יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "אתה האויב של האיסלאם"

"אתה האויב של האיסלאם"

"אתה האויב של האיסלאם" שר הפנים הבריטי הגיע לקהילות המוסלמיות בלונדון כדי לדבר על הטרור ונתקל במפגינים זועמים ניסיונו של שר הפנים הבריטי, ג'ון ריד, לקיים דיאלוג עם הקהילות המוסלמיות של לונדון נתקל היום בקשיים כאשר מפגינים התפרצו לעברו וקראו לו "אויב האיסלאם". ריד ערך בצהריים ביקור ראשון בקהילות המוסלמיות במזרח הבירה הבריטית כחלק מהדיאלוג שהממשלה מנסה לקיים עמן במטרה ...

"אתה האויב של האיסלאם"

שר הפנים הבריטי הגיע לקהילות המוסלמיות בלונדון כדי לדבר על הטרור ונתקל במפגינים זועמים

ניסיונו של שר הפנים הבריטי, ג'ון ריד, לקיים דיאלוג עם הקהילות המוסלמיות של לונדון נתקל היום בקשיים כאשר מפגינים התפרצו לעברו וקראו לו "אויב האיסלאם".

ריד ערך בצהריים ביקור ראשון בקהילות המוסלמיות במזרח הבירה הבריטית כחלק מהדיאלוג שהממשלה מנסה לקיים עמן במטרה למגר קיצוניים ורדיקאלים ולהוריד מהמתח בין הקהילות המוסלמיות לשלטון ולרשויות.

בנאומו פנה השר להורים וביקש מהם "לשים עין" על ילדיהם ולראות אם התנהגותם מעלה חשד שהם הופכים "לקיצונים או רדיקאלים, כי הם חשופים לשטיפות מוח מצד טרוריסטים".

הדברים הסעירו את הקהל ואחד המפגינים, עומאר ברוקס שידוע גם בכינוי אבו-עיז א-דין, שיסע את דברי השר בצעקות "אתה האויב של האיסלאם. אתה רודן" ו-"מדינת טרור בהנהגת המשטרה הבריטית. עצרתם מעל אלף מוסלמים". אבו-עיז א-דין מוכר למשטרה כחבר באל-מוג'הירין ובאל- גורבה, שתי קבוצות שנחשבות לקיצוניות והוצאו מחוץ לחוק בבריטניה עם כניסתו של ג'ון ריד לתפקידו.

היו שניסו להרגיע את הרוחות הסוערות, אך ההמולה לא אפשרה זאת. לבסוף הוצא המפגין הזועם על ידי אנשי הביטחון מהאולם, לא מבלי שהביע התנגדות לכך כשהוא אוחז בידי מפגינים אחרים שאחד מהם אמר "ג'ון ריד ישלם על זה" ואחר החזיק כרזה "ג'ון ריד לך לגיהינום".

צילום: אי-פי

אבו-עיז א-דין מוחה נגד השר צילום: אי-פי
"להפוך הורים לחשדנים זה להפריד בני משפחה"

אחרי המהומה המשיך השר בנאומו.  "אין דרך יפה לומר זאת, אבל יש פנאטיים שמנסים לעשות שטיפת מוח בקהילה הזו, גם לילדים שלכם, להפוך אותם לטרוריסטים מתאבדים", אמר. "הם מנסים לטפח אותם להרוג את עצמם במטרה לרצוח אחרים" .

ריד  ביקש מהורים לדווח למשטרה על חששותיהם אם רואים התנהגות חשודה, אבל ביקש מהם לדבר עם ילדיהם על התנהגותם. הדבר עורר תגובות זעם נוספות בין חברי הקהילה, גם לאחר שהשר עזב את המקום. "להפוך הורים לחשדנים כלפי ילדים זה להפריד בין בני משפחה. ההערות של השר רק מזיקות",

אמר אחד התושבים.

מפקד המשטרה, איאן בלייר, הביע תמיכה בדברי השר. "זה  לא המשטרה או השר שרוצים לפגוע בקהילות המוסלמית, אלה הטרוריסטים שפוגעים באנשים חפים מפשע, גם במוסלמים, ועלינו לעבוד עם הקהילות המוסלמיות, לעזור להן לבער את הקיצוניות והרדיקאליזם, שפוגעים ללא הבחנה גם במוסלמים", אמר.

זמן קצר לאחר מכן נערך בלונדון טקס זיכרון ל13- חללי פיגועי טרור בריטים שקפחו חייהם בשנה שעברה מחוץ למדינה בפיגועי שארם, קוסאדדי ודוחא. בטקס השתתפו ראש הממשלה בלייר וראשי המפלגות האחרות.

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× חמש = 40

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com