שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> 'בוש יפנה לאו"ם בנושא עיראק'

'בוש יפנה לאו"ם בנושא עיראק'

'בוש יפנה לאו"ם בנושא עיראק' עיתון הגארדיאן הבריטי מדווח הבוקר כי וושינגטון תנסה לגרום לאו"ם למלא תפקיד נרחב בעיראק הבית הלבן מחפש מוצא להסתבכות בעיראק. עיתון ה"גארדיאן" הבריטי מדווח הבוקר כי ממשלו של הנשיא בוש מפתח תוכנית להפוך את המשבר בעיראק ל"בינלאומי". במסגרת התוכנית תנסה ארה"ב לגרום לאו"ם למלא תפקיד נרחב במשבר על ידי הפחתת אחריותה הכללית לעתיד עיראק. שינוי ...

'בוש יפנה לאו"ם בנושא עיראק'

עיתון הגארדיאן הבריטי מדווח הבוקר כי וושינגטון תנסה לגרום לאו"ם למלא תפקיד נרחב בעיראק

הבית הלבן מחפש מוצא להסתבכות בעיראק. עיתון ה"גארדיאן" הבריטי מדווח הבוקר כי ממשלו של הנשיא בוש מפתח תוכנית להפוך את המשבר בעיראק ל"בינלאומי". במסגרת התוכנית תנסה ארה"ב לגרום לאו"ם למלא תפקיד נרחב במשבר על ידי הפחתת אחריותה הכללית לעתיד עיראק. שינוי המדיניות האמריקנית מתרחש על רקע הניסיון להגביל את המפלה הפוליטית לפני הבחירות בארה"ב שיתקיימו ב-2008.

התוכנית האמריקנית צפויה לקרוא למעורבות נרחבת של האו"ם בעיראק, ופיקוח מלא על הפיכתה של למדינה דמוקרטית "נורמלית". על מנת להשיג את היעדים תורחב פעילותם של הארגונים ההומניטאריים של האו"ם במדינה; תוקם מפקדת או"ם וגם, ככל הנראה, כוח מוסלמי של האום.

כמו כן, הממשל האמריקני שואף להרחבת מעורבותם של המדינות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, יפן ומדינות האיחוד האירופאי, כשהדגש הוא על מעורבותה של הממשלה הצרפתית החדשה בראשות ניקולא סארקוזי. ממשל בוש מקווה גם להשיג תמיכה גדולה יותר ממדינות האזור, בעיקר ממדינות סוניות במפרץ, כמו ערב הסעודית, ואת התערבותם של מוסדות בינלאומיים, כמו הבנק העולמי, וקרן המטבע.

"ממשלת עיראק היא מספר טלפון שלא עונה"

המהלך האמריקני מתרחש בתקופה בה גובר בוושינגטון החשש כי תוכנית הביטחון מעוררת המחלוקת של הנשיא בוש, שמובלת על ידי הגנרל דיוויד פטרוס, אינה עובדת, ואיראן מנצחת בקרב החשאי על השליטה על עיראק.

"פטרוס הוא אדם מבריק. אבל הוא קפטן של אוניה טובעת", אמר גורם בכיר לשעבר בממשל בוש. כשנשאל הבכיר לשעבר האם ממשלת עיראק תוכל למנוע כאוס, ענה כי "ממשלת עיראק היא מספר טלפון נייד שאינו עונה. עיראק

כנראה לא תוכל להיות מתוקנת".

הבכיר, שמכיר את דרך החשיבה של הממשל, צופה שבוש יבקש מהקונגרס להסכים לששה חודשי הארכה, לאחר שפטרוס יציג את "דוח ההתקדמות" שלו בספטמבר.

ולמרות שהפנטגון מתעקש כי טרם נתקבלה החלטה להארכת המבצע, קיבלו 35 אלף חיילים מ-10 גדודים שונים, הודעה בה נאמר להם להתכונן להצבתם בעיראק בסוף השנה, מהלך שיעלה את מספר הכוחות האמריקאים בעיראק ל-160 אלף במשך האביב הבא.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


8 − שלוש =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com