יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בכיר בחמאס הגיע לבריטניה

בכיר בחמאס הגיע לבריטניה

בכיר בחמאס הגיע לבריטניה דובר ממשלת חמאס השתתף בפסטיבל בווילס. משרד החוץ הבריטי: אין שינוי במדיניות שלנו סדק נוסף במדיניות האירופית כלפי ממשלת החמאס? דובר הממשלה הפלשתינית, ראזי חאמד, הגיע בסוף השבוע לבריטניה כדי להשתתף בפסטיבל ספרותי בווילס, אך במשרד החוץ הבריטי לא רואים בכך שינוי במדיניות. חאמד השתתף בפסטיבל הספרות היוקרתי שנערך מדי שנה בהאי און-וואי. דוברת הפסטיבל, ליז ...

בכיר בחמאס הגיע לבריטניה

דובר ממשלת חמאס השתתף בפסטיבל בווילס. משרד החוץ הבריטי: אין שינוי במדיניות שלנו

סדק נוסף במדיניות האירופית כלפי ממשלת החמאס? דובר הממשלה הפלשתינית, ראזי חאמד, הגיע בסוף השבוע לבריטניה כדי להשתתף בפסטיבל ספרותי בווילס, אך במשרד החוץ הבריטי לא רואים בכך שינוי במדיניות.

חאמד השתתף בפסטיבל הספרות היוקרתי שנערך מדי שנה בהאי און-וואי. דוברת הפסטיבל, ליז סינץ, אמרה ל-nrg מעריב כי הבחירה להזמין את דובר ממשלת החמאס היתה טבעית והולמת לפסטיבל שבמהותו נועד להחליף רעיונות במטרה למצוא פתרונות.

לדבריה, חאמד היה בין מאות כותבים ויוצרים אמנים ופוליטיקאים שבאו לנאום. "חאמד הוא חלק מממשלה נבחרת והזמנו אותו כדי לשמוע את רעיונותיו. אתמול הוא נשא נאום מרגש שזכה לתגובות חיוביות", סיפרה. "בנאום הוא ערך השוואה למה שקורה בקונפליקט הישראלי-פלשתיני לבין השינוי שקרה בצפון-אירלנד לאחרונה. הוא אמר שיש להגיע לפתרון פוליטי".

משרד החוץ: לא יתקיימו איתו מגעים

ממשרד החוץ הבריטי, שם לא ידעו על ביקורו של דובר הממשלה הפלשתינית, נמסר ל-nrg מעריב כי מדיניות הממשלה הבריטית לא השתנתה. "אנחנו ממשיכים להיות ברורים ולא להיות מעורבים עם החמאס עד שימלאו אחר שלושת תנאי הקוורטט", אמר דובר משרד החוץ.

הדובר הבהיר כי לא יתקיימו כל מגעים פוליטיים עם חאמד במהלך שהותו וכי למרות שהחמאס מוכרז כארגון טרור, בקשות הכניסה למדינה נבדקות על ידי משרד ההגירה וככל הנראה חאמד עמד בקריטריונים

שאפשרו לו כניסה למדינה.

חאמד סיפר בראיונות לרשתות הטלוויזיה הבריטיות, ובראשון בי-בי-סי וסקאי, כי הוא מעורב במאמצים לשחרור של ידידו העיתונאי הבריטי, אלן ג'ונסטון, שנחטף ברצועת עזה לפני יותר מחודשיים ומאז לא ידוע מה עלה בגורלו. חאמד סיפר כי ידוע לו שמצבו הבריאותי של ג'ונסטון טוב והוא הביע תקווה כי הוא ישוחרר בקרוב.

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× ארבע = 32

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com