יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בלייר יחזיר כוחות מעיראק

בלייר יחזיר כוחות מעיראק

בלייר יחזיר כוחות מעיראק רה"מ בריטניה הודיע לבוש שיחזיר חלק מהכוחות המוצבים. היום הוא צפוי לפרט לו"ז בפני הפרלמנט לאחר רמזים רבים שנתן בתקופה האחרונה, הודיע הלילה ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כי בכוונתו להתחיל בהסגת כוחות הצבא הבריטים מעיראק. בלייר צפוי להודיע הבוקר בבית הנבחרים על לוח הזמנים של יציאת הכוחות. בעיראק מוצבים כ-7,000 חיילים ...

בלייר יחזיר כוחות מעיראק

רה"מ בריטניה הודיע לבוש שיחזיר חלק מהכוחות המוצבים. היום הוא צפוי לפרט לו"ז בפני הפרלמנט

לאחר רמזים רבים שנתן בתקופה האחרונה, הודיע הלילה ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כי בכוונתו להתחיל בהסגת כוחות הצבא הבריטים מעיראק. בלייר צפוי להודיע הבוקר בבית הנבחרים על לוח הזמנים של יציאת הכוחות.

בעיראק מוצבים כ-7,000 חיילים בריטים, ובלייר ככל הנראה יודיע היום כי לפחות כמה מאות מהם יעזבו את העיר בצרה ויחזרו לבריטניה כבר בשבועות הקרובים. לפי התכנית, 3,000 כוחות אמורים לעזוב את המדינה עד הקיץ.

את ההודעה צפוי בלייר לתת בפני חברי הפרלמנט, במסגרת השבועית של "שאלות לראש הממשלה", המתקיימת בכל יום רביעי. במשרדו של בלייר סירבו לאשר כי הוא יתייחס לנושא הכוחות הבריטים המוצבים בעיראק.

בלייר שוחח הלילה עם נשיא ארה"ב בוש ואמר לו שהוא מתכנן להתחיל בהסגת כוחות הצבא הבריטים מעיראק – כך אמר הלילה דובר הבית הלבן, גורדון ג'ונדרו. "אנחנו רואים בזה הצלחה", הוסיף הדובר וציין כי הסגת הכוחות היא סימן ליציבות בעיראק.

טוני בלייר וראש ממשלת עיראק, נורי אל-מליכי. צילום: אי-פי

טוני בלייר וראש ממשלת עיראק, נורי אל-מליכי. צילום: אי-פי אי-פי
גם ארה"ב רוצה להפחית הכוחות בעיראק

בשבוע שעבר הכתיר בלייר בהצלחה את המבצע בסינבאד, שהביא להעלאת הביטחון הכללי בעיר בצרה. לדבריו, המבצע המוצלח סללה את הדרך להעברת האחריות הביטחונית מידי הבריטים לכוחות הביטחון העיראקיים. עם זאת, ציין בלייר כי הדיווחים לפיהם כל הכוחות הבריטים ישובו הביתה עד סוף שנת 2008 "לא היו הוגנים ולא שקפו את המציאות באותו זמן".

ואילו בוש שלח בשבועות האחרונים

21,500 כוחות אמריקנים בניסיון להרגיע את צפון עיראק ואת הבירה בגדד, הנתונה לפיגועים ולמלחמות פנימיות מזה תקופה ארוכה.

דובר הבטחון הלאומי האמריקאי ,גורגון ד'והנדר הביע שביעות רצון מכך משיפור התנאים הביטחוניים בבצרה. לדבריו, "ארצות הברית שותפה למטרה להעביר את האחריות לידי כוחות הביטחון העיראקים ולהפחית את מספר הכוחות האמריקנים בעיראק".

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


תשע × = 54

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com