יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "בוש חירבש את מפת הדרכים"

"בוש חירבש את מפת הדרכים"

"בוש חירבש את מפת הדרכים" חבר פרלמנט בריטי חשף שסגנו של טוני בלייר אפיין כ"מחורבן" את אופן הטיפול של הנשיא בוש בתכנית דם רע? חבר הפרלמנט הבריטי הארי כהן חשף אתמול שסגן ראש ממשלת בריטניה, ג'ון פרסקוט, אמר שהטיפול שהעניק הממשל האמריקני בראשות נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, למפת הדרכים היה "מחורבן". חבר הפרלמנט כהן טוען שפרסקוט – שמכחיש את הדברים – ...

"בוש חירבש את מפת הדרכים"

חבר פרלמנט בריטי חשף שסגנו של טוני בלייר אפיין כ"מחורבן" את אופן הטיפול של הנשיא בוש בתכנית

דם רע? חבר הפרלמנט הבריטי הארי כהן חשף אתמול שסגן ראש ממשלת בריטניה, ג'ון פרסקוט, אמר שהטיפול שהעניק הממשל האמריקני בראשות נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, למפת הדרכים היה "מחורבן". חבר הפרלמנט כהן טוען שפרסקוט – שמכחיש את הדברים – אמר את הדברים במהלך פגישה פרטית עם חברי פרלמנט נוספים מהלייבור, ביום שלישי.

כהן, נציג מפלגת הלייבור ממחוז הכולל את מזרח לונדון, אמר שלדעתו פרסקוט הכחיש כי אמר את הדברים ממניעים פוליטיים. "הוא לא רצה להרגיז את האמריקנים", הסביר כהן, שמוכן לסכן את שמו הטוב ודבק בדבריו. "אני זוכר זאת בבירור, הוא השתמש במילה הזו בהקשר למפת הדרכים", הוא הדגיש.

רשת הבי-בי-סי דיווחה שדובר הבית הלבן, טוני סנואו, אמר בתגובה לעלבונות שהטיח לכאורה הפקיד הבריטי רם הדרג, ש"הנשיא זכה כבר לכינויים גרועים יותר", והדגיש שבלייר ובוש עובדים בקשר הדוק. סנואו הוסיף שהערות שליליות הן חלק  מהנטל הקשור במנהיגות.

"לא מדובר בפליטת פה"

חבר הפרלמנט כהן הוסיף והבהיר שלדעתו לא מדובר בתאונה דיפלומטית, אלא בהערה שנשקלה היטב. בראיון לרשת בי-בי-סי, אמר חבר הפרלמנט: "לא מדובר, לדעתי, בפליטת פה מצד סגן ראש הממשלה, אני סבור שההערה הייתה כנה, ונקודה טובה שהובהרה היטב".

כמו כן,  כהן הוסיף שרבים מחבריו בפרלמנט,

כמו גם הציבור הרחב, יסכימו שהאמריקנים היו צריכים להשתדל יותר לטובת קידום  מפת הדרכים בשנים האחרונות. הוא גם אמר שהערתו של פרסקוט התייחסה באופן ספציפי למאמצים של ארה"ב ביחס למפת הדרכים. "הכוונה הייתה רק למדיניותו הכללית של בוש במזרח התיכון", סיכם חבר הפרלמנט.

בביקורו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בבריטניה בחודש יוני, התייחס בלייר למפת הדרכים, ואמר כי היא מוסכמת על כל הקהילה הבינלאומית וכי משא ומתן יכול להתחיל, "ובסופו צריכות להיות שתי מדינות דמוקרטיות".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שבע − 2 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com