יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> אירלנד: רה"מ נבחר מחדש

אירלנד: רה"מ נבחר מחדש

אירלנד: רה"מ נבחר מחדש מפלגתו של ברטי אהרן, "פיאנה פייל", ניצחה בבחירות. אכזבה במפלגת "שין פיין", שכוחה ירד ראש ממשלת אירלנד, ברטי אהרן, הצליח לשמור על משרתו בפעם השישית, לאחר שמפלגתו "פיאנה פייל" זכתה אמש ב-78 מתוך 166 המושבים בפרלמנט האירי. התוצאות הפתיעו את מרבית הפרשנים, שלא צפו כי מפלגת השלטון תצליח להתקרב למרחק של חמישה מקומות בלבד מרוב מוחלט ...

אירלנד: רה"מ נבחר מחדש

מפלגתו של ברטי אהרן, "פיאנה פייל", ניצחה בבחירות. אכזבה במפלגת "שין פיין", שכוחה ירד

ראש ממשלת אירלנד, ברטי אהרן, הצליח לשמור על משרתו בפעם השישית, לאחר שמפלגתו "פיאנה פייל" זכתה אמש ב-78 מתוך 166 המושבים בפרלמנט האירי. התוצאות הפתיעו את מרבית הפרשנים, שלא צפו כי מפלגת השלטון תצליח להתקרב למרחק של חמישה מקומות בלבד מרוב מוחלט בפרלמנט. מפלגת האופוזיציה "פיין גאייל" זכתה ב-51 מושבים, בעוד מפלגת השמאל קיבלה 20 מושבים.

מאחר שלא הצליח לזכות ביותר ממחצית המושבים בפרלמנט, ייאלץ אהרן כעת להרכיב קואליציה על ידי משא ומתן. כבר בשבוע הבא הוא צפוי להיפגש עם נציגי המפלגות הקטנות, אז יחליט את מי מהן לצרף כשותפות קואליציוניות לממשלתו.

בראיון שהעניק לתחנת הרדיו אר.טי.אי, מיד לאחר היוודע תוצאות הבחירות, אמר אהרן כי בפני מפלגתו "עומדות אפשרויות רבות, אך היציבות נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו, והיא תהיה השיקול המרכזי בהרכבת הממשלה".

מנגד, איכזבו תוצאות הבחירות את מפלגת "שין פיין", שקיוותה לזכות בהן, אך במקום זאת איבדה כמה מושבים בפרלמנט, זאת בשל נטיית הבוחרים להעניק את קולותיהם הפעם לשתי המפלגות הגדולות, "פיאנה פייל" ו"פיין גאייל".

תוצאה זו מהווה מפלה גדולה ל"שין פיין", שזכתה בעבר לתמיכה עקבית מצד האירים הרפובליקנים, ועכשיו מוצאת עצמה נדחקת שוב לשולי הפוליטיקה בדאבלין. "היינו רוצים שהתוצאה תהיה טובה יותר מבחינתנו, אך עשינו את המיטב", אמר ג'רי אדאמס, נשיא המפלגה.

הימים ואף השבועות הקרובים צפויים להעסיק את הפוליטיקאים בצפון אירלנד במשא ומתן קואליציוני נמרץ. אחת המפלגות שלה סיכויים גבוהים להיות חלק מהקואליציה היא מפלגת הירוקים, שכבר מיהרה לאותת כי היא "פתוחה להצעות", בכפוף לדרישה כי הנושאים הסביבתיים יהיו בראש סדר העדיפויות של הממשלה שתקום.

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


5 × = עשרים

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com