יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> מבזקים >> ירדן הגישה את ההצעה הפלסטינית למועצת הבטחון

ירדן הגישה את ההצעה הפלסטינית למועצת הבטחון

מחמוד עבאס: הגשנו את הבקשה על בסיס פתרון 2 מדינות בגבולות 67 שירושלים היא בירתה של פלסטין. פתרון צודק לבעיית הפליטים וסיום הכיבוש עד סוף 2017 . הנשיא הודה למדינות האירופאיות ואמר שעל כל מי שבעד מדינה פלסטינית לנקוט עמדה בעניין.

השגריר הפלסטיני לאום , הודיע כי ההצעה הפלסטינית הוגשה על ידי ירדן, לפי הנהלים , מועצת הבטחון אמורה לדון בה ולהעלותה להצבעה תוך 24 שעות.

קרי: אין לנו בעיה אם הצעה שתקדם פתרון. למרות האיתותים שארצות הברית תטיל וטו על ההצעה שהוגשה למועצת הבטחון הערב, אומר מזכיר המדינה כי אין לארהב בעייה עם הצעה שתקדם פתרון באווירה של שיתוף פעולה וקידום תהליך מחושב שיוביל לפתרון ולא להחמרת המצב.

ריאד מנסור , שגריר הפלסטינים לא"ם הודיע כי ההדשה הפלסטינית הוגשה על ידי ירדן אך אין בכוונתם לפעול לקידום ההצבעה עליה בזמן הקרוב, כדי לאפשר זמן למו"מ. "הגשנו את ההצעה אף אין אנו סוגרים את הדלת בפני מו"מ עתידי עם כל השותפים לרבות, אירופה וארה"ב. "
ההצעה עצמה כוללת קריאה להפסקת הכיבוש להסכם שלום צודק הכולל את נסיגת הכוחות הצבאים לא יאוחר מסוף 2017 .

מאחר ואופן ההגשה של ההצעה, אינו דורש הצבעה והחלטה מהירה ממועצת הבטחון, נחסכה תגובת הטלת הוטו האמריקאנית שהסתמנה להגיע, שר החץ האמריקני ריכך את העמדה. ונדמה שבכלים שלובים, גם הוגשה ההצעה וגם ממשיכים המגעים הדיפלומטים לחדוש המו"מ.
18.12 13:15 מחמוד עבאס מתייחס להגשת הפנייה למועצת הבטחון: ההצעה שהוגשה כוללת מו"מ שלא יימשך יותר משנה ויביא לסיום הכיבוש תוך פרק זמן של לא יותר משנתיים.
קרי הודיע היום 19.12 שוושינגטון לא תתמוך בהצעה
רוסיה הודיעה שתתמוך בהצעה הפלסטינית
ועבדלאללה מלך ירדן, אמר "שיקח זמן" עד שההצעה תגיע להצבעה באו"ם.

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שש + = 9

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com