שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בכיר באל-קעידה חוסל בעיראק

בכיר באל-קעידה חוסל בעיראק

בכיר באל-קעידה חוסל בעיראק עומאר פארוק, שהופקד על כל אזור דרום מזרח אסיה, נהרג בחילופי אש עם חיילים בריטים בעיראק בכיר באל-קעידה נהרג בעיראק על ידי כוחות בריטיים: ההרוג, עומאר פארוק, היה עריק שברח מהכלא האמריקני, והגיע להסתתר בעיר בצרה. מדובר בקצין בכיר של בן לאדן, שפיקד על כל אזור דרום מזרח אסיה. מקורות רשמיים מסרו כי פארוק היה מפקד ...

בכיר באל-קעידה חוסל בעיראק

עומאר פארוק, שהופקד על כל אזור דרום מזרח אסיה, נהרג בחילופי אש עם חיילים בריטים בעיראק

בכיר באל-קעידה נהרג בעיראק על ידי כוחות בריטיים: ההרוג, עומאר פארוק, היה עריק שברח מהכלא האמריקני, והגיע להסתתר בעיר בצרה. מדובר בקצין בכיר של בן לאדן, שפיקד על כל אזור דרום מזרח אסיה.


מקורות רשמיים מסרו כי פארוק היה מפקד עליון מטעם אוסמה בן לאדן, ושלט על דרום מזרח אסיה, כך דיווח היום הבי-בי-סי. פארוק נתפס באינדונזיה בשנת 2002  על ידי הכוחות האמריקנים, אך נמלט מבית הכלא באפגניסטן בשנה שעברה.

מקורות ביטחוניים מסרו שהוא הסתתר בבצרה, וכי לא ידעו שאל קעידה פעילים באזור. דובר הצבא הבריטי אמר שהכוחות הבריטים נקלעו לחילופי אש בעת שפשטו על בית במטרה לעצור את פארוק. ושבחילופי האש הוא נהרג.

הוא הוסיף כי ככל הנראה אף אחד אחר לא היה בבניין, ואין עוד נפגעים באירוע.

בצבא הבריטי יצאו בהצהרה כי הם מאמינים שהאדם המבוקש, היה קשור לקבוצת טרור. מאוחר יותר, אישרו כוחות הביטחון כי מדובר בעומר פארוק, והוסיפו שהיה דמות משמעותית בתנועת אל-קעידה.

פארוק,  נולד בכווית, להורים עיראקים. הוא הצטרף לאל קעידה בתחילת שנות ה-90 ועבר אימונים באפגניסטן. הוא הפך לקצין בכיר של בן לאדן, בדרום מזרח אסיה ונעצר ב2002 בטענה שתכנן סדרת פגועים בשגרירויות האמריקאיות שם.

באורח מביך לאמריקאיים, הוא ועוד שלושה הצליחו לברוח מהכלא הצבאי האמריקאי "באגרם"  בבסיס חיל האויר בקאבול בשנה שעברה.

מאז, הוא אפילו הופיע בוידאו בתחנת טלויזיה ערבית והתרברב על כך.

פארוק אמנם אותר בבצרה, אבל כוחות הבטחון אומרים שהוא פשוט הסתתר שם ושנוכחותו שם לא מעידה על פעילות של תא בינלאומי אקטיבי של אלקעידה.

בתוך כך במנצ'סטר הוגשו כתבי אישום נגד צעירה בת 25, שהואשמה במעורבות בטרור לאחר שנטען כלפיה שפעמיים הצטרפה לארגון שמטרתו גיוס כספים למימון פעולות טרור. הצעירה, מהרין האג'י,  נעצרה במנצ'סטר בפשיטות היחידה ללוחמה לטרור שהתבצעו ב19 בספטמבר ובו נעצרו עוד שלושה חשודים. היא תובא למשפט בלונדון מחר.

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שש × = 48

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com