינו את ישראל פעם אחר פעם  לחדש את המשא ומתן לשלום".

"על שתי המדינות להיות חלק מהפתרון"

שרת החוץ, מרגרט בקט, אמרה אתמול בפגישת שרי החוץ של האיחוד האירופי בבריסל כי יש צורך לפתוח בהידברות. "השאלה היא האם איראן או סוריה או שתיהן יחליטו לסיים את הבידוד שכפו על עצמן ויתחילו לשתף פעולה עם הקהילה הבינלאומית", אמרה בקט, שהוסיפה כי שתי המדינות צריכות להיות "חלק מהפתרון במקום חלק מהבעיה".

שר האוצר, גורדון בראון, המיועד להחליף את בלייר בתפקיד ראש

הממשלה, אמר כי לא מדובר בתגובה לבחירות בארה"ב אלא בשינוי שכבר מתחולל בתקופה האחרונה. "האסטרטגיה שלנו השתנתה במשך הזמן כי היא כוללת גם ביטחון וגם פוליטיקה והסכמים פוליטיים הם חלק מהשינוי בעיראק", אמר.

בראון הוסיף כי "כולם מסכימים שאי אפשר לפעול באמצעים צבאיים בלבד". לדבריו, בריטניה קראה לשתי המדינות למנוע כניסת פעילי טרור ותחמושת משטחן לתוך עיראק.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− 2 = שתיים

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com