שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בלייר וענאן: לפרוס כוח בינ"ל

בלייר וענאן: לפרוס כוח בינ"ל

בלייר וענאן: לפרוס כוח בינ"ל מזכ"ל האו"ם ורה"מ הבריטי תומכים בפריסת כוח רב לאומי בצפון. בישראל לא מתלהבים תחילתו של הלחץ? ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, ומזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, תומכים בפריסת כוח בינלאומי בגבול ישראל-לבנון. "זו הדרך היחידה להביא לרגיעה", אמרו היום השניים בהצהרה משותפת. בישראל, לעומת זאת, אין קונצנזוס בעניין. בעוד שמשרד החוץ תומך בפריסת כוחות בינלאומיים, במשרד ...

בלייר וענאן: לפרוס כוח בינ"ל

מזכ"ל האו"ם ורה"מ הבריטי תומכים בפריסת כוח רב לאומי בצפון. בישראל לא מתלהבים

תחילתו של הלחץ? ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, ומזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, תומכים בפריסת כוח בינלאומי בגבול ישראל-לבנון. "זו הדרך היחידה להביא לרגיעה", אמרו היום השניים בהצהרה משותפת. בישראל, לעומת זאת, אין קונצנזוס בעניין. בעוד שמשרד החוץ תומך בפריסת כוחות בינלאומיים, במשרד ראש הממשלה מתנגדים, ונראה כי גם במשרד הביטחון לא מתלהבים מהרעיון. "צבא לבנון הוא הגורם היחיד שנסכים שיישב על גבולות מדינת ישראל", אמר היום שר הביטחון, עמיר פרץ, בסיור בצפון.

– מלחמה בצפון – סיקור מיוחד ב-nrg מעריב

בלייר וענאן תלו את האשמה בהסלמה החריפה בחיזבאללה, ודרשו מהארגון להפסיק את הירי על ישראל. "הכוחות הבינלאומיים יעצרו את ההפגזות ויתנו לישראל סיבה להפסיק את ההתקפה על חיזבאללה", אמר ראש ממשלת בריטניה הבוקר בסנט-פטרסבורג, והוסיף כי "בכך ניצור את התנאים לרגיעה". עם זאת, מזכ"ל האו"ם הפציר בישראל לגלות ריסון עצמי, לציית לחוק הבינלאומי, ולהימנע מפגיעה באזרחים ובתשתיות.

בצהריים קיים בלייר מסיבת עיתונאים בסנט-פטרסבורג ובה חזר על קריאתו להצבת כוח בינלאומי שימנע מחיזבאללה לתקוף את ישראל. "אם לא נצליח נראה עוד הסלמה, וכבר ראינו כמה התגברה ההסלמה השבוע והיא תגבר ותגבר. ההסלמה מסוכנת לא רק לאזור אלא לכל העולם", אמר.

בלייר ציין כי התנאים להפסקת אש הם שחרור החטופים והפסקת כל הפעולות הטרוריסטיות נגד ישראל. "רק כך נוכל לשחרר את ישראל מהצורך להגיב על כך", אמר.

משלחת האו"ם, בראשות השליח המיוחד למזרח התיכון, טריה לארסן, אמורה להגיע היום לירושלים, אחרי שנפגשה כבר עם בכירים בביירות. בישראל אין הסכמה על תנאים להפסקת אש: ההצעה שגיבש משרד החוץ דומה לזו של ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, ודורשת פריסה של כוח בינלאומי בדרום לבנון. במשרד ראש הממשלה, לעומת זאת, סבורים כי צבא לבנון צריך להיות שם לבדו, כפי שנקבע בהחלטה 1559 של האו"ם.

מי שעשוי להכריע את הכף הוא משרד הביטחון. הבוקר נראה כי גם פרץ לא מקבל בברכה את הכוחות הזרים. "הצבא הלבנוני הוא הגורם היחיד שנסכים שיישב על גבולות מדינת ישראל", אמר שר הביטחון בביקור בנהריה.

גורם מדיני בריטי אמר היום כי דבריו של טוני בלייר תואמים את עמדת בריטניה כלפיי המשבר בצפון, " בכל מקרה כל סוגיית הכוחות הבינלאומיים שישלחו לדרום לבנון תחייב דיון במועצת הביטחון של האו"ם ואישור בהצבעה", ציין הגורם. " מדובר ברעיון ראשוני בלבד ויש עוד לדון בו עם כל הצדדים המעורבים, ולהגיע להחלטה לגבי המנגנון שיוכל לפעול בשטח ".

לישראל יש זכות להגן על עצמה

גורם מדיני בריטי אמר היום כי דבריו של טוני בלייר תואמים את עמדת בריטניה כלפיי המשבר בצפון, " בכל מקרה כל סוגיית הכוחות הבינלאומיים שישלחו לדרום לבנון תחייב דיון במועצת הביטחון של האו"ם ואישור בהצבעה", ציין הגורם. " מדובר ברעיון ראשוני בלבד ויש עוד לדון בו עם כל הצדדים המעורבים, ולהגיע להחלטה לגבי המנגנון שיוכל לפעול בשטח ".

אמש, בפסגת מדינות ה-G8 בסנט פטרסבורג שברוסיה, פרסמו מנהיגי 8 המדינות המתועשות הודעה, לפיה לישראל יש זכות להגן על עצמה, ועל חיזבאללה לשחרר את החיילים החטופים ולהפסיק את התקפותיו.

שרת החוץ, ציפי לבני, בירכה על ההודעה. "הדברים מעידים שישראל והקהילה הבינלאומית חולקות ערכים משותפים וניצבות בפני בעיה משותפת", אמרה לבני. "הבעיה

היא פעילותם של טרוריסטים קיצוניים, דוגמת חיזבאללה וחמאס".

תמיכה בעמדה הישראלית הגיעה אתמול גם מהצד השני של העולם. ראש ממשלת אוסטרליה, ג'ון הווארד אמר בראיון לרשת איי-בי-סי (ABC) האוסטרלית כי "המשבר הקשה בין ישראל ללבנון נגרם באשמת החיזבאללה שמפרה את החוק הבינלאומי". הווארד הסביר שאין כל הצדקה לפעולות חיזבאללה נגד ישראל, בעיקר לאחר נסיגתה של ישראל מדרום לבנון. לאורך הראיון כולו צידד הווארד במדינת ישראל וטען בתוקף שהמשבר אינו באשמתה של מדינת ישראל.

"רק הכרה מוחלטת של העולם המוסלמי בזכותה של מדינת ישראל לחיות בשלום ולהיות חופשית ממעשי טרור, ומהצד השני התחייבות עולמית להקמתה של מדינה פלסטינית יביאו לרגיעה באזור זה", אמר ראש הממשלה האוסטרלי.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


4 + = תשע

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com