יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> כללי >> המאגר הביומטרי…בשם הבטחון גונבים לנו את הפרטיות ועוד מרויחים מזה בליונים…

המאגר הביומטרי…בשם הבטחון גונבים לנו את הפרטיות ועוד מרויחים מזה בליונים…

תוכנית הניסוי למאגר הביומטרי יוצאת  לדרך ולאן היא עשויה להוביל? הפער בין הבורות והאמון של אזרחים ברשויות לבין הטכנולוגיה המתקדמת והשימוש הציני בה על ידי הרשיות לשליטה על אזרחיה הנאמנים בא לביטוי ביתר שאת במלחמה שבעד ונגד המאגרים הביומטרים. התוכנית  (שוב) יוצאת אל הדרך בישראל, לאחר שבמדינות אחרות נמנעו מליישמה לאחר החלטות להכניסה לתוקף ,אך בשל התנגדות ציבורית עזה נחסמה ...

תוכנית הניסוי למאגר הביומטרי יוצאת  לדרך ולאן היא עשויה להוביל?

הפער בין הבורות והאמון של אזרחים ברשויות לבין הטכנולוגיה המתקדמת והשימוש הציני בה על ידי הרשיות לשליטה על אזרחיה הנאמנים בא לביטוי ביתר שאת במלחמה שבעד ונגד המאגרים הביומטרים.

התוכנית  (שוב) יוצאת אל הדרך בישראל, לאחר שבמדינות אחרות נמנעו מליישמה לאחר החלטות להכניסה לתוקף ,אך בשל התנגדות ציבורית עזה נחסמה הדרך לכך.- אבל בישראל הכל יכול להתרחש בלי בקורת  אזרחית כשמדובר "בשם הבטחון"….ובשם אותו הבטחון – שם קוד לאי חשיבה בקורתית-  יש אזרחים המתנדבים להשתתף בפיילוט המאגר הביומטרי, עוד טרם החוק מחייבם.סוג של פטריוטיות, הוכחת נאמנות לאומה והצהרה – כי אין לנו מה להסתיר- ? שהרי,  בישראל המושג בטחון כמו מילת קסמים, ממש  אברה כדברא להמונים, יש לה השפעה כמעט הפנוטית בפרובינציה "המוקפת אויבים הרוצים להשמידה". והכל עובר…כמו ללחוץ על כפתור אומרים בטחון- ואין צורך לחשוב, לבדוק את המשמעות של מהלכים…כי הבטחון מחייב- אלא מה…המאגר הזה עצמו הוא אנטי בטחוני בעליל- מעבר לעובדה כי הוא פולשני ומפר כל שריד לפרטיות במאה העשרים ואחת הוא פשוט מסוכן.

 בעולם הטכנולוגיה בו אנו ההדיוטות מנהלים את עצמנו ונהנים (רק) ממה שנראה על פני השטח.אינטרנט, טלפונים חכמים, מחשבים… מתחוללות מלחמות סייבר נעלמות מן העין ומסוכנות…אם היום "גונבים" אתרים ממשלתיים כמחאה על פעולות מדיניות כלשהן.  כפי שניתן היה לראות רק במלחמה האחרונה- עמוד עשן – בה הרשת היתה חזית בפני עצמה ואתרים הנחשבים מאובטחים יחסית  נפרצו והאויב טמן בהם הודעות משל עצמו כשדי בקלות הוחלפו  העמודים הראשוניים של אתרים ישראליים לטובת "האוייב" ואו קבוצות מחאה בעולם שהתנגדו למדיניות ישראל,  לא קשה לדמיין מה עשוי לקרות כשיפרצו המאגרים הביומטרים על ידי גופים עוינים מי שהם לא יהיו, ויעשו שימוש באינפורמציה הכי אישית של אזרחים? זאת עוד מבלי להזכיר את השימוש שממשלות עצמן יכולות לעשות נגד אזרחיהם הנאמנים.

כשחייתי בלוס אנגלס, לפני 25 דברו על זה שבעוד כמה שנים ייפתחו כרטיס אחד אתו אפשר יהיה לשלם  בסופר, לבצע את כל התשלומים למשוך כסף אתו והוא גם יהיה תעודת זהות …באותו זמן זה נשמע כמו הדמיון ההוליוודי ואולי הכותרת לתסריט הבסט סלר הבא, אבל הטכנולוגיה כבר כאן ובדרך כלל כשהטכנולוגיה קיימת זה רק עניין של זמן עד שהיא גם תהיה מיושמת לאחר יסורים של התחבטויות מוסריות שהטכנולוגיה מקדימה את השינוי התפיסתי המוכר…אבל  בארה"ב במקרה הזה התעשתו ולמרות היכולת הטכנולוגית בארה"ב לא 'קיים מאגר ביומטרי, אלא לקבוצות קונקרטיות של חשודים ומבקשי מחסה והגירה בתנאים מסויימים.

הפספורטים הביומטרים שנכנסו לשימוש אינם כוללים מאגר ומסתיימים בכך שהדרכון מזהה את הנושא אותו.

בריטניה שהיתה אמורה ליישם החלטה שחייבה את כל אזרחיה לשאת תעודת זהות ביומטרית ב2008   ירדה מהעניין לאחר התנגדות ציבורית עיקשת וכיום, אינפורמציה ביומטרית נאגרת שם רק  על ידי כוחות הבטחון כנגד חשודים בפלילים מהם לוקחים דגימות ד.נ.א וכיוב (ואף חולקים את האינפורמציה עם האיחוד האירופאי), וכך פרט לאוסטרליה במדינות העולם המאגר קיים רק ביחס לקבוצות ספציפיות, בהן עבריינות, מבקשי מקלט וכיוב.

אך בישראל…הכוונה היא לחייב את כל אזרחיה להיות רשומים במאגר הביומטרי וכאמור, מתנדבים כבר חושפים את עצמם למערכות המידע , כן כן בשם הבטחון.

בעולם שהריגול בו מהווה כר פורה לחברות וקבלני משנה שמרויחות מליונים מייצוא וייבוא אינפורמציה על אנשים , חברות, גופים מסחריים, קבוצות בעלות עניין, וכל מה שמתרחש על פני הכדור. איסוף האינפורמציה  לא עוצר במאגרים ביומטרים  וכאמור, חברות עסקיות הסוחרות במידע שמועבר לרשויות ולממשלות כשהאינפורמציה מגיעה בין השאר מהצעצועים הטכנולוגים  בהם  כמעט כל אחד  מאתנו משתמש  היום

 מידע תמיד היה נושא חם –אומרים שהמקצוע השני הכי עתיק בעולם- הוא – מרגל-  והדרך לשליטה תמיד מוצאת את הדרך להשיג אינפורמציה.

בתוך כך,  תיקי המעקב של וויקיליקס חושפים כי "קבלני מידע" עוסקים  באיסוף חומר על אנשים פרטיים, קהילות, קהילות על פי תחומי התעניינות, בעיקר כאלה שהרשויות מעוניינות לדעת מה מתרחש בהן. ואוספים מידע על ההתרחשות בגופים מסחריים.

על פי דיווחים  בוויקיליקס,  חברות הריגול הללו, מרויחות בליונים של דולארים, ממכירת המידע וממכירת כלים טכנולוגים מתוחכמים לממשלות לביצוע מעקבים תוך כדי העלמת עין מהשמוש באינפורמציה גם במשטרים  דקטטורים כשהאינפורמציה משמשת אותם לביצוע הפרות זכויות אדם בסיסיות.

בישראל, השר מיכאל איתן מנהל מאבק נגד הקמת המאגר הביומטרי . והגיע עם הנושא עד לבית המשפט הגבוה לצדק. שגרם לעיכוב בהפעלת הפיילוט  ושקילה מחדש של הקמת המאגר. באוגוסט 2012

אך ב28 בנובמבר החליטה וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת כי הפיילוט יצא לדרך בינואר  2013

יש לקוות שבמספר השבועות שנותרו עד  מועד תחילת הפיילוט יתקיימו מספיק קמפיינים שיבהירו לציבור את הסכנות הכרוכות בהקמת מאגר ביומטרי כזה  ורבים שהיום לא מודעים לסכנות המאגרים הללו יבינו את המהלך המסוכן, וימנעו מלהסכים לו.

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


1 + = עשר

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com